Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
A to sa ti to auto v zime v pohode zohrialo? Poznam az moc ludi co jazdia v zime v bundach, lebo im nejde bufik a nevedia to za menej ako hodinu zohriat.
Ale ak tak, tak potom termostat.
BTW: preco ho mas odpojeny?
Tak tak...na dieslovom sharane sme mali pokazeny bufik a auto sa nevedelo zohriat a po oprave to bolo raz dva, navyse sme tam mali dorobene aj spinacie hodiny. Moja benzinova alhambra sa zohreje pekne rychlo aj bez bufika
termostat je mechanicky. cize nie. Mozno by sa porovnat nejake teploty na bloku a niekde inde, ale nemyslim.
Ved zohraj motor na tych 70 stupnov a chyt hadicu co ide do chladica a hned uvidis, ci je tepla, alebo studena. Nemala by byt tepla. Otvarat by sa mal pri 74 stupnoch, ale to si len velmi matne pamatam - za tu teplotu ruku do ohna rozhodne nedam.
Ak chces presne vediet ako sa otvara, tak vymontovat, dat do hnca s vodou a teplomerom a zohrievat a uvidis kedy sa otvori
BTW: never nadmerne budikom, kedze radi trosku klamu - aj ked nahodou ukazuju 90 stupnov, tak malokedy tak je naozaj presnych 90 (rozpatie je uz niekde od 80...)
Este posledna vec, co mi napadla - za tepla startuje dobre? Viac krat som pocul o odidenom cidle na motore, ktore potom kecalo a aj ked bol zohriaty, tak sa snazil nastartovat ako studeny a robilo to zle.
Za tepla startuje ako svajciarske hodinky. Co vsak nemozem povedat o dnešnom rane ked som nenatocil. Az sused s kablami mi pomohol. To sa mi teda este nestalo. A jazdil naposledy vcera. Dalsie starty - za tepla uz boli znovu bezchybne.
Nenatocil znamena ze starter nepretocil, alebo ze pretocil a nechytilo?
Nemam predstavu ake teploty su v Bratislave, ak sa to bude opakovat, tak si nechaj odmerat baterku, pripadne vymenit zhavice, ale nejako sa mi to cele nezda - prilis vela veci by odislo naraz. Veci zomieraju postupne...
Co by ti vedeli povedat na VAGu je realna teplota motoru podla cisla a nie podla budikov - to by mohlo trochu pomoct.
Tak to rovno mozes kupovat novu ak chces mat istotu, ze rano nastartujes. Jedine ze by si ju prilis vyslahal blbostami typu kratke jazdy s vela startami + vyhrievanie sedaciek a zadneho skla a pod. Vyskusaj ju doplna nabit a nepustat taketo zruty energie ked vies ze ides len kratku trasu a hned budes vediet ci este nieco vydrzi, alebo je definitivne odpisana. Ale na lyzovacku to uz nebude tak ci tak...
Este to moze byt aj starter - najprv odmerat v rozumnom baterkovom obchode a potom sa uvidi. Ja som moju menil vlani a auto som vtedy mal 3 a pol roka.
Kedysi bol jeden taky obchod na kriznej, ale to je uz peknych zopar rokov, co som tam naposledy bol.
najlepšie na životnosť baterky je malý udržiavaci zdroj, mám to tak na traktore v podstate to tam dáva len malý prúd ktorý kryje straty samovybíjaním baterky. baterku tam mám hádam už aj 8 ročnú a dnes som po pár týždňoch čo to stálo natočil... samozrejme že ak nemá človek garáž tak je niečo takéto v aute len ťažko realizovateľné... ale pre garážované stroje, ktoré sa nepoužívajú denne to vrelo doporučujem, nie je to ani problém za pár minút doma zbastliť, keď má človek vhodný zdroj... väčšinou aj túto funkciu udržiavania majú v sebe modrené elektronické nabíjačky autobatérií
Ja by som to udrziavacie nabijanie bez dohladu radsej neriskoval. Ja radsej po styroch rokoch vymenim bateriu ako riskovat, ze by mi malo zhoriet auto aj s garazou a prip. aj domom kvoli nejakemu zlyhaniu elektroniky a skratu. Btw. ked ten traktor startujes raz za niekolko tyzdnov, tak je celkom jednoduche riesenie aj odpojit bateriu a odlozit ju na miesto so stalou teplotou okolo 15 - 20 stupnov a raz za 2-3 tyzdne ju len na hodinku pripojit na nabijacku na ozivenie.
