Základné nastavenie prehadzovačiek a namazanie reťaze zvládne asi každý. O tom sa nemusíme baviť. Ale v súčasnosti skoro každý bajk má odpruženú vidlu a niektoré aj tlmič. Raz do roka, najlepšie pred novou sezónou je potrebné vidlu zoservisovať. Neverím tomu, že si väčšina užívateľov servisuje Rok Shox, Fox, a spol vzduchové vidlice doma v obývačke a má na to všetky špeciálne kľúče. Odvzdušnenie bŕzd taktiež nie je jednoduchá záležitosť a niektoré brzdy (napr. Avid) vyžadujú špeciálnu sadu a hlavne opäť nejakú zručnosť. Dá sa to naučiť a napr. Shimano brzdy na MTB a teraz aj na žiletke si viem odvzdušniť aj sama. Starý olej však potom treba niekde ekologicky uložiť. Nevylieva sa do umývadla, že?
Čoraz viac sa jazdia bezdušové systémy. Keď čítam príslušné vlákno, tak veľa bajkerov má problém ako vôbec namontovať s zfunkčniť bezdušový systém. Hlavne pri karbonových komponentoch je prakticky už nutnosť používať momentový kľúč. A je toho oveľa viac. Prichádzajú elektronické systémy Shimano, Sram, Campa, FSA, ...
Ale netreba ani spomínať takéto zložitejšie systémy. Stačí si prečítať pár vlákien o problémoch s "nejakým" zvukom "niekde", o reťazi, ktorá na niektorých pastorkoch nejde hladko a je hlučná, a pod. Už len taká "triviálna" záležitosť akou je zrovnanie patky prehadzovačky môže byť pre mnohých veľký problém. Osobne som videla bajk, ktorý mal našróbavaný pravý pedál v ľavej kľuke a ľavý v pravej! Nie všetci sú rodení mechanici a preto nie je hanbou zaniesť bajk do servisu. Veď napríklad také nožnice sú bežnou výbavou každej domácnosti a aj tak sa vôbec nikto sa nepozastavuje nad tým, že sa chodíme dávať strihať chodíme do kadernictva, že?
Ved je to len trapna formalita a nie dovod kupovat bajk v kamenaku. Skontrolovat volu na kolesach, klukach, v hlave, dotiahnutie inbusov a nastavenie prehadzovacov a brzd zvladne väcsina cyklistov a ten zvysok si tych 10-20 € zaplati.
Základné nastavenie prehadzovačiek a namazanie reťaze zvládne asi každý. O tom sa nemusíme baviť. Ale v súčasnosti skoro každý bajk má odpruženú vidlu a niektoré aj tlmič. Raz do roka, najlepšie pred novou sezónou je potrebné vidlu zoservisovať. Neverím tomu, že si väčšina užívateľov servisuje Rok Shox, Fox, a spol vzduchové vidlice doma v obývačke a má na to všetky špeciálne kľúče. Odvzdušnenie bŕzd taktiež nie je jednoduchá záležitosť a niektoré brzdy (napr. Avid) vyžadujú špeciálnu sadu a hlavne opäť nejakú zručnosť. Dá sa to naučiť a napr. Shimano brzdy na MTB a teraz aj na žiletke si viem odvzdušniť aj sama. Starý olej však potom treba niekde ekologicky uložiť. Nevylieva sa do umývadla, že?
Čoraz viac sa jazdia bezdušové systémy. Keď čítam príslušné vlákno, tak veľa bajkerov má problém ako vôbec namontovať s zfunkčniť bezdušový systém. Hlavne pri karbonových komponentoch je prakticky už nutnosť používať momentový kľúč. A je toho oveľa viac. Prichádzajú elektronické systémy Shimano, Sram, Campa, FSA, ...
Ale netreba ani spomínať takéto zložitejšie systémy. Stačí si prečítať pár vlákien o problémoch s "nejakým" zvukom "niekde", o reťazi, ktorá na niektorých pastorkoch nejde hladko a je hlučná, a pod. Už len taká "triviálna" záležitosť akou je zrovnanie patky prehadzovačky môže byť pre mnohých veľký problém. Osobne som videla bajk, ktorý mal našróbavaný pravý pedál v ľavej kľuke a ľavý v pravej! Nie všetci sú rodení mechanici a preto nie je hanbou zaniesť bajk do servisu. Veď napríklad také nožnice sú bežnou výbavou každej domácnosti a aj tak sa vôbec nikto sa nepozastavuje nad tým, že sa chodíme dávať strihať chodíme do kadernictva, že?
