Skor je otazka, ci by kamiony ktore by mohli prepravit naklad miesto tych lodi, nepustali viacej emisii.
18.01.2016 - 17:13:40
00
to by som si pozrel ako namiesto jednej lode ide z ciny 15000 kamionov

napriklad do USA
na lodi
18.01.2016 - 18:08:42
03
marecej napísal:
mas tam dole link na zdroj


vsak prave... :lol:
u lietadiel ide o to ze su blizko ozonovej vrstvy ,sice ich tak necitime ,ako dole auta ,ale o to rychlejsie znecistuju priamo na mieste
...ale sme vo vychytavkach ...takze pardon :hai:
18.01.2016 - 20:39:54
00
Určite váš poteší, že letecký priemysel má za jeden z cieľov na rok 2050 znížiť emisie CO2 a NOx o 50 až 70% na pasažiera a uletenú míľu oproti dnešnému stavu... to len tak na okraj :)
18.01.2016 - 21:45:01
01
marecej napísal:
spotreba motora Emma Maersk - 14000l za hodinu * 15 lodi * 24 * 280 = 1 411 200 000 litrov paliva za rok

podla tohto (http://www3.epa.gov/otaq/consumer/420f08024.pdf) je priemerna spotreba auta za rok 500 galonov - cca 2000 litrov
cize 760 000 000 * 2 000 = 1 512 000 000 000 litrov


Aj keby tvoje cisla sedeli, tak ti velmi nesedia jednotky, kedze emisie sa nemeraju na spotrebovane litre. Treba si uvedomit od dokonalosti spalovania, cez filtre (v autach napriklad katy a dpf) az po cistotu paliva vstupujuceho do procesu spalovania. Potom pochopis, ze nie z kazdeho vyfuku vychadza to iste a ze spotreba je nieco ine ako emisie.
18.01.2016 - 22:14:20
02
Jeden pan Berners-Lee (nie Ten Berners-Lee) sa uz nad tym zamyslel a spocital, ze je priblizne jedno, ze kupujeme banany a jablka z druheho konca sveta, pokial necestuju lietadlom ale po mori.

http://www.amazon.co.uk/How-Bad-Are-Bananas-everything/dp/1846688914
Velmi zaujimave citanie. Fakt to masove lietanie je pekna blbost pre planetu. Inak - letecke spolocnosti neplatia spotrebnu dan za palivo.
18.01.2016 - 22:44:31
01
will: A prečo by mali? Veď spotrebnú daň odvádza distribútor, resp. predajca, nie spotrebiteľ.... To akože aerolinky nakupujú palivo bez tejto položky?

dymONE: Keďže emisie sa pri automobilových motoroch merajú v úplne iných jednotkách a pomeroch, než u lodných (mg/km a g/kWh, príp rel. % NOx), je ten prepočet zložitejší a tak marecejov zjednodušený príklad nie je až tak na zahodenie (ako zjednodušený príklad)... Inak - riadené katalyzátory už musia používať všetky lodné motory od roku 2005, takže emisie sú úplne inde, zabudnime na mazut (PhilJ)......

Ale to už sme sakramentsky mimo tému ....
19.01.2016 - 09:56:06
00
dymONE napísal:
Aj keby tvoje cisla sedeli, tak ti velmi nesedia jednotky, kedze emisie sa nemeraju na spotrebovane litre. Treba si uvedomit od dokonalosti spalovania, cez filtre (v autach napriklad katy a dpf) az po cistotu paliva vstupujuceho do procesu spalovania. Potom pochopis, ze nie z kazdeho vyfuku vychadza to iste a ze spotreba je nieco ine ako emisie.


preco si odsekol poslednu vetu mojho prispevku ktora hovori o kvalite paliva a potom vyhlasujes ze emisie zavisia od kvality paliva? si v poriadku?
v poslednej vete jasne pisem ze lodne palivo ma 100krat viac siry, to asi nieco hovori o jeho kvalite
a emisie su priamo umerne spotrebovanym litrom
tak mi prosim ta vysvetli co si tym chcel povedat

ad emisie co2
www.worldshipping.org
http://www.worldshipping.org/industry-issues/environment/air-emissions/carbon-emissions

emisie co2 z roznych druhov paliva
https://www.eia.gov/environment/emissions/co2_vol_mass.cfm
Gasoline 8.9/gallon
Residual Heating Fuel 11.8/gallon
19.01.2016 - 10:15:30
00
Nazgul napísal:
will: A prečo by mali? Veď spotrebnú daň odvádza distribútor, resp. predajca, nie spotrebiteľ.... To akože aerolinky nakupujú palivo bez tejto položky?
....

Ano, na letecke palivo sa spotrebna dan nevztahuje. A nie som si isty, ci platia letecke spolocnosti aj DPH, alebo ju vedia obist.
Len pre orientaciu: teraz ked stoji liter nafty 1€, tak z toho je cca 38 centov spotrebna dan a 18centov DPH.
To sa potom lieta do Thajska na dovolenku.
19.01.2016 - 20:55:01
00
keyboard_arrow_up