Kristina: vdaka za info .. moje spekulacie o tom, ako rozvrhnem prevody , su momentalne kompletne zastarale od momentu testu elipsoidu .. stacilo by mi 2x9 , ale 36z robi Shimano bez pavuka, co je problem. Mozno ale s 24T elipsoidom zistim, ze staci co mam
Zdravim Tych co uvazuju nad kupou ovalu, jeto fajn vec ako tu uz niekdo spominal vytahne to z cloveka viac energie,nejaky cas na adaptaciu ako minus by som videl ze dost fidlikam v stoji ale to bude poctom zubov 36 konkretne Rotor rex kluky naju moznost nastavenia
Rotory by boli fajn, nemať trochen ulítlú chainline (56 instead of 50.4 pri jednopíle v porovnaní s XT8000, 44.5 vs 48.8 pri dvojtáci), takže pomerne váham s touto pôvodne zamýšľanou prestavbou (a navyše nie je problém dať aj dva ovaly).
Myslis dva ovaly na tie XT8000 ,Na moje rotory nepojde dat dva ovalne zrejme, nevyznam sa do chainline ale moja skusenost jazdim vacsinou najtazsi prevod max zajdem do polky kazety, ale ked som isiel 36/36 tak sa dost krizi retaz
no dnes kratsie pojazdenie, siel som rovnake stupaky ako pred tyzdnom a subjektivne sa mi islo ocosi lahsie v strmych usekoch ale mozno som len lepsie vyspaty hehe
kazdopadne som inak ani nepostrehol ze mam ovalny prevodnik, slapalo sa mi tak nejak normalne, ako pri kruhovom..
Ano bude zatym aj ten spanok, ja tez tak...ked som nato sadol prve zabery boli WAW a potom pohoda, ale tuhli mi lytka, kazdopadne aj dole kopcom mozes pedalovat ocosi lepsie ako s kruhovym .D
Ja som najväčší prínos oválu postrehol pri jazde na Anp a vyššie až po maximum. Tam je to (aspoň u mňa) v porovnaní s klasikou riadne veľký prínos. Pre upresnenie, danú jazdu som skúšal asi až po 3 týždňoch jazdenia na ováloch, takže nejaké placebo by som do toho moc nezahŕňal.
Dnes som dal 1. výjazd na ovalnom prevodníku od Absolut Black 30 zubov na mojom Stumpovi. Po vzore T max som implementoval aj ja na identický bike a pocity sú " vesměs " pozitívne...Ja som ani po prvých metroch nepostrehol rozdiel medzi kruhom a oválom. Strmé výšlapy išli o trošku ľahšie oproti 32 kruh, človek má pocit , že to akosi zaberá po celej dráhe opísaného kruhu- teda oválu...bez mŕtveho bodu, ktorý som mal problém prekonať , vďaka môjmu hendikepu...Dnes to skutočne nebolo na objektívne hodnotenie , nakolko som išiel na výjazd energeticky "podvýživený" a neoddýchnutý... Mám ešte jednu skúsenosť o ktorú by som sa s vami rád podelil...A tou je inkompatibilita skrutiek zo sady X1 32T originál BCD 94 , pri pokuse namontovať AB prevodník ovál 30 zubový...sú tam použité odlišné - kratšie a tučnejšie skrutky, ktoré vám do Absolut Black prevodníka nebudú pasovať. Riešením je kúpiť originál predražené , ale doporučené skrutky AB alebo použiť skrutky zo Shimano prevodníka / vyradený starši / , ktoré pasujú presne rozmerom, no možno sú o trošku kratšie ako doporučený originál. Ja som ich / Shimano skrutky / dal na plných 5 závitov- držia po zakápnutí závitovým lepidlom dostatočne. Ovál DOPORUČUJEM, len pozor na skrutky , aby ste " nenafrézovali " nový závit do prevodníka Absolut Black pôvodnými skrutkami zo Sram X1 kľúk a tým ho zničili . Tak nech nám to VÁLA...
A ešte jeden , veľmi dôležitý poznatok , týkajúci sa správnej montáže a tým pádom aj funkcie oválneho prevodníka. Absolut Black prevodník montovať, tak aby ten malý " výbežok " na prevodníku bol skrytý za kľukou
ja som absolvoval v nedelu prvy cyklokros s ovalnym 38z prevodnikom - predtym som jazdil 36/46 kluky a vacsinu casu na 36ke - s ovalom o 2 zuby vacsim som mal pocit ze ma len 34z - v stupaniach som vobec nemusel radit najlahsi prevod vzadu, slapalo sa ovela lepsie. na asfalt rovinach vsak uz troska chybala rychlost, musim kupit nabuduce kazetu zacinajucu na 11z (teraz mam 12)
ocakavam aj lepsiu odolnost v blate, zial/nastastie bola hlina zamrznuta a blato sa nekonalo
Ono to tak aj je, ze v konecnom dosledku je trosku menzi, moj 34z oval je pisany, ze zhruba zodpoveda 33z klasickemu prevodniku. 38z oval bude nieco asi cca 36.5z
Ináč po dvoch , po sebe nasledujúcich dňoch, čo som bol na " ováloch" mám svalovku na svaloch , ktoré som pravdepodobne pri kruhovom prevodníku nezapájal do pohybu...Tzv. zadné stehná, lýtkové svaly . Milujem ten pocit
Ono to tak aj je, ze v konecnom dosledku je trosku menzi, moj 34z oval je pisany, ze zhruba zodpoveda 33z klasickemu prevodniku. 38z oval bude nieco asi cca 36.5z
to pisu o pocite, ale realne tahas stale 38z, tak ako s kruhovym - cize jedno otocenie kluk by malo preniest rovnaku rychlost na zadne koleso
To je asi ten dosledok, ze vzhladom na oval tahas akokeby mensi prevodnik a teda lahsie sa slape, pricom na to jedno otocenie sa posunies o rovnaku vzdialenost ako s kruhovym.
