Kategórie
Bike-techServis vidlíc, tlmičov a teleskopických sedloviek # údržba # vidlica # tlmič # oprava # poradenstvo # náhradné diely # technické otázky # servisovanie
mam otazku, kolko vas priemerne stoji servis vasho (vzduchoveho) Fox tlmica a kde si ho davate servisovat? Ja ho musim zaslat priamo do Slovkolexu pretoze potrebujem vymenit jeden diel aby som si ho mohol servisovat neskor sam, ale ta cena ma celkom dviha zo stolicky (108 Euro).. Hadam to bude jednorazova investicia.
resp. ak by mal niekto doma pokazenu/zlomenu dhx 5, odkupil by som ju na nahradne diely
posledný komentár: 17. 8. 2025 o 12:31
-30% RockShox Deluxe Ultimate RCT Trunnion tlmič, 205 x 60 mm, OEM
329 €
-30%
MOC 469 €
Akcia -14% FOX Float DPS Trunnion Remote Up Factory PTL SV EVOL tlmič, 165x45 mm
509 €
-14%
MOC 649 €
Akcia -21% RockShox Vivid Ultimate RC2T Standard tlmič, 230 x 62.5 mm
589 €
-21%
MOC 919 €
savings RockShox Vivid Ultimate RC2T Standard tlmič, 230 x 65 mm
579 €
savings
MOC 909 €
savings RockShox Super Deluxe Ultimate Flight Attendant RC2T tlmič, 185x55 mm
709 €
savings
MOC 1 049 €
-9% RockShox SIDLuxe Ultimate RL 3P Standard tlmič pre Specialized Epic Evo, 190x45 mm
455 €
-9%
MOC 569 €
-20% RockShox Service Kit Basic - pre vidlice Sid 29/27+B A3
18,39 €
-20%
MOC 22,99 €
-19% RockShox 200 hodín / 1 rok servisný kit - SUPER DELUXE THRUSHAFT C1 - TREK (2021)
53,99 €
-19%
MOC 66,99 €
Veď predsa pri kompresii tlmiču chcem, aby mi rástol tlak v pozitívnej komore. Lenže podľa hentoho, vzduch od určitého momentu začne hlavný piest obtekať- z pozitívnej do negatívnej komory. To ale spôsobí stratu tlaku v pozitívnej komore, nie? Či tie "transfer ports" sú tak malé, že strata tlaku za tú krátku dobu bude minimálna?
Ak mi do toho niekdo vnesie trochu viac svetla, budem mu vďačný, potrebujem to pochopiť. Nechcem zakladať kvôli tomuto novú tému, tá minulá kde som chcel pochopiť anti-rise sa moc neujala
V skutočnosti žiadna transfer sleeve neexistuje. Je to High volume sleeve a len pridáva objem pozitívnej komory cez horný "transfer port". Dolný transfer port v skutočnosti nie je prepojený s touto komorou a je to len priehlbina = drážka v tele komory cez ktorú sa dotlakuje automaticky negatívna komora. V skutočnosti nie je tak ďaleko vo zdvihu tlmiča ako je na schéme ale je pár mm od stavu kedy je tlmič roztiahnutý na maximum. Pri stláčaní prechádza tesnenie cez túto drážku a po jej prechode sa opäť komory uzavrú a oddelia.
No a maximálnu dĺžku tlmiča neudáva vzduchová komora ale tlmiaca časť ktorá má svoj doraz. Samozrejme, že to je zoptimalizované tak, aby sa tlaky vyrovnávali približne v tejto polohe a ďalej už vznikala minimálna sila ktorá by chcela tlmič rozťahovať.
No v tom článku čo som nalinkoval je aj obrázok, ktorý vyzerá dosť oficiálne, a na ňom ten popis súhlasí s tou schémou a z tým, čo som písal v 1. príspevku, a z čoho som zmätený
Nemal by si pre mňa nejaký odkaz, kde by to bolo detailne vysvetlené tak ako to skutočne funguje? Nie že by som Ti neveril, ale hodila by sa nejaká rozsiahlejšia písaná forma, a hlavne pravdivá
Každopádne Ti veľmi pekne ďakujem za objasnenie
Ale keď už cutway fotky tak tieto:
Tu je pekne vidieť prepúšťaciu drážku
Zjednodušene sa dá povedať, že - áno tlaky sa vyrovnajú... v skutočnosti to nie je až tak jednoduché a tlmič sa ešte stále čiastočne rozťahuje až do polohy kým ho pustí tlmenie - to už je tesnenie až za drážkou a komory sú opäť oddelené. U rôznych dĺžok tlmičov je to všetko trochu iné ale pre základné pochopenie ako to funguje stačí prvá veta v tomto odstavci.
Okej, toto mi zatiaľ stačí, už mám na čom stavať ďakujem
oficialny servis/oprava je taka, ze sa v zaruke zvykne vymienat komplet supravicka vnutornych noh. mimo zaruky si za vymenu zaplatis nemaly peniaz.
ciganska metoda je pri otocenej vidlici hore nohami za pomoci loctite 290, pacenia a gravitacie dostat do spoja co najviac loctite-u. to moze pomoct kratkodobo, alebo dlhodobo.
cista metoda je nohy prip. krk vylisovat, spoj vycistit a nalisovat naspät za pomoci loctite-u 609.
nihilisticka metoda je srat na to a jazdit dalej kym vidlu nezosrotujes.
oficialny servis/oprava je taka, ze sa v zaruke zvykne vymienat komplet supravicka vnutornych noh. mimo zaruky si za vymenu zaplatis nemaly peniaz.
ciganska metoda je pri otocenej vidlici hore nohami za pomoci loctite 290, pacenia a gravitacie dostat do spoja co najviac loctite-u. to moze pomoct kratkodobo, alebo dlhodobo.
cista metoda je nohy prip. krk vylisovat, spoj vycistit a nalisovat naspät za pomoci loctite-u 609.
nihilisticka metoda je srat na to a jazdit dalej kym vidlu nezosrotujes.
Vypadnuť krk nemože a nohy držia a ano su to nohy ako su lisovane do korunky.. Ale drži tak srať.. Jedno,dve puknutia raz za čas prežijem