Pali65 mozem sa opytat,odkial mas tu konvexnost v tom grafe,ked si teda musel profesionalne studovat manazment bezpecnosti a zistil si profesionalne, ze vo fabrikách su pomalsi ludia rizikovejsi: v niektorých odvetviach toto platit asi nebude:u nas psychotest nie je o rychlosti,ze das napr. 998 z 1000(z toho 40% zlych) ale o to ze das 800/1000 (z toho 98% dobrych)
Odpisujem tu, lebo BOZP téma, kde sa riešia šoféri – cyklisti by už bolo mega off topic.
V pôvodnom statuse bol aj
link na článok odkiaľ je ten obrázok.
Zaoberal som sa prevenciou krízových situácií, týkalo sa to najmä výberu ľudí, kde bezpečnosť a spoľahlivosť v procesoch bola kritická. Na workshopoch som o tomto už dávnejšie prednášal 4+4 dni, k dispozícii sme mali testy asi 1,5 milióna ľudí z 5 kontinentov s určitou spätnou väzbou na to, kto mal v akom povolaní tendenciu robiť nebezpečné chyby.
A téma rýchlosť? To by som laicky prirovnal k tomu, ako nejaký futbalový útočník dokáže urobiť správnu akciu v zlomku sekundy, alebo sa musí ešte dva krát rozhliadať, kedy mu už v zbytočnej kľučke obrancovia loptu zoberú. Hovoríme aj o reakčných časoch a pod. A dodám len, že na prevenciu nehôd sa ukázali ako kľúčové 2 veci – pohotoví (rozumej rýchlejší), vytrénovaní ľudia s určitými osobnostnými vlastnosťami + čo najplynulejší proces. Podobné štúdie napr. viedli legislatívcov v USA k tomu, aby na diaľniciach nemali náklaďáky nižšiu MPR, lebo práve rozdiel v rýchlostiach vozidiel je skrytý zabijacký faktor. A toto je aj tá vec, ktorú niektorí cyklisti ťažko/neradi chápu. Preto Holanďania čo najviac oddelili cyklistov od áut, atď. Čím viac je nejaký pomaly sa pohybujúci objekt v ceste tým rýchlym, tým viac vytvára nebezpečné prostredie pre všetkých účastníkov premávky, aj keď má subjektívne pocit, že ak donúti za sebou všetkých spomaliť, tak je on osobne viac v bezpečí.
Toto sú vysoko odborné veci, na ktoré neznalí ľudia vášnivo a iracionálne reagujú, lebo operujú len s malou časťou faktov, ale tu na to nemáme ani priestor a asi by sa mi to ani nechcelo podrobnejšie objasňovať. Ale snáď sa nad tým pár ľudí aspoň trochu zamyslí.