Zdravím,

chcel by som sa opýtať, či je veľký problém keď mám 174cm výšku a môj (crossovy) bicykel je veľkosť L až XL, kedže mne by bolo ideálne M/L. Keby som nebol študent, nevymýšlal by som a za nejaký liter by som si kúpil nový.
Bicyklujem už roky s poslednou dlhšou prestávkou 1-2 roky. Bicykel som si potom čase dal ako tak do poriadku.
Pred tou 1-2 ročnou prestávkou som dokázal na ňom ísť hodiny 22-30 km/h priemernej rýchlosti. Dneska vládzem ísť maximálne 14-22 km/h čo neprisudzujem kondícií jednoducho mám pocit že sa mi ide na ňom zle. Domnievam sa, že od toho času čo bol nový už nejde tak dobre ako teraz. Jedna vec je, že je mi väčší, pričom strácam na výkone, ďalšia vec ktorá by mi jedine v súčasnej situácií vedela vyriešiť tento stav, je si poriadne zgenerálkovať bicykel, čo ma nestojí veľa peňazí. Preto som rozmýšlal, že rozoberie a zgenerálkujem všetko, čo akokoľvek ovplyvňuje jazdné vlastnsosti bicykla. Poradte či mi to nejako zretelnejšie pomôže. Momentálne na nový nemám a fakt, že sa mi na ňom ide aspoň 2x horšie ako v minulosti potrebujem nejako odstrániť.
01.08.2016 - 19:03:27
00
Podľa mňa ti to pomôže minimálne ak tam nemáš vyslovene nejakú mechanickú poruchu, že ti napríklad brzdy šúchajú o ráfik alebo nejaká vada v náboji bráni plynulému chodu a režaz a ozubenie sú čisté a premazané tak akurát, malo by to byť o kondočke. Ja som tiež niekedy jazdila na väčšom biku (cesťák som si požičiavala) a nejak extrémne ma to neovplyvnilo - dala som nižšie sedlo a kratší predstavec a hurá do Rakúska dupať.
01.08.2016 - 21:29:55
00
presne tak, skontrolovat ci nieco niekde nesucha, vsetko dobre vycistit a hlavne premazat retaz a malo by to byt lepsie, a pokial je ti velky bike a je to cross, tak minimalne s tym predstavcom mala fixka pravdu, kratsi predstavec, dostanes inu polohu tela a pojde to lepsie
03.08.2016 - 10:18:15
00