Na fixke ideš dole kopcom 160+ rpm vďaka gravitácii celkom často. A tak dlho, ako dlhý je kopec. A pokiaľ máš nohy v popruhoch, tak si to odkrútiť jednoducho musíš, i keď to po istej dobe už taká sranda není.
Argument, ze dlhe nohy a preto sa neda ist kadencne ma rozosmial (chudak Froome, jak sa musi trapit). Takisto, tie teorie ako sa na kompakte ukrutis, wtf, rozdiel 50 vs 53 je len nieco vyse 5%, staci ze mas na kompakte kazetu 11-25 a na klasike 12-29 a uz viac krutis nozickami na klasike pri kazdom prevode ked si na velkej pile (napriklad 50/11 je mierne tazsi prevod ako 53/12). Inac ja jazdim klasiku a rozhodne nechodim len po hradzi (tam ma to vobec nebavi), ani nemam ziadnu super vykonnost, na skoro vsetko v malych karpatoch najlahsi prevod 39/27 v pohode staci, existuje par miest, ktore su tak strme ze kadencia klesa k 60rpm (rampa na Braunsbergu, Placheho ulica v stupani na Devinsku Kobylu, atd.), ale to su najviac 2-3 minutove useky. Nedavno som bol jazdit talianske alpy a uznavam, ze napriklad na takom Stelviu, alebo Mortirole (z Monna, ked som uz v nohach mal Gaviu) by som rozhodne lahsie prevody prijal, na taketo jazdy mozno zaobstaram kompaktne kluky. Vsade inde mi standard omnoho viac vyhovuje tym, ze je mensi skok medzi prevodnikmi (14z a nie 16z) a mala pila je normalne pouzitelna aj na rovine s peknou retazovou linkou = rovnomernejsie opotrebenie oboch prevodnikov.
Ja mam 48/34 v predu a vzadu 11-28 a idem kupit 12-30. Mam 89 kil a rovinu tu mam len kratke useky. A 48/11 slapem len z kopca a aj to nie vzdy. Bezne chodim z Cicman dole do Rajca po naklonenej rovine 40-47km/h ale na 11 pastorku isto nie. Zovseobecnit ze kompakt alebo klasika musi byt niekomu dobra je pekna blbost ja mam rad pri rychlej jazde kadenciu okolo 100rpm
Argument, ze dlhe nohy a preto sa neda ist kadencne ma rozosmial (chudak Froome, jak sa musi trapit). Takisto, tie teorie ako sa na kompakte ukrutis, wtf, rozdiel 50 vs 53 je len nieco vyse 5%, staci ze mas na kompakte kazetu 11-25 a na klasike 12-29 a uz viac krutis nozickami na klasike pri kazdom prevode ked si na velkej pile (napriklad 50/11 je mierne tazsi prevod ako 53/12). Inac ja jazdim klasiku a rozhodne nechodim len po hradzi (tam ma to vobec nebavi), ani nemam ziadnu super vykonnost, na skoro vsetko v malych karpatoch najlahsi prevod 39/27 v pohode staci, existuje par miest, ktore su tak strme ze kadencia klesa k 60rpm (rampa na Braunsbergu, Placheho ulica v stupani na Devinsku Kobylu, atd.), ale to su najviac 2-3 minutove useky. Nedavno som bol jazdit talianske alpy a uznavam, ze napriklad na takom Stelviu, alebo Mortirole (z Monna, ked som uz v nohach mal Gaviu) by som rozhodne lahsie prevody prijal, na taketo jazdy mozno zaobstaram kompaktne kluky. Vsade inde mi standard omnoho viac vyhovuje tym, ze je mensi skok medzi prevodnikmi (14z a nie 16z) a mala pila je normalne pouzitelna aj na rovine s peknou retazovou linkou = rovnomernejsie opotrebenie oboch prevodnikov.
