pre zavodne nasadenie jednoznacne mensi ram ako pise Turbi...mensi, lahsi, tuhsi, obratnejsi...a zvysok si uz doladis sedlovkou a predstavcom
07.12.2007 - 11:41:58
00
matt tak to fakt cumim :shock: urcite je bike obratnejsi,ale vzdy som myslel,ze na chrtenie jednoznacne vacsi...samozrejme z doladenim predstavca sedla,sedlovky vysoko to bude gula...
07.12.2007 - 11:45:51
00
Inak je to pravda aj na cestu sa pouzivaju mensie ramy a dohana sa to predstavcom a sedlovkou.Ja mam tiez mensi ram ako v minulosti a je to len lepsie.Ten vacsi sa ne a ne zlomit do zakruty. 8)
07.12.2007 - 11:51:06
00
turbi no mne sa nezda,ze prave vacsi ram ti zabezpeci vzpriameny posed.
kedze je tam automaticky vacsi razvor.

Triki ber v úvahu aj rodiel vo výške sedla a riaditok. Skús si predstaviť ešte raz čo som napísal o turistickom posede a jazdnych vlastnostiach.

Chalana čo založil túto tému začíname rozdielnymi názormi asi dosť miasť. hehe

Matt vyhráva flašu dobrého vína z pezinskej produkcie. hehe
07.12.2007 - 11:56:34
00
Ak vies co je rázvor tak nemozes tvrdit,ze vacsi ram ma vzpriamenejsi posed.Ano ked tam mas viac podloziek pod predstavcom tak posed bude vzpriamenejsi.
07.12.2007 - 12:04:03
00
triki aj ja som pisal presne o tom-pri tych istych ramoch bez upravy by to bolo naopak,ale uvedme to na konecnu-definitivne na serioznejsie jazdenie ci technicke alebo zavodne je lepsi mensi ram,na pohodlnejsie,turisticke jazdenie potom vacsi 8)
07.12.2007 - 12:09:37
00
no nie nie nemilitťe ma nemetiete rad si precitam nazory od skusenejsich...akurat si tiez myslim ze ak je vacsi rozvor kolies tak budem viac natiahnuty...ale rad si necham poradit..tak len debatujte...a raddte diky
07.12.2007 - 12:12:58
00
pozri nakoniec musis pocitac s tym co/ako s tym chces jazdit,co by si doladil-teda ci mas radsej mensi predstavec a sirsie rajdy(lepsie ovladanie,pouziva sa pri AM/EN/FR jazdeni) alebo dlhsi predstavec klasicke XC/maratony,ako vysoko mas rad sedlovku atd.atd.
07.12.2007 - 12:22:27
00
Rázvor a dĺžka hornej rámovej trubky sú dve rozdielne veci. A v tejto chvíli nás skôr zaujíma dĺžka hornej rámovej trubky a dĺžke sedlovej rámovej trubky a faktory posedu.
Stále sa upriamujete na dĺžku čo nie ten jediný rozhodujúci faktor "natiahnutej žaby" na bicykli. V dĺžke hornej rámovej trubky medzi velkosťou trebárs 18" a 20" /pri Meride/ je rozdiel 15mm, čo nie je veľa aby si bol zrazu na väčšom ráme natiahnutý ako už vyššie spomínaná žaba.
Asi si to tu takto teoreticky sotva vysvetlíme.
Už mlčím .... hehe
07.12.2007 - 12:45:04
00
Pri rámoch od Meridy by som Ti doporučil pri výške 180 cm toto:
18" - závodnejšie ambície. Doporučil by som ale sedlovku dĺžky 400mm.
20" - "turistickejší, dlhší posed". Sedlovka by stačila 350 mm.

Mimochodom. Krásnu bielu TFS 900V 18" mám zavesenú na strope a caká na svojho majiteľa.


no ja by som chcel jazdiť XCtak rekreacne...urcite nie závody...jasa chcem len kochat z kras prirody a obcas sa pustit aj cez narocnejsie trate a aj ryhclejsie dolu kopcom..
a ktoru z týchto merid by ste doporucili?
http://www.merida.sk/prodej/Ram-Matts-S ... -TFS--2006
http://www.merida.sk/prodej/Ram-Matts-T ... edy---2007

je tam uvedena aj geometria ja sa tomu az tak nerozumiem...atd..ta TFS 900 vyzera pevnejsie teda mne sa zda ale ta 500 ma zasa inak tvarovane trubky...
07.12.2007 - 12:45:40
00
Rázvor a dĺžka hornej rámovej trubky sú dve rozdielne veci. A v tejto chvíli nás skôr zaujíma dĺžka hornej rámovej trubky a dĺžke sedlovej rámovej trubky a faktory posedu.
Stále sa upriamujete na dĺžku čo nie ten jediný rozhodujúci faktor "natiahnutej žaby" na bicykli. V dĺžke hornej rámovej trubky medzi velkosťou trebárs 18" a 20" /pri Meride/ je rozdiel 15mm, čo nie je veľa aby si bol zrazu na väčšom ráme natiahnutý ako už vyššie spomínaná žaba.
Asi si to tu takto teoreticky sotva vysvetlíme.
Už mlčím .... hehe


a este s psýtam aký vplyv na jazdu ma uhol hlavovej truby..
07.12.2007 - 12:52:32
00
Jednoznačne TFS900-V model 2007.
Rámovo sú tie dva zhodné /v profile trubiek/ akurát medzi 06 a 07 je zmena designu loga a sú pri nich trošku rozdielne geometrie v dĺžke hor. rámovej trubky a rázvoru.
Model 2007 je paradoxne /aspoň na stránke Meridy/ lacnejší ako 06.
07.12.2007 - 13:05:25
00
Jednoznačne TFS900-V model 2007.
Rámovo sú tie dva zhodné /v profile trubiek/ akurát medzi 06 a 07 je zmena designu loga a sú pri nich trošku rozdielne geometrie v dĺžke hor. rámovej trubky a rázvoru.
Model 2007 je paradoxne /aspoň na stránke Meridy/ lacnejší ako 06.

na tej 500 je pouzita nejaka technologia shotgun ci co ..ze spodna ramova trubka ja tvarvana ako borkovnica...
ale ta 900 2007 sa mi viac paci
07.12.2007 - 13:13:20
00
a este s psýtam aký vplyv na jazdu ma uhol hlavovej truby..[/quote]

Uhol hlavovej trubky ovplyvňuje rázvor a sčasti chod vidlice.
Ono, aj tak sa treba vždy zžiť so strojom pod riťou, technikou a zručnosťami jazdca a jeho schopnosťami.
Jujj, ako som to pekne zaobalil do všeobecného grcu. hehe
Asi sa stanem politikom. hehe
07.12.2007 - 13:14:10
00
"Brokovnica" je u obidvoch.
07.12.2007 - 13:15:39
00
keyboard_arrow_up