Vysvetli mi ako sa ti zhorsi odstupnovanie.
Ty radis z 32-24 na 24-19 ked chces prejst z pomeru 1,33 na 1,26 - namiesto toho aby si preradil na 32-28 s pomerom 1,14 ? Ja som tak vzivote neradil, a pochybujem ze niekto tak radi.
To odstupnovanie je prakticky absolutne irelevantne, lebo aby si dosiahol taku postupnost prevodov, musel by si kazdu chvilu cvakat s presmykacom aj prehadzovacom.
Rozdiel (3x10 vs 1x11) medzi odstupnovani vramci toho isteho prevodnika je pre mna absolutne nepodstatny.
14.10.2015 - 13:33:52
00
Toto tiež nechápem, skoky medzi prevodmi ma trochu serú na cesťáku, kde mám plynulú kadenciu. V teréne, kde sa mení sklon a radím hore-dolu to je jedno.
14.10.2015 - 13:38:00
03
Ty radis z 32-24 na 24-19 ked chces prejst z pomeru 1,33 na 1,26 - namiesto toho aby si preradil na 32-28 s pomerom 1,14 ?

mám 39/24 - 11/36 keď sa dostanem na 39-36 a potrebujem preradiť na ľahší prevod, tak nedám 24-36 ale 24-24 prípadne 24-28 považujem to za logické pokračovanie a odstupňovanie je pre mňa relevantné, robím to odjakživa
14.10.2015 - 13:54:24
00
Mna to jemne doladovanie presmykacom a skokmi medzi 22z a 30z prevodnikom vpredu zachranuje na celodnovkach ked sa stupa nekonecnymi zvaznicami...zbavit sa presmykaca je uzasne, ale na to co jazdim najradsej je to utopia, pokial nebude aspon 1x14 :D
14.10.2015 - 13:56:30
01
PhilJ : v poriadku, pre teba je to ok, tak je to spravne :) .. ja som konkretne pisal napr. o prechode na tazkom prevode v mojom pripade napr. z 11z na 13z na kazete 11-34. Tam je to pekne nahovno, rozostup je 11-13-15 , kdezto na 11-32ke mam rozostup 11-12-14 (skoky si prepocitaj sam za domacu ulohu). Prave ten skok 11-13 (na jednoprevodniku 10-12) je to, co v reale dost citis. 13ka je lahka, 11ka tazka. Ak si prerobis radenia na jednoprevodnik so zameranim na lahke prevody, tie rozostupy sa zhorsia na tazkych prevodoch. Potom ti 10z zostava len na jazdu po asfalte dolekopcom, takze nakoniec v reale ho vobec nepouzijes, neviem ti to lepsie vysvetlit, sam urcite najlepsie vis kedy 10 a 12z pouzivas. Mne sa to nechce vysvetlovat polopatisticky, v terene vela veci nevadi, co vadi na asfalte. Aj napr. zo skusenosti viem, ze na mojom AM/EN bajku 36/13 skoro vobec nepouzivam, 36/11 som pouzil prvykrat na UA, ked sme sa vracali cca 15km po asfalte dole kopcom. Cize teoreticky na Slovensku mi staci max. najtazsi pastorok 36/15z , najlahsi jazdim 24/34 (pri kondicke), cize nie je nejak problem to nahradit nejakym 1x11, alebo mozno aj 1x10. Ale len teoreticky, lebo v praxi su este niektore zalezitosti, kde je 2prevodnik vyhodnejsi, pricom zmena casto vedie k tomu, ze clovek zabudne na nieco, co bolo lepsie (alebo horsie) a momentalny stav sa mu zda idealny. Takisto, na 3x9, co jazdim by mi jednoprevodnik nepomohol, pretoze rozptyl prevodov 22/32 az 44/11 (ktory pouzivam casto) proste vzhladom na sprevodovanie na asfaltke (kedze nemam cestak, casto potrebujem aj medzistupne, ktore pendlujes strednym a velkym prevodnikom a to pendlovanie nie je nic komplikovane) jednoprevodnikom nemozes nahradit. Prepocet na kadenciu je bezvyznamny, pretoze ak na zaciatku vyjazdu das s prstom v nose kadenciu 120, po desiatich hodinach zmasakrovany kopcami casto nedas ani 80 po rovine, pokial mas nejake problemy a si vyflusany, das tak 60, ale pokial mas namakane nohy, tak to tazsim prevodom utiahnes.Ludske telo nie je motor auta a jeho optimalne otacky sa menia a idealny rozsah (podla dispozicii, kondicke,atd.) je pomerne maly ... je to nieco ako diesel (okrem vynimiek ako turbo benzin tmax :lol:) a teda potrebujes prevodov viac (co pocitis az pri jazdeni dlhsich vyjazdov, resp. mnohohodinovych, na 2-3 hodiny staci skoro hocico).

