....Ale čo sa týka príkazových značiek pre cyklotrasy a ich využitia v praxi,tam je to nedomyslené a pre mňa nereálne,.....
tak prikazuje, alebo nie? ja som nekomentoval ziadne okolnosti, ani stav cesticiek pre cyklistov a uz vobec nie dobu vlastnenia vedicskeho preukazu.
iba som jasne napisal (aj s citaciou), ze jazdu po cesticke pre cyklistov neprikazuje zakon, ale prikazuje to vyhlaska, konkretne v popise vyznamu znaciek
a v tomto pripade je vhodne "hrat sa so slovickami" lebo cesticka pre cyklistov je jasny pojem, ale cyklocesta uz nie.
ale:....
Vacsinou, ak ides po vozovke, tieto podmienky splnene nie su.
nemozem hodnotit ci je to vacsinou splnene, mozem len napisat, ze v mojom okoli, resp. tam, kadial jazdim to splnene vacsinou je. a prave taketo useky su z mojho pohladu najhorsie riesenie prave koli tomu, ze nie su oddelene od cesty a navyse sa tam zbiera bordel....
Jezus zase raz trepol blbinu...ziadny zakon neprikazuje jazdu po cyklochodniku ak tam je.. len to umožňuje
Michal, toto isté som napísal aj andrejovi pri našej debate,že v zákone o cestnej premávke nie je nič o tom, že cyklista je povinný/musí použiť cyklochodník/cestičku pre cyklistov.Problémom sú, tie príkazové dopravné značky,ktoré nám prikazujú(andrej spokojný?) jazdu po cestičke pre cyklistov.To je na papieri.V praxi je to vo veľa prípadoch nemožné,aj kvôli tým situáciam,ktoré som spomínal vyššie.Každý si musí v tej svojej ,,búdke" vyhodnotiť,či bude rešpektovať značku ,ale nedostane sa tam, kam ide, lebo tam nemôže z cyklocestičky odbočiť ,či bude rešpektovať značku,ale na nekvalitnej /rozbitej cykloceste zničí drahé kolesá,či radšej bude ignorovať značku a pôjde po hlavnej,keď vidí, že na spoločnej cestičke je veľa chodcov,kde by mohli vzniknúť kolízie a zranenie atď,atď.Ja sa riadim podľa zdravého sedliackeho rozumu a kde mi to situácia umožní,tam použijem cyklocestu/chodník,kde nie,tam budem jazdiť tak ako doteraz,pretože práve tie okolnosti sú najdôležitejšie.Týmto pádom,som z mojej strany túto debatu vyčerpal.
su z mojho pohladu najhorsie riesenie prave koli tomu, ze nie su oddelene od cesty a navyse sa tam zbiera bordel....
Podla mna vyhradne pre tieto situacie, kde su fyzicky neoddelene pruhy (=viac druhov premavky na jednej komunikacii) ma ta znacka svoj prikazovy vyznam. Typicky priklad je cyklopruh na pesej zone.
tak snad ma ta znacka (znacky) stale svoj presny vyznam, akurat ze ked clovek jazdi po ceste, tak asi nema povinost sledovat znacky nachadzajuce sa niekde mimo - takto to chapem ja, ale v realite ochotne vyuzivam tych par cesticiek na ktore narazim. vela ich tu nie je a ked idem niekde jazdit, tak urcite nie po cestickach, ale radsej mimo nich
Na druhej strane, ja ich obcas vyuzivam zo solidarity (aj ked nemusim), aby sa nepovedalo, ze nema vyznam investovat do cykloinfrastruktury. Kto pozna v Bratislave cyklocesticku na Trencianskej, moze vidiet, ze to u nas isty cas trva, kym sa nova segregovana cykloinfrastruktura stane aj prakticky pouzitelna. Ked som tade isiel prvykrat, mal som pocit, ze jedinym cielom je odstranit cyklistov z bratislavskych ciest (vozoviek). Dnes je ta cesticka na ovela lepsej urovni.
segregovana infrastruktura nikdy nenaplni plny potencial. Cyklocesty treba stavat premyslene a tak, aby mali aj zmysel a neboli len cisla v statistike. Rovnako ako ti nic nepomoze 4km dialnicneho obchvatu pri hornej dolnej lebo tam v zivote nebol kamion tak ti nepomoze ani cyklochodnik zacinajuci a konciaci uprostred nicoho.
Zavisi od konkretneho pripadu. Co sa tyka Trencianskej ulice, islo tu o kozmeticke nedostatky (zabradlia namiesto cyklopriechodov) s fatalnym dopadom na jej pouzitelnost. Keby ale kvoli tomu tadial ziaden cyklista nejazdil, pochybujem, ze by sa vec pohla k lepsiemu. Co je to plny potencial? Pre mna su to novi cyklisti, ktori z roka na rok pribudaju v uliciach BA aj vdaka bezpecnejsim cyklotrasam.
Plny potencial je aj novi cyklisti ale aj doterajsi ktori z dovodov nepouzitelnosti radsej zvolia alternativu (cestu) ako cyklochodnik. Okrem toho stale je tu obrovska mnozi potencialnych cyklistov ktorych nedostatocna infrastruktura odradza. V idealnom pripade by si sa mal dostat z bodu A do bodu B v ramci mesta po cyklochodnikoch alebo po malo frekventovanych cestach bez toho aby si sa citil ohrozeny na frekventovanych cestach. O diskomforte na roz***nych cestach ani nevravim
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
tak prikazuje, alebo nie? ja som nekomentoval ziadne okolnosti, ani stav cesticiek pre cyklistov a uz vobec nie dobu vlastnenia vedicskeho preukazu.
iba som jasne napisal (aj s citaciou), ze jazdu po cesticke pre cyklistov neprikazuje zakon, ale prikazuje to vyhlaska, konkretne v popise vyznamu znaciek
a v tomto pripade je vhodne "hrat sa so slovickami" lebo cesticka pre cyklistov je jasny pojem, ale cyklocesta uz nie.
ale:....
Vacsinou, ak ides po vozovke, tieto podmienky splnene nie su.
nemozem hodnotit ci je to vacsinou splnene, mozem len napisat, ze v mojom okoli, resp. tam, kadial jazdim to splnene vacsinou je. a prave taketo useky su z mojho pohladu najhorsie riesenie prave koli tomu, ze nie su oddelene od cesty a navyse sa tam zbiera bordel....
Michal, toto isté som napísal aj andrejovi pri našej debate,že v zákone o cestnej premávke nie je nič o tom, že cyklista je povinný/musí použiť cyklochodník/cestičku pre cyklistov.Problémom sú, tie príkazové dopravné značky,ktoré nám prikazujú(andrej spokojný?) jazdu po cestičke pre cyklistov.To je na papieri.V praxi je to vo veľa prípadoch nemožné,aj kvôli tým situáciam,ktoré som spomínal vyššie.Každý si musí v tej svojej ,,búdke" vyhodnotiť,či bude rešpektovať značku ,ale nedostane sa tam, kam ide, lebo tam nemôže z cyklocestičky odbočiť
Podla mna vyhradne pre tieto situacie, kde su fyzicky neoddelene pruhy (=viac druhov premavky na jednej komunikacii) ma ta znacka svoj prikazovy vyznam. Typicky priklad je cyklopruh na pesej zone.
https://www.facebook.com/PrecoLudomHrabe/photos/a.623424144372127.1073741829.622549781126230/894057423975463/?type=3