Neviem ako to má Froome, ale mne je proste nepríjemne ked rychlo točím nohami bez adekvatneho odporu v klukách. To je celé. Ked máš klasiku tak každý prevod je jemnejšie odstupňovaný, aj to hovorí v prospech klasiky. Ale som z BA. Kebyže som z hornatej oblasti tak by som určite zvolil compact. Aj ja spravím braunsberg na klasike ale musim to ist v stojke. tak isto napr. rača - biely kríž am je jeden kratky jeden usek s 18% stupanim a tam je to pekne huste to davat na klasike. Ja práveže mám najradšej hrádzu, lebo tam niesú autá a vychutnávam si normálny asfalt bez výtlkov.
A ešte niekto mi hovoril, už neviem kto, že keď chceš ísť jazdiť talianske alpy a nechceš sa trápiť jak hovado, tak musíš mať compact a v zadu minimálne 28 zubov kazetu, ideálne 30.
Kolko km/h teda chodis po hradzi? Ja mam compact a 11-28 kazetu a nestaci mi to jedine ked idem dole z Pezinskej baby, tak ma to zaujima. My si to ukrutenie k smrti s compactami uz prepocitame na rpm S Alpami good point, 30z pastorok by som v stupaniach bral, ale bolo to relativne pohodlne aj s 28z.
Kolko km/h teda chodis po hradzi? Ja mam compact a 11-28 kazetu a nestaci mi to jedine ked idem dole z Pezinskej baby, tak ma to zaujima. My si to ukrutenie k smrti s compactami uz prepocitame na rpm S Alpami good point, 30z pastorok by som v stupaniach bral, ale bolo to relativne pohodlne aj s 28z.
Ja som 4 roky jazdil najprv iba compact a nemal som problém , najmenší prevod som mal 50/11.
Ale v rýchlostiach nad 40 km/hod (hlavne v háku -klasicky jazda v balíku, alebo po vetre) sa hodí mať viac klasiku.
Ide o to že v rýchlostiach okolo 40 a viac máš s klasokou viac použitelných prevodov ako len jeden - dva. (50x11 , 50x12)
Naposledy som išiel po hrádzi z BA do Šamorína celý čas 42-43 km/hod ale fúkal mi vietor do chrbta, inak by som šiel tak 34 km/hod cca ak by bolo bezvetrie.
hehe nič som sa nespýtal, iba som sa na hulváta zavesil, vôbec sme sa nepoznali.
keby si to spravil mne, ze ani nepozdravis alebo sa nespytas ci sa mozes zviezt, asi by si ma nahneval
zboznujem ked idem cca 35 a obieham niekoho kto nejde ani 30 a v momente jak ho obehnem tak sa za mna zavesi bez toho aby povedal aspon "muuu"
Pra idelne som sa ludom pichal do haku ale vzdy som ich ja dobehol za nimi na drzovku trocha vydychal a nasledne som zvysil tempo az kym mi neodpadli z haku
Keď Ti fúka vietor do chrbta a ideš po hrádzi ,čiže rovinu ,tak vpohodke pôjdeš 50 aj na kompakte. pri 50/12 pri 90 rpm to robí 48 a keď máš niečo odjazdené tak s kadenciou 95 po rovine s vetrom nebudeš mať žiadny problém. A to je len 50/12 , pri 50/11 cca 5km/h vyššia rýchlosť. Kompakt je super aj keď tiež zvažujem 52/36 +11/28 kvôli pretekom . Ale aký a či vôbec to bude mať pre mňa nejaký prínos netuším , no ako sa hovorí : "nevyskúšaš , nezistíš "
Ja som 4 roky jazdil najprv iba compact a nemal som problém , najmenší prevod som mal 50/11.
Ale v rýchlostiach nad 40 km/hod (hlavne v háku -klasicky jazda v balíku, alebo po vetre) sa hodí mať viac klasiku.
Ide o to že v rýchlostiach okolo 40 a viac máš s klasokou viac použitelných prevodov ako len jeden - dva. (50x11 , 50x12)
Naposledy som išiel po hrádzi z BA do Šamorína celý čas 42-43 km/hod ale fúkal mi vietor do chrbta, inak by som šiel tak 34 km/hod cca ak by bolo bezvetrie.
