Tak aj ja uz mam uspesne nahodene bezduse :) Kombinacia WTB Frequency i-23, paska WTB 28mm, Maxxis Ardent 26x2.25 Exo TR DC, Joes No Flat Super Sealent a Joes bezdusove ventilky. Vsetko islo bez problemov s rucnou pumpou, tmel doliaty po prvom nafukani na sucho cez ventil. Akurat ziadne cvaknutie/zapadnutie patky som nepocul aj ked som to viac krat nafukal na max, zatial vsetko drzi, takze spokojnost.
31.08.2016 - 08:48:25
01
Kristina napísal:
Pri nahadzovaní nie len bezdušových plášťov používam už roky hubku napenenú v jarovej vode. Do plášťov predsa neleješ vodu s mydlom alebo jarou. Iba potrieš bočnice ráfku a plášťa hustou penou, aby plášť dobre a rovno naskočil na patky ráfku a nemusel ho fúkať na extrémne vysoký tlak. Pokiaľ ešte vlhké nasadíš plášť a nafúkaš. Pena taktiež pri nahadzovaní bezdušového plášťa vytvorí takú ľahkú izolačnú vrstvu, aby plášť (hlavne s volnejšími patkami) ľahšie zaskočil aj dielenskou pumpou bez použiatia kompresora. Jarová pena rýchlo vyschne. Nič sa z ničím nepremiešava :)


Prakticky ale natreta musi byt patka a teda sa ti nieco dostane aj na pasku, pod plast, nieco stecie z rafku dovnutra. Takze by som povedal ze sa nieco dostane aj do mlieka. Podla sikovnosti u kazdeho individualne, niekomu aj viac, nula si myslim ze to nebude. Cize aj ked ti to roky super funguje, tak bud preto, ze ti zatecie dovnutra len take mnozstvo saponatu, ktore vlasnosti nezhorsuje. Alebo dokonca zlepsuje ;-).

ein mann, ein bike, ein cyklokomputer
-
ne šak 18 mam len pytam nee ta čo rypete,mne sa nezda ze sa rozumiete do bycikloch

31.08.2016 - 09:11:10
00
Funguje to aj keď natrieš iba patky plášťa a nemusíš natierať ráfik. Vtedy sa ti nedostane do mlieka nič.
Ale ak ti toto nestačí kľudne môžeš skúšať riediť mlieko jarovou penou v rôznych pomeroch a potom daj vedieť výsledok :)
31.08.2016 - 09:15:50
02
Kristina napísal:
... môžeš skúšať riediť mlieko jarovou penou v rôznych pomeroch ... :)


Presne to treba spravit :-)

ein mann, ein bike, ein cyklokomputer
-
ne šak 18 mam len pytam nee ta čo rypete,mne sa nezda ze sa rozumiete do bycikloch

31.08.2016 - 09:41:22
00
Kto sa odhodla? :)
31.08.2016 - 12:02:25
00
Dal som 30ml tmelu do flasticky s mierkou. Asi minutu shejkoval. Pena stupla po cca 50ml. Pridal som kvapku jari a triasol. Pena stupla na cca 70ml. Pridal par kvapiek vody a pena uz bola nad ryskou 90ml. Takze ta voda a jar, pripadne mydlo ma vplyv na penivost ked sa dostane do tmelu. Otazne uz je len kolko sa toho dostane pri nahadzovani plasta. Funkcnost - rozumej lepivost defektov som netestoval.
01.09.2016 - 09:02:47
03
Použi nastruhane mydlo to tak nepeni. Ja pouzivam na petky mydlovy husty roztok. Už som to tu pisal.
01.09.2016 - 09:42:18
00
Vcera som nahodil bez roztoku a chytilo. Tmel pekne clupka v kolese.
01.09.2016 - 12:29:47
00
Ahojte, poprosil by som o radu. Pred dvomi tyzdnami som nahodil svoje prve bezdusaky (Schwalbe Nobby Nic 2.25). Dnes po cca 300 najazdenych km som v zjazde dostal prvy defekt. Tmel zafungoval a defekt zalepil (na plasti sa vytvorila akoby gumova "placka" - zmes tmelu a prachu). Nasledny nizsi tlak v plasti som som dofukal a siel som dalej. Po case sa vsak v dalsom zjazde "placka" z plasta odlepila a dierkou zacal opat unikat tmel. Celkovo som musel 3x dofukat koleso aby som dosiel domov. Doma som plast dofukal na 2.3 atmosfery a zda sa, ze koleso drzi. Moja otazka je, ci mozem na takomto plasti jazdit dalej? Nepotrebujem plast nejako osetrit a dierku zalepit aj niecim inym ako tmelom?

