PhilJ : v poriadku, pre teba je to ok, tak je to spravne
.. ja som konkretne pisal napr. o prechode na tazkom prevode v mojom pripade napr. z 11z na 13z na kazete 11-34. Tam je to pekne nahovno, rozostup je 11-13-15 , kdezto na 11-32ke mam rozostup 11-12-14 (skoky si prepocitaj sam za domacu ulohu). Prave ten skok 11-13 (na jednoprevodniku 10-12) je to, co v reale dost citis. 13ka je lahka, 11ka tazka. Ak si prerobis radenia na jednoprevodnik so zameranim na lahke prevody, tie rozostupy sa zhorsia na tazkych prevodoch. Potom ti 10z zostava len na jazdu po asfalte dolekopcom, takze nakoniec v reale ho vobec nepouzijes, neviem ti to lepsie vysvetlit, sam urcite najlepsie vis kedy 10 a 12z pouzivas. Mne sa to nechce vysvetlovat polopatisticky, v terene vela veci nevadi, co vadi na asfalte. Aj napr. zo skusenosti viem, ze na mojom AM/EN bajku 36/13 skoro vobec nepouzivam, 36/11 som pouzil prvykrat na UA, ked sme sa vracali cca 15km po asfalte dole kopcom. Cize teoreticky na Slovensku mi staci max. najtazsi
pastorok 36/15z , najlahsi jazdim 24/34 (pri kondicke), cize nie je nejak problem to nahradit nejakym 1x11, alebo mozno aj 1x10. Ale len teoreticky, lebo v praxi su este niektore zalezitosti, kde je 2prevodnik vyhodnejsi, pricom zmena casto vedie k tomu, ze clovek zabudne na nieco, co bolo lepsie (alebo horsie) a momentalny stav sa mu zda idealny. Takisto, na 3x9, co jazdim by mi jednoprevodnik nepomohol, pretoze rozptyl prevodov 22/32 az 44/11 (ktory pouzivam casto) proste vzhladom na sprevodovanie na asfaltke (kedze nemam cestak, casto potrebujem aj medzistupne, ktore pendlujes strednym a velkym prevodnikom a to pendlovanie nie je nic komplikovane) jednoprevodnikom nemozes nahradit. Prepocet na kadenciu je bezvyznamny, pretoze ak na zaciatku vyjazdu das s prstom v nose kadenciu 120, po desiatich hodinach zmasakrovany kopcami casto nedas ani 80 po rovine, pokial mas nejake problemy a si vyflusany, das tak 60, ale pokial mas namakane nohy, tak to tazsim prevodom utiahnes.Ludske telo nie je motor auta a jeho optimalne otacky sa menia a idealny rozsah (podla dispozicii, kondicke,atd.) je pomerne maly ... je to nieco ako diesel (okrem vynimiek ako turbo benzin tmax
) a teda potrebujes prevodov viac (co pocitis az pri jazdeni dlhsich vyjazdov, resp. mnohohodinovych, na 2-3 hodiny staci skoro hocico).
Cize aby som to uzavrel, reagoval som na toto:
"Lahke prevody mozes mat na jednoprevodniku uplne rovnako lahke ako na 3x10. Akurat sa vzdas 2-3 najtazsich prevodov. Big fucking deal"
Co _NIE JE_ pravda!!
"Rozdiel (3x10 vs 1x11) medzi odstupnovani vramci toho isteho prevodnika je _PRE MNA_ absolutne nepodstatny."
Ano, toto je ok.
Samozrejme, casom niektori, co to pisu (teraz nemyslim teba) , prichadzaju na to, ze sa trosku sekli a koriguju casom svoje velke oci. A postupne, ako menia trasy, robia korekcie este viac
Rovnako ako robim korekcia aj ja .. kedze napr. s 3/9 som na XC bajku spokojny (az na problemy s malou pilou), ale na AM/EN bajku tie spravne prevody stale ladim.
V podstate, ak niekto na
cestaku nejazdil a hejtuje asfalt, nemoze jemne rozostupy v kazete chapat
A
bajk po asfalte tiez jazdi, aj ked modna policia s tym nesuhlasi