Mňa skôr zaráža prečo toľko cestných cyklistov chodí po cestách prvej triedy, pokiaľ sa táto dá obísť lokálnymi cestičkami. Túto v nedeľu som išiel po trase RK-MT a za Ľubochňou som stretal dvoch cyklistov ktorí šli pol metra od krajnice hoci tá je tam široká cez jeden meter. Samozrejme bolo plno áut v oboch smeroch. A pritom to mohli to kľudne obísť cez Stankovany
netušíš akú dlhú trasu už mali za sebou alebo kam išli... a cesty 1 triedy majú niekedy poznatelne lepšiu vozovku...
na jazdení pol metra od krajnice nevidím nič zlé... cyklista nemá ísť po krajnici ale v jazdnom pruhu... a pol metra v pruhu je si myslím úplne normálne...
keď som nechcel aby ma lízali na tesno tak som jazdil aj trištvrte metra od krajnice.... samozrejme keď je zamnou auto a vidno že ma v najbližšej chvíli nebude môcť obehnúž cez protismer tak mu uhnem viac ku kraju a hlavou naznačím že môže ísť...
Ak je takáto široká krajnica v poriadku, potom jazda 1/2 metra v pruhu znamená, že cyklista je možno mentálny kríženec = samovrah x cestný zapratávač.
Keď som sa dostal do reči s jedným takýmto cyklistom, tak po nejakom čase sa mi z neho napokon podarilo vydolovať, že predstava, že tí zlí, odporní, používatelia zavrhnutiahodných motorových vozidiel musia za ním brzdiť, ho priam napĺňa povznášajúcimi pocitmi. Tak som pochopil, že to je podobný mentálny model, ako má ten panáčik, čo sa vytešuje kladením polien na chodníky na Dev. Kobyle...
Ak je krajnica široká 1,5 metra to neznamená že tadial cyklista má ísť...a ani to neznamená že je zjazdná.... bez ohľadu na šírku krajnice býva často zaprataná bordelom.. takže tak či tak je bezpečnejšie ísť v pruhu.... a ako hovorím ak za sebou vidím auto a vidím že medzera v protismere žiadna...tak uhnem ku krajnici a kývnem hlavou nech ide...
jazda 1/2 metra v pruhu ti len zabezpečuje možnosť na manévrovanie
podľa vyhlášky smie cyklista použiť krajnicu, pokiaľ nie je táto k dispozícii, môže jazdiť po pravej strane vozovky (aspoň tak to bolo keď som robil vodičák) my sme jazdili vždy po krajnici hoci na MTB som sa nemusel toľko obávať defektu ako na cesťáku.
podľa vyhlášky smie cyklista použiť krajnicu, pokiaľ nie je táto k dispozícii, môže jazdiť po pravej strane vozovky (aspoň tak to bolo keď som robil vodičák) my sme jazdili vždy po krajnici hoci na MTB som sa nemusel toľko obávať defektu ako na cesťáku.
po prvé ak si dobre pametám vyhlášku... cyklista má jazdiť pri pravom kraji vozovky(môže použiť aj krajnicu ak tým neohrozí chodcov) to znamená že primárne jazdí po ceste a nie po krajnici!
po druhé okrem zvýšeného rizika defektu, ti na tom bordeli na krajnici aj ľahšie ušmykne koleso ak náhodou musíš niečo obísť...
po tretie až tak moc sa nenakývaš tou hlavou... veď ak uhnem ku kraji a vidím že je zasebou viac áut tak ich nechám prejsť všetky.. kývam iba prvému... a väčšina ma obíde cez protismer bez nutnosti môjhu uhýbania sa im
sekele nič v zlom, ale ako si to napísal, tak to nedáva zmysel. Cyklista nie že môže, ale musí jazdiť po pravej strane a môže použiť krajnicu, len ak tým neohrozí a neobmedzí pohyb chodcov. Už sa to tu toľko krát riešilo..
