...caute, nikde som to tu nenasiel, preto zakladam nove vlakno. Viete mi poradit niekde na Slovensku seriozny servis brzd AVID? Mam problem s nevracanim sa piestikov. Brzdy som rozobral, ocistil som piestiky, tesnenie, strmen, odvzdusnil ale piestikom sa aj tak nechce vracat . Som zufaly. Nejake napady?? Dakujem vopred.
Ja si myslim ze v jeho pripade to ale asi bola kombinacia este niecoho, nie len vlhkosti. Mozno vymenil nespravne tesnenie a poskodene bolo niektore ine? Mozno tie co vymenil boli zle alebo nieco poskodil pri vymene? Mozno tam po vymene dal moc dotky?
Lebo z toho co on opisuje musel ten objem narast celkom vela. Mne spravidla za celu sezonu+zimnu pauzu nanucla tolko vlhkosti, ze dosticky na jar suchali ale pakou sa este dalo trochu hybat.
Tesnenia na prasati boli menené v servise, ale asi rok predtým. A "pena" sa spravila na páčke, na prasati neboli žiadne znaky vytečenia. Pivnica je v bytovke, pol metra pod zemou. Neviem posúdiť % vlhkosť v pivnici (predná brzda bola v 100% stave), ale predovšetkým podľa mňa musel byť zavzdušnený systém (spomínaný problém Avidov) čo možno s drobnou vlhkosťou "privarilo" doštičky ku kotúču. Žiaľ iná možnosť než skladovať bajk v pivnici nebola.
Dám to sem, aj keď Elixiry R nejdem servisovať, ale som ich vyhodil do koša. Zadná sa po 3 rokoch začala zavzdušňovať, vymenil som tesnenia na strneni. Teraz vo februári bajk bol v pivnici a pozerám: kotúče "privarené" k doskám, strmeň som z kotúča musel uvoľniť veľkou silou, na páke okolo nastavovacieho krúžka kopec "peny". Musela tam vytiecť brzdovka alebo čo. 5 rokov po kúpe. Už viem prečo značka Avid skončila...
Naozaj si ich vyhodil? Škoda. Mám totiž jeden pár a na zadnej je prasknutý piestik, povedali mi, že je to zbytočné v servise opravovať, na druhej strane je mi to ľúto vyhodiť, keď by mohli fungovať ako nejaké záložné, prípadne niekomu môžu poslúžiť.
ahojte, mam avid elixir 5, chcel som vymenit platnicky ma prednej brzde strasne tazko sa to menilo nakoniec sa podarilo ale teraz je brzdu uplne tuha a dosticky suchaju o kotuc, treba odpustat kvapalinu ci zavzdusnene ci ???
Na kazdych hydraulickych brzdach ked sa menia zodrate dosticky treba vzdy zatlacit piestiky nazad (resp. po vymene medzi dosticky vtlacit taky ten plastovy spacer). Plus ak ich nejde uplne zatlacit tak u brzd s DOT sa stava ze DOTka koli absorbci vody trochu zvacsila objem a treba par kvapiek odpustit.
Inak co znamena ze strasne tazko sa to menilo? Vsak:
- dam dole koleso - odstrobujem imbus co zaistuje platnicky
- vyberem stare platnicky
- dam druhe
- nasrobujem naspat imbus
- roztralcim od seba dosticky tym plastovym spacerom (odpustim DOT ak treba)
- nasadim koleso
- docentrujem strmen ak treba
Odporucam dosticky roztlacat, este kym su zalozene stare. V tom pripade je jedno cim, kludne aj "brutalnejsie". Hrozi poskodenie toho, co je aj tak na vyhodenie.
Na kazdych hydraulickych brzdach ked sa menia zodrate dosticky treba vzdy zatlacit piestiky nazad (resp. po vymene medzi dosticky vtlacit taky ten plastovy spacer). Plus ak ich nejde uplne zatlacit tak u brzd s DOT sa stava ze DOTka koli absorbci vody trochu zvacsila objem a treba par kvapiek odpustit.
Inak co znamena ze strasne tazko sa to menilo? Vsak:
- dam dole koleso - odstrobujem imbus co zaistuje platnicky
- vyberem stare platnicky
- dam druhe
- nasrobujem naspat imbus
- roztralcim od seba dosticky tym plastovym spacerom (odpustim DOT ak treba)
- nasadim koleso
- docentrujem strmen ak treba
Zoberiem T10, na brzdovej páke mierne povolím torx, zatlačim pomaly na brzdovú páku pokiaľ nezačne prenikať cez povolený šrób "Dot" kvapalina a hneď zatiahnem. Toď všetko. Utreť umyť jazdiť nebrzdiť.
Ahojte, doma pri stlačení brzdy sa mi páčka prepadla až ku gripu. A tým pádom už nebrzdí - nedotlačí platničky (jednu stranu) ku kotúču. Viete mi poradiť v čom je problém ?
nikde som nenašiel stopy po kvapaline, núdzovo som dal nové platničky, s nimi to zatiaľ brzdí - staré boli tak na 50%. Ale počítam, že sa to samo neopraví..
malo by pomoct odvzdusnenie - mne na Avidoch ale postupne odisli tesnenia, takze po odvdzdusneni bolo vzdy len otazka casu, kedy to zas zacalo byt neunosne
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Lebo z toho co on opisuje musel ten objem narast celkom vela. Mne spravidla za celu sezonu+zimnu pauzu nanucla tolko vlhkosti, ze dosticky na jar suchali ale pakou sa este dalo trochu hybat.
Tesnenia na prasati boli menené v servise, ale asi rok predtým. A "pena" sa spravila na páčke, na prasati neboli žiadne znaky vytečenia. Pivnica je v bytovke, pol metra pod zemou. Neviem posúdiť % vlhkosť v pivnici (predná brzda bola v 100% stave), ale predovšetkým podľa mňa musel byť zavzdušnený systém (spomínaný problém Avidov) čo možno s drobnou vlhkosťou "privarilo" doštičky ku kotúču. Žiaľ iná možnosť než skladovať bajk v pivnici nebola.
Naozaj si ich vyhodil? Škoda. Mám totiž jeden pár a na zadnej je prasknutý piestik, povedali mi, že je to zbytočné v servise opravovať, na druhej strane je mi to ľúto vyhodiť, keď by mohli fungovať ako nejaké záložné, prípadne niekomu môžu poslúžiť.
Inak co znamena ze strasne tazko sa to menilo? Vsak:
- dam dole koleso - odstrobujem imbus co zaistuje platnicky
- vyberem stare platnicky
- dam druhe
- nasrobujem naspat imbus
- roztralcim od seba dosticky tym plastovym spacerom (odpustim DOT ak treba)
- nasadim koleso
- docentrujem strmen ak treba
Alternativne, ak nemas ten plastovy roztlacac dosticiek alebo podobny, mozes opatrne roztlacit piestiky kym mas dosticky von, napriklad mont pakou na pneumatiky.
Inak co znamena ze strasne tazko sa to menilo? Vsak:
- dam dole koleso - odstrobujem imbus co zaistuje platnicky
- vyberem stare platnicky
- dam druhe
- nasrobujem naspat imbus
- roztralcim od seba dosticky tym plastovym spacerom (odpustim DOT ak treba)
- nasadim koleso
- docentrujem strmen ak treba
Alternativne, ak nemas ten plastovy roztlacac dosticiek alebo podobny, mozes opatrne roztlacit piestiky kym mas dosticky von, napriklad mont pakou na pneumatiky.
Ako najjednoduchšie odpustím DOT?