Rad by som vedel Vas nazor na valivy odpor pneu pri rekreacnej jazde po ceste. Ma valivy odpor nejaky vyznam, ked jazdim prevazne cestu, mam kros author zenith sx, zda sa mi, ze omnoho vacsi odpor ma vzduch a valivy odpor je pri rychlostiach nad 30 km viacmenej minimalny v porovnani s odporom vzduchu. Mylim sa?
12.03.2004 - 18:03:15
00
ja valivy odpor na ceste ciastocne eliminujem nafukanim uplne natvrdo (na beton) podotykam ze obuvam 2,35 ale urcite na ceste zohrava urcitu ulohu....
zrejme je to uz hoci len zo samotneho hluku.... ked sa na asfalte rozbehnem na 40ku tak to huci jedna radost :))) ale pravdu povediac myslim si, ze valivy odpor ako taky je zbytocne nafukovana problematika
15.03.2004 - 22:15:01
00
Ale nie. Jazdil so po ceste 3-4 roky s plastom 2.35 a na nom som sa vybral do Madarska - 800 km. Tam ma kamarati presvedcili aby som po navrate vymenil plaste, dal som si 1.80 ( znacka nedolezita ). Po vymene som na znamych trasiach na ceste dosahoval o 5 -15 km/hod vyssiu rychlost.
01.01.2006 - 09:30:35
00
ked jazdis cesty tak si kup nejake 1.5 a uzsie, nafukaj ich "na beton" a potom mozes na valivy odpor zabudnut...
01.01.2006 - 09:52:10
00
kúpil som rubeny asi 1,5 s takým decentným dezénom po boku(v strede je plný vzor) a jazdia ako žiletky. môžeš nqa nich zísť s cesty a kľudne pobehať štrkane a ľahký terén. veľa som ich nevozil, lebo sa mi ich nechcelo stale obúvať. cena cca 170,- Sk
01.01.2006 - 23:37:12
00
Valivy odpor by sa mohol ovplyvnovat dotykovou plochou, dezenom a deformacnou energiou (spotrebovanou na deformaciu pneumatiky). Takze mozes si pomoct nafukanim natvrdo (zmensi plochu aj deformaciu), uzsou pneumatikou alebo slidmi (hladky dezen). Ak sa ides vydat na streku do Pariza a nazad tak samozrejme prezyj slidy a dobre ich nafukaj. Ak ides "miesanu" trasu, alebo obcas nieco s prevahou asfaltu, ak je zdrave byt lenivy a len nafukat. Netvrdim, ze je to presna a vycerpavajuca odpoved.

PF 2006 a vela peknych kilometrov.
02.01.2006 - 09:11:40
00
keyboard_arrow_up