Ahojte machri. Kamarát je vlastníkom bicykla Specialized S-Works Enduro 2013 Carbon s 26" palcovými kolesami. On chce prerobiť bicykel na 27,5" palcové kolesá. V predu už má vydlu na 27,5" kolesá. Neviete mi niekto poradiť, či je možné na tento bicykel použiť zadnú stavbu z iného "spešla" na 27.5" ? diki
Podľa toho pohladu na obr, pochybujem že to pôjde. nemaš kamarata čo ma 27,5" kolo.? Vložiš a vidiš.
Teraz som zmeral 27,5" koleso na Schwalbe plašťoch RoRo 2,3 a od stredu po koniec kolesa je 36,5cm.
podla mna je to cele mega pikovina vymyslat taketo hovadiny, to nech to radsej preda a kupi 27,5" ked po tom tak velmi tuzi, bude to jednoduchsie.. ale tak je to vec majitela
Ked prehodi zadnu stavbu tak to pojde. Na 27 je v hlavnom cape rozsirujuca vlozka, kedze cela 27 zadna stavba je okolo kolesa sirsia. Vyska stredu sa vzhladom na povodnu geo asi da zniest ale chalan co sme mu to robili na tom este nejazdil, tak nemam spatnu vazbu, na pohlad to bolo ok. Inak 26 ram a zadne koleso s 27 vidlou a prednym kolesom posunul uhol hlavovky pod 65.
nech jazdi vpredu 27,5 a vzadu 26. problem solved.
To mi pripomenulo experimenty z 96'er bajkmi. To bola slepá ulička a nakoniec sa na trhu napevno začali presadzovať 29tky. To môže byť tak 7, 8, 9 rokov dozadu?
To mi pripomenulo experimenty z 96'er bajkmi. To bola slepá ulička a nakoniec sa na trhu napevno začali presadzovať 29tky. To môže byť tak 7, 8, 9 rokov dozadu?
logicky by som si nekupila dnes 26 palcovu vidlicu s investiciou plus minus rovnakou ako za 650b vidlicu, lebo za rok uz neozozeniem slusny 26 palcovy ram na ktory ju potom prehodim-ked nahodou prdne moj sucasny ram
nech si kamarát dá prepliesť predné koleso na ráfik 27,5" k tomu plášť,napr.taký čo má-Hans Dampf 27,5 x 2,35 zdvihne to predok o cca 12,5 mm,trochu to zmení geometriu,ale dolokopcom k lepšiemu-zadnú stavbu by som nechal tak aj zo zadným kolesom 26"
Nemal by s tým byť žiaden problém. Kamarát si presne toto isté robil na svojom endure asi pred týždňom. Kúpil novú zadnú stavbu a nahodil úplne bez problémov. Jediný problém je, že to zmení geometriu komplet bajku. Recenzie na takto upravené bajky, respektíve prvé spešle so 650B kolami (geometria rámu totožná s 26" len nahodené 27,5") neboli moc chválne....
chapem spravne ze prve modely 650 b enduro maly predny ramovy trojuholnik z 26 palcovych a zadnu stavbu spesl spravil novu
a takto zlozil 650 b ?
viem ze nejak podobne postupovali tusim u stumpjumpra 650b pri modeloch 2015- predny trojuholnik z 29 a zadna stavba na novo
aj u endura to takto zmastili ?
Hej, v podstate len zmenili kolesa a upravili zadnu stavbu. Prve recencie Endura a SJ FSR 275 neboli velmi pozitivne. Az dalsi rok vyvinuli uplne novy ram.
Frame and Suspension Design:
The Enduro 650B's frame isn't the complete redesign many expected to see when the bike was announced. Instead, it uses the same carbon front triangle that the 26” version uses, paired with a different chain stay, seat stay, and shock mount to accommodate the slightly larger wheels. The overall look of the bike remains unchanged as well, with Specialized's distinctive X-Wing frame shape that has the rear shock mounted in between the top and down tube, and then connected to the rear seat stays with a U-shaped mounting bracket.
Takže s prerobením 26" na 27,5" nebude žiadny problém (keďže to zvládli aj inžinieri zo "S" ). Otázne je či je to krok vpred...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
skus sa opytat v Kaktusbiku telefonicky a mailom, su dost ochotni
Teraz som zmeral 27,5" koleso na Schwalbe plašťoch RoRo 2,3 a od stredu po koniec kolesa je 36,5cm.
To mi pripomenulo experimenty z 96'er bajkmi. To bola slepá ulička a nakoniec sa na trhu napevno začali presadzovať 29tky. To môže byť tak 7, 8, 9 rokov dozadu?
No... to Treku moc nevyšlo
netreba hned odsudzovat, treba vyskusat
a takto zlozil 650 b ?
viem ze nejak podobne postupovali tusim u stumpjumpra 650b pri modeloch 2015- predny trojuholnik z 29 a zadna stavba na novo
aj u endura to takto zmastili ?
Frame and Suspension Design:
The Enduro 650B's frame isn't the complete redesign many expected to see when the bike was announced. Instead, it uses the same carbon front triangle that the 26” version uses, paired with a different chain stay, seat stay, and shock mount to accommodate the slightly larger wheels. The overall look of the bike remains unchanged as well, with Specialized's distinctive X-Wing frame shape that has the rear shock mounted in between the top and down tube, and then connected to the rear seat stays with a U-shaped mounting bracket.
Takže s prerobením 26" na 27,5" nebude žiadny problém (keďže to zvládli aj inžinieri zo "S"