Cize aby som to uzavrel, reagoval som na toto:
"Lahke prevody mozes mat na jednoprevodniku uplne rovnako lahke ako na 3x10. Akurat sa vzdas 2-3 najtazsich prevodov. Big fucking deal"
Co _NIE JE_ pravda!!
"Rozdiel (3x10 vs 1x11) medzi odstupnovani vramci toho isteho prevodnika je _PRE MNA_ absolutne nepodstatny."
Ano, toto je ok.

Samozrejme, casom niektori, co to pisu (teraz nemyslim teba) , prichadzaju na to, ze sa trosku sekli a koriguju casom svoje velke oci. A postupne, ako menia trasy, robia korekcie este viac :) Rovnako ako robim korekcia aj ja .. kedze napr. s 3/9 som na XC bajku spokojny (az na problemy s malou pilou), ale na AM/EN bajku tie spravne prevody stale ladim.

V podstate, ak niekto na cestaku nejazdil a hejtuje asfalt, nemoze jemne rozostupy v kazete chapat :) A bajk po asfalte tiez jazdi, aj ked modna policia s tym nesuhlasi :lol:
14.10.2015 - 14:13:45
04
kuurna to mas asi malo roboty ked stíhaš takýto sloh :D ale toto hadam pochopi ...
14.10.2015 - 14:27:34
00
Myslíš? Kto by to preboha celé čítal :D
14.10.2015 - 14:30:20
013
Ta prva veta o lahkych prevodoch sa vztahovala k tomu tvojmu podpichnutiu ze vsetci dostanu s 1x11 aj 50% sily v nohach navyse :)

Ja som s prechodom z 3x10 na 1x11 neziskal ziadnu silu navyse a vsetko slapem rovnakou kadenciou a na rovnakych prevodoch ako predtym. 10z radim len na asfalte dole kopcom. 12z detto. Realne vyuzivam kazetu az od 14z, pricom vacsinu km prejdem na 14, 16 a 18z (vpredu 30). Nakolko tie najtazsie prevody vyuzivam minimalne, rozmyslal som aj nad 28z prevodnikom, ale musel by som menit kluky.

Jasne ze niekomu 1x11 moze vadit, ale paradoxne si myslim ze to budu skor vykonni "poloprofi" sportovci - amateri ako ja nemozu mat s 1x11 ziaden problem. Celodenne vyjazdy sa s tym daju spravit rovnako bez problemov ako s 3x10.

..ale mozno mi 1x11 nevadi len preto, ze ma absolutne nezaujimaju priemerne rychlosti a nezmysly ako Strava
14.10.2015 - 14:44:15
02
nevidel by som to tak kategoricky ;)
14.10.2015 - 15:05:00
00
ja som začal bežne jazdiť 22-36 ... nechcem si predstaviť tú monštróznu kazetu aby som mal aspoň ako tak rozumné ťažké prevody, teda aspoň 28-11 lepšie 30-11

pri 30 v predu by to musel byť 49 vzadu :) a pri 28 povedzme že 45 by stačilo :) aj keď je to trochu ťažšie
14.10.2015 - 15:19:41
00
Zimna zasielka dosla na cas ;)

Prílohy:

20151014_153958.jpg
20151014_153958.jpg 187.4 KiB thumb_up0thumb_down

20151014_154208.jpg
20151014_154208.jpg 157.75 KiB thumb_up0thumb_down

14.10.2015 - 15:43:11
05
Našťastie nie sú pre mňa :D. Uvidíme, či budú vrešťať aj na formula kotúčoch.

To si pis ze budu. GoldFren najhorsie platnicky, ake som kedy mal a nikdy viac.
Tak som sa hanbil v zjazdoch na Kralovskom maratone minuly rok, ze som sa chcel prepadnut pod zem - to kvilenie bolo neznesitelne a hodne do hororu. (mam brzdy Formula R1)
Radsej original, alebo este vyskusane a dobre su Kool Stop. Trickstuff este len budem skusat ked znicim tie co mam.
14.10.2015 - 18:11:18
00
Kamoška ma zabije :D. Nevadí aspoň budem vedieť či mám v zjazdoch spomaliť alebo je za mnou :D
14.10.2015 - 18:12:42
01
To si pis ze budu. GoldFren najhorsie platnicky, ake som kedy mal a nikdy viac.
Tak som sa hanbil v zjazdoch na Kralovskom maratone minuly rok, ze som sa chcel prepadnut pod zem - to kvilenie bolo neznesitelne a hodne do hororu. (mam brzdy Formula R1)
Radsej original, alebo este vyskusane a dobre su Kool Stop. Trickstuff este len budem skusat ked znicim tie co mam.

goldfren boli v pohode, brzdili vborne, záleží ale v čom su namontované, na saintoch nepištali skoro vobec , za sucha, učinnosť v dlhých zjazdoch bola výborná, na formulách kotučoch pistali len ked sa namočili...
14.10.2015 - 18:20:48
00
Nie poštárka ale osobne som si bol u nás v meste v jednej bike predajni pre bundu Castelli Gabba 2 Convertible :) zajtra ju pôjdem okoštovať ;)

Prílohy:

20151014_190042.jpg
20151014_190042.jpg 199.92 KiB thumb_up0thumb_down

14.10.2015 - 19:10:33
010

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up