Tolko nezmyslov pohromade.... kde zacat? V sucasnosti ma kazdy ,,bajk" odpruzenu vidlu... nebavime sa tu nahodou o cestnych bicykloch? Staci si precitat nazov vlakna, nie len prispevky uzivatelov Tak mi prosim Ta ukaz jeden jediny CESTNY BICYKEL ktory ma odprzenu vidlu a tlmic. Pokial si menis olej v obyvacke a nemas na to garaz, Tvoj problem... ale sama pises, treba na to specialne kluce, ktore bezne doma nie su. Samozrejme, ze keby si si pozorne citala moj prispevok, tak sa docitas, ze na taketo zlozitejsie veci, ako je vymena oleja, alebo odvzdusnenie... je servis nevyhnutny. Pisal som len o lahkych udrzbach na cestnych bicykloch, ako su stelovanie prehadzovaciek, vymeny laniek, popripade vymena brzdovych gumiciek a nie o vymenach oleja, bezdusovych systemoch, elektronickych radeniach a veciach, o akych pises Ty.
Tolko nezmyslov pohromade.... kde zacat? V sucasnosti ma kazdy ,,bajk" odpruzenu vidlu... nebavime sa tu nahodou o cestnych bicykloch? Staci si precitat nazov vlakna, nie len prispevky uzivatelov Tak mi prosim Ta ukaz jeden jediny CESTNY BICYKEL ktory ma odprzenu vidlu a tlmic. Pokial si menis olej v obyvacke a nemas na to garaz, Tvoj problem... ale sama pises, treba na to specialne kluce, ktore bezne doma nie su. Samozrejme, ze keby si si pozorne citala moj prispevok, tak sa docitas, ze na taketo zlozitejsie veci, ako je vymena oleja, alebo odvzdusnenie... je servis nevyhnutny. Pisal som len o lahkych udrzbach na cestnych bicykloch, ako su stelovanie prehadzovaciek, vymeny laniek, popripade vymena brzdovych gumiciek a nie o vymenach oleja, bezdusovych systemoch, elektronickych radeniach a veciach, o akych pises Ty.
Zaujímavé, že si si to všetko zobral na seba. Teraz by sa hodil ten o tej trafenej husy Ja som predsa nereagovala konkrétne iba na tvoj príspevok? Ale všeobecne o servise v kamenných obchodoch.
ukaz jeden jediny CESTNY BICYKEL ktory ma odprzenu vidlu
Tento by som cestným bicyklom nenazýval.To je jeden odporný škaredý hybrid-no keď takto má vyzerať budúcnosť cestných bicyklov(kotúčové brzdy,odpružená vidla)tak nás pán Boh ochraňuj.
k tomu giantu : ram nema chybu , naozaj krasny ! prvy krat vidim a hned mi padol do oka. naozaj top !!! zvysok je uz sice hnus ( citaj - mne osobne sa nepaci ) ale twn ram vazne nema chybu
k tomu giantu : ram nema chybu , naozaj krasny ! prvy krat vidim a hned mi padol do oka. naozaj top !!! zvysok je uz sice hnus ( citaj - mne osobne sa nepaci ) ale twn ram vazne nema chybu
Neberiem ti tvoj názor. Ja som ale nadmieru spokojný aj s tým "hnusom". Sedlo je síce ťažké a "svojské", ale aj pri naozaj dlhých výjazdoch poskytuje nečakaný komfort.
Kapsička atď - Velominati ma preklínajú, ale som lenivý a pohodlný. Čo nemusím mať v drese, to dám radšej inde.
a preto sa tu rozobera vizualna stranka a nie komfort a funkcnost
a s tym dresom s tebou suhlasim , tiez nerad nosim veci vo vrecku. len to najnutnejsie.
Ja zas naopak, na bicykli nenosim okrem bidonov nic, od kapsicky som uz davnejsie upustil, nedavno som prestal vozit aj cyklopocitac. To malo co so sebou na vyjazdy beriem (krytky na speedplay, vrecko s tmelom + minipumpou, mobil, kluce, nejaka hotovost) bez problemov rozdelim do 3 vreciek v drese.
Ale k veci, moj cestak po najnovsich upgradoch (hlavne novy kokpit, fizik cyrano r1 12cm -20 predstavec a fizik cyrano r3 snake 38cm riaditka omotane lizard skins 1,8mm paskou).
Fabian jasne, idem na tomto, kludne sa tam mozme stretnut. martink viem, nabuduce ho odfotim s prevodom 53/12 a z opacnej strany, idealne aj niecim lepsim ako mobilom kimlo dakujem, som s nim naozaj spokojny, aj ked to nie je top model Oltre XR2, ktory by bol lahsi a tuhsi (rozdiel v tuhosti nemam sancu spoznat), vyhodou je,
ze Sempre Pro ma uplne zhodnu geometriu, takze ked si raz zozeniem Oltre, nebudem uz musiet laborovat s posedom (a ze mi to chvilu trvalo, kym som nasiel ideal)
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Čoraz viac sa jazdia bezdušové systémy. Keď čítam príslušné vlákno, tak veľa bajkerov má problém ako vôbec namontovať s zfunkčniť bezdušový systém. Hlavne pri karbonových komponentoch je prakticky už nutnosť používať momentový kľúč. A je toho oveľa viac. Prichádzajú elektronické systémy Shimano, Sram, Campa, FSA, ...
