Ehm. Pre bežného jazdca je rozhodujúcejšia hmotnosť ako nejaká "aerodynamika":
https://www.youtube.com/watch?v=mlz52XW6CMM(BTW tí ingliš boys sú bývalí pro jazdci, čiže vedia jazdiť vyššie výkony ako my bábovky a sračky - tým sa aj dostanú bližšie k limitom, kde aeroprofil začína byť zaujímavý)
a čo sa týka aeroprofilov, tak by som ich prínos videl skôr v bočných vetroch, za bezvetria viac robí jazdecká pozícia
https://www.youtube.com/watch?v=F-s3tfhEyl4a nesmieme zabudnúť ani na odev
+ samozrejme aeroprofily sú tuhšie, takže ak potrebuješ šprintovať... pretekáš a si na predku balíka aby si sa mlátil o body na prémiách?
a z toho vyplýva aj nevýhoda pre bežného jazdca, že o nejakom komforte sa nedá hovoriť (což sa na druhej strane nedá povedať ani o Al rámoch, tie sú tiež drncáky, aj keď "iným spôsobom")
a čo sa týka X je lepší výrobca ako Y... ak budeš porovnávať medzi rámami v jednej kategórii, napokon zistíš, že si budeš vyberať podľa a) ceny, b) hmotnosti, c) či má daný
rám HW uspôsobenie na to, čo naň chceš dať (napr. či umožňuje použiť štandardné aj kompakt prevodníky - teda či umožňuje montáž prešmyku do 2 polôh, alebo či má interné vedenie laniek/káblov a napr. či je prispôsobený na elektrické radenie) a v konečnom dôsledku to bude jedno
"výrobca" je dnes aj tak spravidla len nápis na ráme zvarenom/upečenom v aziatskej otrokárni, česť pár výnimkám, kedysi si to síce naozaj rozoznal podľa značky, dnes už musíš ísť po konkrétnych modeloch (a tie tvoje spešle dosť pravdepodobne zvára Merida, alebo aspoň zvárala) alebo dokonca ich subverziách
so, choose weight!
Al sa v road segmente beztak používa skoro výhradne len na entry level konštrukcie, hoci sa "strašne veľmi občas" ešte nájdu výnimky, napr. tuto:
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/2016/endurace-al-7-0.htmlalebo
https://www.canyon.com/sk/road/ultimate/2016/ultimate-al-slx-9-0-aero.htmlby sme sa mohli ešte baviť o kúpiť/nekúpiť