Hlavne tam nemal čo vôbec byť priechod pre cyklistov. Po novom je to štvorramenná križovatka, pričom do jedného ramena ústí cestička pre cyklistov. Odbočenie z hlavnej cesty vľavo na cyklocestičku nie je o nič menej bezpečné, ako cyklopriechod.
Cyklista iduci po hlavnej ceste po krajnici, alebo auto pripajajuce sa z vedlajsej cesty?
Ak vychadzam z predpokladu, ze krajnica je sucastou (hlavnej) cesty, myslim, ze prednost by si mali davat navzajom obaja.
z tej mapy som moc nepobral
sedliackym rozumom mi vychadza, ze ked idem po hlavnej, tak mam aj ako bajker prednost.
osobne do krizovatky nikdy nejdem po krajnici, ale stredom pruhu (po skusenostiach, ze ci ides v lavej, alebo pravej casti pruhu, tak sa vzdy najde chytrak, ktory ta obehne z druhej strany a nasledne ta zablokuje) ...
Jedna sa o tento usek: https://www.google.sk/maps/@48.1624635,17.0976964,21z
Neviem, preco ten link na Street View nefunguje, ked som ho ale skopypejstol, tak fungoval.
V kazdom pripade, v pravom pruhu je buspruh a jazdit do kopca v strednom pruhu tu nie je velmi bezpecne. Vela vodicov mi tu dava prednost takym sposobom, ze sa to neda jednoznacne usudit a casto sa potom rozbehnu v rovnakom momente ako ja. V podstate ja prechadzam cez vodiacu ciaru, takze im prednost musim dat. Kedze som na hlavnej ceste, predpokladam, ze by mi mali dat prednost aj oni, ale ruku do ohna by som za to nedal.
Chod do stredu bus pruhu a zdvihni sa zo sedla. Auto ta v pripajacom pruhu moze obehnut. Ja im este aj zvyknem ukazat ze ich vidim, a ze mozu ist. Par ta ich obehne v pripajacom, tak vytiahnes ruku doprava zaradis sa k pravej krajnici a ostatni ta uz obehnu normalne zlava. Je tam 50, vodici ktori prichadzaju z bocnej viac ako 40 nepojdu.
Ja radsej spomalim a pockam, kym nic nepojde a potom co najskor prejdem cez pripajaci pruh. Ak je husta premavka pouzivam tu aj buspruh. Velky pozor si davam na autobusy, zvyknu tu jazdit dost agresivne. V poslednej dobe sa mi vsak zda, ze uz jazdia podstatne ohladuplnejsie ako pred 1-2 rokmi. Neviem, ci to nesuvisi s tym, ze ich niektori cyklisti zacali natacat.
Ono zasa zastavit na frekventovanej ceste v buspruhu tiez nie je najlepsi napad. Ja riesim podobnu krizovatku stale ked idem do roboty. Len s tym rozdielom, ze moja je na rychlostnej ceste. Mojim "sposobom" som tam presiel bez problemov aj v casoch najvacsej spicky. Zaklad je vidiet vsetky auta a snazit sa aby vsetky auta videli teba a vedeli kam chces ist. Potom sa prisposobia.
netusim ci to davam do spravnej temy, ale zaujimave citanie o legalnosti horskej cyklistiky v USA (problemy su ale podobne ci az identicke vo vacsine krajin)
Mas vsetko (za podmienky ze tvoj odev (alebo obuv) v ktorom jazdis nahradza reflexnymi materialmi niektore odrazky ktore ti chybaju).
Vyhlasku by si mal pozriet andrej25.
Ale nie tu z roku tisicdavatstopatsto, ale aktualnu 464/2009 (tu je vratane novelizacii). Andrej, no daj, co podla teba tam chyba?
EDIT: Slov-lex verzia. Vdaka Jaroh za info.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://www.google.sk/maps/@48.1623871,17.0978869,3a,37y,323.14h,86.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1K7Icvtoe_BAf0Zo2FXG-w!2e0!7i13312!8i6656
Cyklista iduci po hlavnej ceste po krajnici, alebo auto pripajajuce sa z vedlajsej cesty?
Ak vychadzam z predpokladu, ze krajnica je sucastou (hlavnej) cesty, myslim, ze prednost by si mali davat navzajom obaja.
sedliackym rozumom mi vychadza, ze ked idem po hlavnej, tak mam aj ako bajker prednost.
osobne do krizovatky nikdy nejdem po krajnici, ale stredom pruhu (po skusenostiach, ze ci ides v lavej, alebo pravej casti pruhu, tak sa vzdy najde chytrak, ktory ta obehne z druhej strany a nasledne ta zablokuje) ...
Neviem, preco ten link na Street View nefunguje, ked som ho ale skopypejstol, tak fungoval.
V kazdom pripade, v pravom pruhu je buspruh a jazdit do kopca v strednom pruhu tu nie je velmi bezpecne. Vela vodicov mi tu dava prednost takym sposobom, ze sa to neda jednoznacne usudit a casto sa potom rozbehnu v rovnakom momente ako ja. V podstate ja prechadzam cez vodiacu ciaru, takze im prednost musim dat. Kedze som na hlavnej ceste, predpokladam, ze by mi mali dat prednost aj oni, ale ruku do ohna by som za to nedal.
http://www.pinkbike.com/news/banned-in-the-usa-part-1-2016.html
Vyhlasku by si mal pozriet andrej25.
Ale nie tu z roku tisicdavatstopatsto, ale aktualnu 464/2009 (tu je vratane novelizacii). Andrej, no daj, co podla teba tam chyba?
EDIT: Slov-lex verzia. Vdaka Jaroh za info.