https://www.strava.com/athletes/20579928

01.09.2016 - 21:53:52
00
No ja s tym skúsenosť nemám aspoň som si nevšimol ale pokial ti teraz drží tak by som nerobil nič a keby sa to začalo opakovať tak by so to podlepil.
01.09.2016 - 22:02:52
00
Pojazdi a uvidíš. Ak bude naďalej vytláčať tmel, podlep plášť klasickou záplatou na duše. Dajú sa zohnať aj "knôty" na vtlačenie do diery. V prípade tenkého plášťa by som im však moc nedôveroval.
S tou "plackou" som sa už stretol. Urobilo mi ju pri diere cca. 3-4 mm. Do 2 mm mi tmel lepieval spoľahlivo.
01.09.2016 - 22:07:55
00
Zdravím,
Nedávno som prešiel na beždušový systém a mám pár otázok okolo servisu takýchto kolies.
-v prípade defektu by mlieko malo zalepiť dieru v plásti, čo ak je diera príliš veľká?
-keď dostanem defekt a mlieko ho zalepí, mám toto miesto na plášti dodatočne ošetriť? Ak áno tak čím?
-cez zimu na biku jazdím málokedy, môže mlieko v plášti zaschnúť alebo sa usadiť v dolnej časti plášťa a potom tam tuhnúť? Celkovo treba bike s bzdušákmi nejako špecificky skladovať?
-výrobca píše že stav, množstvo mlieka v plášti treba kontrolovať každé dva mesiace, ako?

Jazdím plášte maxxiss ikon 29x2,2 a toto mlieko http://www.mtbiker.sk/shop/servis-a-trening/lepenie-a-tmely/effetto-mariposa-caffelatex-250-ml-tmel.html
02.09.2016 - 09:05:55
00
Ahojte, poprosim by som o radu a skusenosti. Rozmyslam, ze nad konverziou mojich plastov Michelin WILDROCK'R/ WILDGRIP'R na rafoch MAVIC EN323 na tubeless, co by malo byt ok. Ale:
1) ak je raf deklarovany ako Tready, mam aj tak pouzit pasku?
2) mam obavy pri zhadzovani/ nahadzovani plastov. Raz som mal defekt a pri vymene duse som skoro odpadol pri zhadzovani plasta. O nahadzovani nehovoriac. Zlomil som 2 plastove montpaky, az napokon sa mi podarilo zhodit plast (pozicanou) zeleznou a to po riadnej morde. Viete mi dat nejaku radu, ako tieto Tready plaste jednoducho demontovat?
3) Pripadne ak rychlo potrebujete plast prezut, napr. pred zavodmi za iny bezdusak, len ho prehodite a vzdy prilejete trocha mlieka?
Dik

www.bicyklizmus.sk

02.09.2016 - 09:20:33
00
gabok
- ak je diera väčšia a tmel ju nezalepí - podlepiť plášť klasickou záplatou na duše
- miesto kde nalepíš záplatu očistiť a zdrsniť
- v prípade odstavenia bicykla na dlhšiu dobu je vhodné raz za čas (povedzme raz mesačne) kolesá pretočiť
- na skladovanie bezdušákov nie je obmedzenie. Samozrejme extrémy nie sú vhodné. (tuhý mráz, slnko, vysoké teploty)
- množstvo tmelu môžeš kontrolovať odvážením kolies. Odporúčam, ak máš TLR gumy, po dvoch mesiacoch vizuálne skontrolovať množtvo tmelu. Pri Cafelatexe (pohybom sa spení) kontroluj až keď sa pena usadí. Potom si sám môžeš určiť frekvenciu dolievania.
Pri Cafelatexe, ktorý používaš, môžeš očakávať tieto lehoty:
TLR - 2 mesiace
odľahčené, tenké pretekárske pneumatiky 1-2 mes.
TLR o zosilnenými bočnicami 3-6 mes.
Pri prvom naliatí daj o cca. tretinu väčšie množstvo
Tubelles - 1 rok
02.09.2016 - 09:31:23
00
Ešte jedna otázka,
Keď bezdušové mlieko dokáže tak dobre lepiť defekty, prečo sagan dva krát pichol? Alebo na vrcholovej úrovni používajú najaké iné systémi?
05.09.2016 - 11:10:32
00
keyboard_arrow_up