Absolutne nechapem - Ja dole kopcom s 50x11 chodievam napr. 57-60km/h a este tlacim aby som zrychlil. V pohode by mi stacil aj 50x12 alebo 50x13. Pri 42 km/h s vetrom do chrbta na tieto prevody ani nepomyslim. Ty musis byt neskutocny borec-kulturista.
6w/kg ist 20 minut (klobuk dole ked to davas) rozhodne nedokazem, 4,5w/kg okolo tych 10-15 minut zvladnem. A cuduj sa svete moje najlepsie wattove vysledky idem prave v prudkych kopcoch (priemer 8% a viac) kde mam priemernu kadenciu ~70rpm. Nemam problem ist kadencne, bezne na rovine/miernom kopci jazdim 100+ rpm aj dlhsiu dobu ako par minut, ale nedokazem dat vtedy taky vykon, je vzdy mierne nizsi. Okrem toho zapojenie svalovych vlakien je diametralne odlisne v prudkom kopci (kde ma jazdec vela naakumulovanej kinetickej energie) a na rovinke pri rychlosti 45-50km/h (veela kinetickej energie). Skoro nikdo nejazdi v prudkych kopcoch 105pm (froome je vynimka), staci si pozriet hocijaky zavod world-tour.
Pra idelne som sa ludom pichal do haku ale vzdy som ich ja dobehol za nimi na drzovku trocha vydychal a nasledne som zvysil tempo az kym mi neodpadli z haku
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Neviem ako to má Froome, ale mne je proste nepríjemne ked rychlo točím nohami bez adekvatneho odporu v klukách. To je celé. Ked máš klasiku tak každý prevod je jemnejšie odstupňovaný, aj to hovorí v prospech klasiky. Ale som z BA. Kebyže som z hornatej oblasti tak by som určite zvolil compact. Aj ja spravím braunsberg na klasike ale musim to ist v stojke. tak isto napr. rača - biely kríž am je jeden kratky jeden usek s 18% stupanim a tam je to pekne huste to davat na klasike. Ja práveže mám najradšej hrádzu, lebo tam niesú autá a vychutnávam si normálny asfalt bez výtlkov.
hehe nič som sa nespýtal, iba som sa na hulváta zavesil, vôbec sme sa nepoznali.
Ja som 4 roky jazdil najprv iba compact a nemal som problém , najmenší prevod som mal 50/11.
Ale v rýchlostiach nad 40 km/hod (hlavne v háku -klasicky jazda v balíku, alebo po vetre) sa hodí mať viac klasiku.
Ide o to že v rýchlostiach okolo 40 a viac máš s klasokou viac použitelných prevodov ako len jeden - dva. (50x11 , 50x12)
Naposledy som išiel po hrádzi z BA do Šamorína celý čas 42-43 km/hod ale fúkal mi vietor do chrbta, inak by som šiel tak 34 km/hod cca ak by bolo bezvetrie.
keby si to spravil mne, ze ani nepozdravis alebo sa nespytas ci sa mozes zviezt, asi by si ma nahneval
zboznujem ked idem cca 35 a obieham niekoho kto nejde ani 30 a v momente jak ho obehnem tak sa za mna zavesi bez toho aby povedal aspon "muuu"
Ale v rýchlostiach nad 40 km/hod (hlavne v háku -klasicky jazda v balíku, alebo po vetre) sa hodí mať viac klasiku.
Ide o to že v rýchlostiach okolo 40 a viac máš s klasokou viac použitelných prevodov ako len jeden - dva. (50x11 , 50x12)
Naposledy som išiel po hrádzi z BA do Šamorína celý čas 42-43 km/hod ale fúkal mi vietor do chrbta, inak by som šiel tak 34 km/hod cca ak by bolo bezvetrie.
Absolutne nechapem
Si borec! Stacili ti prevody?