... A pritom to mohli to kľudne obísť cez Stankovany
Ja to tam nepoznam. Pozeram do Here maps a nevidim tam most v stankovanoch. Posledny je v Lubochni. Rovnako aj v Garmine. Tiez by som siel po hlavnej. Nie preto, ze by som chcel, ale ze neviem o inej moznosti
v sobotu som sa bol previezť na CXku na trase Vráble - Zlaté moravce a okrem 3 motoriek ma predbiehali všetci ukážkovo
pozdravili ma dvaja oprotiidúci žiletkári ale čo ma prekvapilo viac, pozdravili 4 vodiči
takže v tomto kraji zatial vodičov chválim
Hahaha uplne ukazkovo to utrhol. Keby pomalsie tocil volantom a nezmatkoval nic sa nestane.
Inak CR-V su strasne pretacave. Maju kratky rozvor a pri ostrejsich manevroch je to strasne nervozne. Maju velmi daleko kolesa od zadku kvoli lepsej prejazdnosti mimo cestu a dost tazku prdel
Na novych modeloch uz taketo situacie riesi ESP.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
netušíš akú dlhú trasu už mali za sebou alebo kam išli... a cesty 1 triedy majú niekedy poznatelne lepšiu vozovku...
na jazdení pol metra od krajnice nevidím nič zlé... cyklista nemá ísť po krajnici ale v jazdnom pruhu... a pol metra v pruhu je si myslím úplne normálne...
keď som nechcel aby ma lízali na tesno tak som jazdil aj trištvrte metra od krajnice.... samozrejme keď je zamnou auto a vidno že ma v najbližšej chvíli nebude môcť obehnúž cez protismer tak mu uhnem viac ku kraju a hlavou naznačím že môže ísť...
Keď som sa dostal do reči s jedným takýmto cyklistom, tak po nejakom čase sa mi z neho napokon podarilo vydolovať, že predstava, že tí zlí, odporní, používatelia zavrhnutiahodných motorových vozidiel musia za ním brzdiť, ho priam napĺňa povznášajúcimi pocitmi. Tak som pochopil, že to je podobný mentálny model, ako má ten panáčik, čo sa vytešuje kladením polien na chodníky na Dev. Kobyle...
jazda 1/2 metra v pruhu ti len zabezpečuje možnosť na manévrovanie
po prvé ak si dobre pametám vyhlášku... cyklista má jazdiť pri pravom kraji vozovky(môže použiť aj krajnicu ak tým neohrozí chodcov) to znamená že primárne jazdí po ceste a nie po krajnici!
po druhé okrem zvýšeného rizika defektu, ti na tom bordeli na krajnici aj ľahšie ušmykne koleso ak náhodou musíš niečo obísť...
po tretie až tak moc sa nenakývaš tou hlavou... veď ak uhnem ku kraji a vidím že je zasebou viac áut tak ich nechám prejsť všetky.. kývam iba prvému...
Ja to tam nepoznam. Pozeram do Here maps a nevidim tam most v stankovanoch. Posledny je v Lubochni. Rovnako aj v Garmine. Tiez by som siel po hlavnej. Nie preto, ze by som chcel, ale ze neviem o inej moznosti
pozdravili ma dvaja oprotiidúci žiletkári ale čo ma prekvapilo viac, pozdravili 4 vodiči
takže v tomto kraji zatial vodičov chválim
http://www.mojevideo.sk/video/2750d/pozor_predbieha_pepik.html
Inak CR-V su strasne pretacave. Maju kratky rozvor a pri ostrejsich manevroch je to strasne nervozne. Maju velmi daleko kolesa od zadku kvoli lepsej prejazdnosti mimo cestu a dost tazku prdel
Na novych modeloch uz taketo situacie riesi ESP.
http://style.hnonline.sk/auto-moto/670570-video-ukazuje-aroganciu-sofera-ktory-cielene-nedal-prednost-sanitke-a-blokoval-ju