To bude ako s pocitovou teplotou, teplomer hlasi teplo, ale v skutocnosti mrznes
Tieto prevodniky, to je zlata bana pre vyrobcov, lebo mozu vymyslat do nekonecna
Ako hovoria hoši z OneUp:
"Forget any of the power gain claims that you've heard from the road side of the sport. For mountain, oval rings provide a more constant torque to the rear wheel thereby reducing spinouts and stalls on tough climbs."
Takže ide o "more constant torque", čo dáva zmysel, pretože vrámci jedného pretočenia kľúk strávia nohy viac času v zábere a menej času okolo úvratí oproti klasickému kruhu, Ten rozdiel nebude nejak závratný, ale mal by sa teoreticky prejaviť, keď treba liezť do veľkého stúpania a hlavne keď je trakcia problematická, na šutroch, koreňoch a tak.
Ináč po dvoch , po sebe nasledujúcich dňoch, čo som bol na " ováloch" mám svalovku na svaloch , ktoré som pravdepodobne pri kruhovom prevodníku nezapájal do pohybu...Tzv. zadné stehná, lýtkové svaly . Milujem ten pocit
zaujimave, takze to vyzera tak, ze pri jazde s ovalom sa zapajaju aj svaly ktore su pouzivane iba pri chodzi a behu. Asi by som si to teda aj ja mal zaobstarat, a potom aspon nebudem mat vzdy po dlhom pesom vylete s xmenmi tri dni svalovicu.
Ako hovoria hoši z OneUp:
"Forget any of the power gain claims that you've heard from the road side of the sport. For mountain, oval rings provide a more constant torque to the rear wheel thereby reducing spinouts and stalls on tough climbs."
Takže ide o "more constant torque", čo dáva zmysel, pretože vrámci jedného pretočenia kľúk strávia nohy viac času v zábere a menej času okolo úvratí oproti klasickému kruhu, Ten rozdiel nebude nejak závratný, ale mal by sa teoreticky prejaviť, keď treba liezť do veľkého stúpania a hlavne keď je trakcia problematická, na šutroch, koreňoch a tak.
zaujimave, takze to vyzera tak, ze pri jazde s ovalom sa zapajaju aj svaly ktore su pouzivane iba pri chodzi a behu. Asi by som si to teda aj ja mal zaobstarat, a potom aspon nebudem mat vzdy po dlhom pesom vylete s xmenmi tri dni svalovicu.
Ano, tusim som to tmaxovi spominal, ze mam ten pocit, ako keby sa utilizovali svaly inak pouzivane len pri jazde postojacky a pri behu. Este keby to vedelo utilizovat svaly na bruchu, bolo by to uplne bez chyby
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Na webe Rotoru sa síce neviem dostať k údaju aké rozmery sa robia, ale našiel som (konkrétne pre rotorácke kľuky) toto:
http://www.rotor-shop.com/contents/en-uk/p314_-Rotor-Qring-110-60-BCD-XC2.html
kazdopadne som inak ani nepostrehol ze mam ovalny prevodnik, slapalo sa mi tak nejak normalne, ako pri kruhovom..
ocakavam aj lepsiu odolnost v blate, zial/nastastie bola hlina zamrznuta a blato sa nekonalo
to pisu o pocite, ale realne tahas stale 38z, tak ako s kruhovym - cize jedno otocenie kluk by malo preniest rovnaku rychlost na zadne koleso
To bude ako s pocitovou teplotou, teplomer hlasi teplo, ale v skutocnosti mrznes
Tieto prevodniky, to je zlata bana pre vyrobcov, lebo mozu vymyslat do nekonecna
"Forget any of the power gain claims that you've heard from the road side of the sport. For mountain, oval rings provide a more constant torque to the rear wheel thereby reducing spinouts and stalls on tough climbs."
Takže ide o "more constant torque", čo dáva zmysel, pretože vrámci jedného pretočenia kľúk strávia nohy viac času v zábere a menej času okolo úvratí oproti klasickému kruhu, Ten rozdiel nebude nejak závratný, ale mal by sa teoreticky prejaviť, keď treba liezť do veľkého stúpania a hlavne keď je trakcia problematická, na šutroch, koreňoch a tak.
zaujimave, takze to vyzera tak, ze pri jazde s ovalom sa zapajaju aj svaly ktore su pouzivane iba pri chodzi a behu. Asi by som si to teda aj ja mal zaobstarat, a potom aspon nebudem mat vzdy po dlhom pesom vylete s xmenmi tri dni svalovicu.
"Forget any of the power gain claims that you've heard from the road side of the sport. For mountain, oval rings provide a more constant torque to the rear wheel thereby reducing spinouts and stalls on tough climbs."
Takže ide o "more constant torque", čo dáva zmysel, pretože vrámci jedného pretočenia kľúk strávia nohy viac času v zábere a menej času okolo úvratí oproti klasickému kruhu, Ten rozdiel nebude nejak závratný, ale mal by sa teoreticky prejaviť, keď treba liezť do veľkého stúpania a hlavne keď je trakcia problematická, na šutroch, koreňoch a tak.
Lenze more constant torque = power gain
Ano, tusim som to tmaxovi spominal, ze mam ten pocit, ako keby sa utilizovali svaly inak pouzivane len pri jazde postojacky a pri behu. Este keby to vedelo utilizovat svaly na bruchu, bolo by to uplne bez chyby