no ďakujem pekne za radu, naťahovať sa s pripájaním a odpájaním 180 Ah baterky a ešte mať starosti o to či to nezabudnem občas dobiť.. ja to tam mám trvale zapojené celoročne a zatiaľ som nevyhorel, to by som sa musel báť aj mobil nabíjať bez dozoru, keďže je to na rovnakom princípe... len pre informáciu také baterka váži cez 40kg
No tak 180 Ah by som vzhladom na hmotnost asi aj ja nabijal bez demontaze. Ale aj tak by som to robil len tak, ze idem robit nieco na dvore, tak zatial to napichnem a ked skoncim robotu a idem do domu, tak to odpojim. Ale to je len moja nedovera v tieto veci. Plno ludi pouziva udrziavacie nabijanie a statisticky len malo vyhori.
ja to mám 6 rokov nonstop v prevádzke, si myslím že dostatočne dlhá doba na overenie spoľahlivosti, navyše v tom obvode mám zaradenú žiarovku ako sa bežne používa na kotrolke dobíjania, takže to je tiež čiastočná ochrana. občas to zlikvidujem tým, že to zabudnem odpojiť od traktora a ako cúvam tak to vytrhnem aj zo zásuvky a ešte ďalší faktor je že baterku mám na samom predku traktora a keď zaparkujem do garáže tak som na doraze a už sa k nej nedostanem
Ej chlapci ale ste sa rozpisali kým som si vybehol na Veľkú Homolu. Všetky štarty dnes už úplne 100%-ne ale ako pise Jezus uz jej nedôverujem a tak som rovno kúpil novú. Bannerku som nezohnal, tu mám teraz a fakt je to už tuším 5 rokov ale myslím, že s Bosch S5 som tiež neurobil chybu. Už len dúfať, že to fakt bola batéria a neprekvapí ma niečo ďalšie. Jo a motor sa nezohrial, stále bol tesne pod 70.
treba pozrieť teplotu motora cez diagnostiku,či sedí údaj na budíku a údaj v diag. ak je to rovnako málo,je to bežná porucha-termostat v zavretom stave čiatočne prepúšťa zohriatu kvapalinu do chladiča-teplota musí byť 89 -90 C
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale ak tak, tak potom termostat.
BTW: preco ho mas odpojeny?
Tak tak...na dieslovom sharane sme mali pokazeny bufik a auto sa nevedelo zohriat a po oprave to bolo raz dva, navyse sme tam mali dorobene aj spinacie hodiny. Moja benzinova alhambra sa zohreje pekne rychlo aj bez bufika
Ved zohraj motor na tych 70 stupnov a chyt hadicu co ide do chladica a hned uvidis, ci je tepla, alebo studena. Nemala by byt tepla. Otvarat by sa mal pri 74 stupnoch, ale to si len velmi matne pamatam - za tu teplotu ruku do ohna rozhodne nedam.
Ak chces presne vediet ako sa otvara, tak vymontovat, dat do hnca s vodou a teplomerom a zohrievat a uvidis kedy sa otvori
BTW: never nadmerne budikom, kedze radi trosku klamu - aj ked nahodou ukazuju 90 stupnov, tak malokedy tak je naozaj presnych 90 (rozpatie je uz niekde od 80...)
Este posledna vec, co mi napadla - za tepla startuje dobre? Viac krat som pocul o odidenom cidle na motore, ktore potom kecalo a aj ked bol zohriaty, tak sa snazil nastartovat ako studeny a robilo to zle.
Nemam predstavu ake teploty su v Bratislave, ak sa to bude opakovat, tak si nechaj odmerat baterku, pripadne vymenit zhavice, ale nejako sa mi to cele nezda - prilis vela veci by odislo naraz. Veci zomieraju postupne...
Co by ti vedeli povedat na VAGu je realna teplota motoru podla cisla a nie podla budikov - to by mohlo trochu pomoct.
Kedysi bol jeden taky obchod na kriznej, ale to je uz peknych zopar rokov, co som tam naposledy bol.