Ale netreba ani spomínať takéto zložitejšie systémy. Stačí si prečítať pár vlákien o problémoch s "nejakým" zvukom "niekde", o reťazi, ktorá na niektorých pastorkoch nejde hladko a je hlučná, a pod. Už len taká "triviálna" záležitosť akou je zrovnanie patky prehadzovačky môže byť pre mnohých veľký problém. Osobne som videla bajk, ktorý mal našróbavaný pravý pedál v ľavej kľuke a ľavý v pravej! Nie všetci sú rodení mechanici a preto nie je hanbou zaniesť bajk do servisu. Veď napríklad také nožnice sú bežnou výbavou každej domácnosti a aj tak sa vôbec nikto sa nepozastavuje nad tým, že sa chodíme dávať strihať chodíme do kadernictva, že?
Ved je to len trapna formalita a nie dovod kupovat bajk v kamenaku. Skontrolovat volu na kolesach, klukach, v hlave, dotiahnutie inbusov a nastavenie prehadzovacov a brzd zvladne väcsina cyklistov a ten zvysok si tych 10-20 € zaplati.
Ja som pisal cely cas o sebe a nikomu som nic nevnucoval.
Co a ako robia ostatni je len a len ich vec.
Čoraz viac sa jazdia bezdušové systémy. Keď čítam príslušné vlákno, tak veľa bajkerov má problém ako vôbec namontovať s zfunkčniť bezdušový systém. Hlavne pri karbonových komponentoch je prakticky už nutnosť používať momentový kľúč. A je toho oveľa viac. Prichádzajú elektronické systémy Shimano, Sram, Campa, FSA, ...
Ale netreba ani spomínať takéto zložitejšie systémy. Stačí si prečítať pár vlákien o problémoch s "nejakým" zvukom "niekde", o reťazi, ktorá na niektorých pastorkoch nejde hladko a je hlučná, a pod. Už len taká "triviálna" záležitosť akou je zrovnanie patky prehadzovačky môže byť pre mnohých veľký problém. Osobne som videla bajk, ktorý mal našróbavaný pravý pedál v ľavej kľuke a ľavý v pravej! Nie všetci sú rodení mechanici a preto nie je hanbou zaniesť bajk do servisu. Veď napríklad také nožnice sú bežnou výbavou každej domácnosti a aj tak sa vôbec nikto sa nepozastavuje nad tým, že sa chodíme dávať strihať chodíme do kadernictva, že?
Tolko nezmyslov pohromade.... kde zacat?
Zaujímavé, že si si to všetko zobral na seba. Teraz by sa hodil ten o tej trafenej husy
http://www.cannondale.com/nam_en/2016/bikes/road/new-road/slate/slate-ultegra-34244
Reklamy k nemu urobili paradne
New Road. Clean Slate. Episode 2...Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Neberiem ti tvoj názor. Ja som ale nadmieru spokojný aj s tým "hnusom". Sedlo je síce ťažké a "svojské", ale aj pri naozaj dlhých výjazdoch poskytuje nečakaný komfort.
Kapsička atď - Velominati ma preklínajú, ale som lenivý a pohodlný. Čo nemusím mať v drese, to dám radšej inde.
a s tym dresom s tebou suhlasim , tiez nerad nosim veci vo vrecku. len to najnutnejsie.
Ale k veci, moj cestak po najnovsich upgradoch (hlavne novy kokpit, fizik cyrano r1 12cm -20 predstavec a fizik cyrano r3 snake 38cm riaditka omotane lizard skins 1,8mm paskou).
martink viem, nabuduce ho odfotim s prevodom 53/12 a z opacnej strany, idealne aj niecim lepsim ako mobilom
kimlo dakujem, som s nim naozaj spokojny, aj ked to nie je top model Oltre XR2, ktory by bol lahsi a tuhsi (rozdiel v tuhosti nemam sancu spoznat), vyhodou je,
ze Sempre Pro ma uplne zhodnu geometriu, takze ked si raz zozeniem Oltre, nebudem uz musiet laborovat s posedom (a ze mi to chvilu trvalo, kym som nasiel ideal)
dovolim si pridat moju malickost..
Na mieru vyrobeny ram z Columbus LIFE Niobium. Komplet vaha 7,5kg. Viac na: http://www.arkobici.sk/marekrr.html