ronykuba nerozumiem, wattmeter mam, takisto klasiku, ako/preco mam zistit ze potrebujem kompakt ? :)
08.08.2016 - 10:26:12
00
skús ísť do kopca 5-6W/kg 20min najprv pri 60 RPM a potom pri 105 RPM a zistíš...
08.08.2016 - 10:29:40
00
desertfremen napísal:
Ja som 4 roky jazdil najprv iba compact a nemal som problém , najmenší prevod som mal 50/11.
Ale v rýchlostiach nad 40 km/hod (hlavne v háku -klasicky jazda v balíku, alebo po vetre) sa hodí mať viac klasiku.
Ide o to že v rýchlostiach okolo 40 a viac máš s klasokou viac použitelných prevodov ako len jeden - dva. (50x11 , 50x12)

Naposledy som išiel po hrádzi z BA do Šamorína celý čas 42-43 km/hod ale fúkal mi vietor do chrbta, inak by som šiel tak 34 km/hod cca ak by bolo bezvetrie.


Absolutne nechapem :o - Ja dole kopcom s 50x11 chodievam napr. 57-60km/h a este tlacim aby som zrychlil. V pohode by mi stacil aj 50x12 alebo 50x13. Pri 42 km/h s vetrom do chrbta na tieto prevody ani nepomyslim. Ty musis byt neskutocny borec-kulturista.
08.08.2016 - 11:44:43
02
Veď aj je :-)
08.08.2016 - 11:52:10
00
6w/kg ist 20 minut (klobuk dole ked to davas) rozhodne nedokazem, 4,5w/kg okolo tych 10-15 minut zvladnem. A cuduj sa svete moje najlepsie wattove vysledky idem prave v prudkych kopcoch (priemer 8% a viac) kde mam priemernu kadenciu ~70rpm. Nemam problem ist kadencne, bezne na rovine/miernom kopci jazdim 100+ rpm aj dlhsiu dobu ako par minut, ale nedokazem dat vtedy taky vykon, je vzdy mierne nizsi. Okrem toho zapojenie svalovych vlakien je diametralne odlisne v prudkom kopci (kde ma jazdec vela naakumulovanej kinetickej energie) a na rovinke pri rychlosti 45-50km/h (veela kinetickej energie). Skoro nikdo nejazdi v prudkych kopcoch 105pm (froome je vynimka), staci si pozriet hocijaky zavod world-tour.
08.08.2016 - 11:58:39
00
Hosť napísal:
Pra idelne som sa ludom pichal do haku ale vzdy som ich ja dobehol za nimi na drzovku trocha vydychal a nasledne som zvysil tempo az kym mi neodpadli z haku :P

Si borec! Stacili ti prevody?
08.08.2016 - 12:05:10
00
Tiež sa mi zdá pritiahnuté ísť 20 min do kopca 105rpm :-) Teda keď sa bavíme o kopci kde je priemerný sklon aspoň 5% a nie o nejakej rovinatej časovke , kde sa ide do len veeeeeľmi mierneho kopca :-) Ešte keď Armstrong jazdil, tak na časovkách mal priemernú kadenciu 103 . Tak podľa mňa ísť do kopca 105 rpm a ešte 20 minút ? ................... :-)
To by si nebol tu na fóre, ale niekde celkom inde :-)
08.08.2016 - 12:08:39
00
Ale o to ani nejde ze by to bol iny level, jednoducho tak skoro nikto nejazdi (ani top cyklisti na svete), v kopci mas prirodzene nizsiu kadenciu (cim prudsi, tym viac, samozrejme len po nejaku hranicu, kedy je uz moc nizka, nevies sa preniest cez "mrtvy bod" bez dupania, atd.). Vela ludi si neuvedomuje, ze dajme tomu tych 105rpm do 8% kopca a 105rpm na rovine, to je uplne ine zapojenie svalovych vlakien, tu je o tom pekny clanok: http://cyclingtips.com/2013/09/climbing-and-time-trialling-how-power-outputs-are-affected/
08.08.2016 - 12:14:33
00
Mne keď pred skoro 20 rokmi skladal Ďuso Nagy v Šuranoch prvý hliník, tak mi tam dal 52/39 a do zadu sedmičku 11-19, stým "však mi tu máme roviny načo ti budú ľahšie prevody" :-) . Keď som naň vlani po 10 rokoch znovu sadol som zistil že tá rovina jaksi oťažela...teraz mám kompakt a 50-11 len pri hooodne silnom vetre. Pri bezvetrí (ktoré ešte hádam nebolo) a ľahkom vetre pre mňa nepredstaviteľné, a to vo fitku nepatrím medzi tých zo slabšími nohami...
08.08.2016 - 12:15:50
00
Wiggins takisto 105 RPM na Hour record, asi tiež náhoda... prevod 58x14 (=cca 50x12) pri 54,5km/h.... takže tí, ktorým nestačí kompakt nech zavolajú Cavendishovi. Spraví vám lead-out.


Naposledy upravil ronykuba dňa 08.08.2016 - 12:24:29, celkovo upravené 1 krát.

08.08.2016 - 12:18:45
00
Ano , ale to je rovina a nie kopec :-) Pod strechou bez vetra, ideálna teplota aj vlhkosť :-)
08.08.2016 - 12:22:05
00
hmm... potom aj Bardet musel mať ideálne podmienky na horskej etape, kde jazdil 36x32. Ale kľudne si tam dajte 58x44 a dozadu 11-21
08.08.2016 - 12:32:58
06
uz by sa to aj mohlo dat do inej temy...isto uz taka je
08.08.2016 - 12:47:58
01
Galéria našich prevodov kaziet kadencii a pod.
08.08.2016 - 12:51:58
01
čo je dnes nejaký divný tlak, aj v tejto téme aj cestnej protour samé perly na tri strany... ešte že tony martin vozí voláky 58z prevodník na časovky.. kadencia je dosť individuálna vec, je úplne zbytočné sa riadiť podľa toho čo jazdí niekto iný..
08.08.2016 - 12:53:03
011
keyboard_arrow_up