Mohli by byť relevantné aj súkromne natočené zábery, najmä ak je to potvrdené inými okolnosťami. viď autobus tímu Sky, známy ako "Death Star" Team Sky Bus Nearly Knocks Cyclist Off The RoadOtvoriť v novom oknethumb_up0thumb_down
Podobný príspvevok tu už bol, teraz trošku komplexnejšie a podrobnejšie k téme cyklisti a legislatíva:
1. Pri jazde na mieste ( napr. v lese) , kde platí všeobecná ochrana príroda ( I. stupeň ), sa riadime Lesným zakonom, ktorý hovorí, že na bicykli môžeme jazdiť len po lesných cestách ( ktoré upravuje norma STN 73 6108) alebo vyznačenych trasách (http://www.zakonypreludi.sk/zz/2005-326/znenie-20160701#p31-1-d). Pojem vyznačena trasa vsak žiadny predpis neupravuje ( môžme si ich vysvetliť ako turistické trasy, vodorovné biele či červené pruhy označujúce chodník a pod.) a zároveň
jazda na bicykli nesmie, podľa zákona o ochrane prírody, ohrozovať, poškodzovať a ničiť prírodu a krajinu (§ 3 ods. 1 zákona č. 543/2002 Z. z. - znenie účinné od 01.07.2016). Rovnako každý je pri vykonávaní činnosti, ktorou môže ohroziť, poškodiť alebo zničiť rastliny alebo živočíchy, alebo ich biotopy, povinný postupovať tak, aby nedochádzalo k ich zbytočnému úhynu alebo k poškodzovaniu a ničeniu. V prípade, že by sa tak dialo, môže vám štátny orgán kontroly zakázať túto činnosť (http://www.zakonypreludi.sk/zz/2002-543/znenie-20160701#p4).
2. Ak jazdíme na miestach, kde platí II. III, IV a V stupeň ochrany, riadime sa príslušnými paragrafmi.
Chránená krajinná oblasť (CHKO)
Národný park (NP)
Chránený areál (CHA)
Prírodná rezervácia (PR) a národná prírodná rezervácia (NPR)
Prírodná pamiatka (PP) a národná prírodná pamiatka (NPP)
Chránený krajinný prvok (CHKP)
Chránené vtáčie územie (CHVÚ)
a ich ohranné pásma /OP/
Konkrétne stupne pre konkrétne územia upravujú jednotlivé vyhlášky a nájdete ich napr. na stránke www.uzemia.enviroportal.sk
III.- V stupeň - je zakázaný vchádzať alebo stáť s bicyklom na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie a vyznačenej cyklotrasy.
Pozemná komunikácia je pozemná komunikácia, ktorú tvorí cestné teleso a jej súčasti. "Cestné teleso je ohraničené vonkajšími hranami priekop, rigolov, násypov a zárezov svahov, zárubných a obkladových múrov, pätou oporných múrov a pri miestnych komunikáciách pol metra za zvýšenými obrubami chodníkov alebo zelených pásov." ( http://www.zakonypreludi.sk/zz/1961-135/znenie-20160701#p1-3)
Účelová komunikácia slúži na spojenie jednotlivých výrobných závodov alebo jednotlivých objektov a nehnuteľnosti s ostatnými pozemnými komunikáciami alebo komunikačným účelom v uzavretých priestoroch alebo objektoch.
(http://www.zakonypreludi.sk/zz/1961-135/znenie-20160701#p22 )
Z toho vyplýva, že ak cesta nemá cestné teleso nejedná sa o pozemnú komunikáciu a teda nejde, ani o cestu, ani miestu, či účelovú komunikáciu. Ak cesta spája dva objekty a javí sa ako účelová, nie je to účelová komunikácia, ak nemá súčasne cestné teleso. Vtedy sa môže jednať napríklad o lesnú cestu, ktorú upravuje STN 73 6108.
Jednoducho povedané, v lese môžeš jazdiť len po ceste, lesnej ceste, účelovej a miestnej ceste, alebo vyznačenej trase. Ak si zároveň na chránenom území platí, že čím vyšší stupeň ochrany, tým väčšie obmedzenia a jadiť môžeš len po cyklotrase.
Ešte by som to doplnil, že v niektorých chránených územiach (prinajmenšom NAPANT) môzeš jazdiť ešte aj po tzv. vyhradených cestách pre bicykle v zmysle návštevného poriadku.
Cyklisti budú mať od januára povolené minimálne množstvo alkoholu do úrovne 0,5 promile, avšak len v zastavanom území obce a na cestičkách pre cyklistov.
Konecne nieco rozumne schvalili. Bolo na case. Cize v meste - Bratislave a na hradzi je podporene chlastanie piva. Ale ako pojdeme na bicykloch na vinobranie do Pezinka a Modry ? Na dni zela do Stupavy cez Devin je od Riviery po Devin zastavane uzemie ?
od centra az po stary bicykel by sa to malo brat ako sucast mesta, od stareho bicykla po stupavu budes musiet tlacit ale zatial sa mi len raz stalo, ze by som tam stretol policajtov, pekne som zosadol z bicykla, presiel peso okolo nich a slusne pozdravil
Da sa ist aj popri Morave a potom cez trat na cyklochodnik do Stupavy. To by ale chybala povinna zastavka u stareho bicykla. Takze pretlacit bicykel cez luku ci pole do stareho bicykla ? Na bicykli by som cez luku nesiel. Mali by tam urobit asfaltovy chodnik.
Dobrý deň, mohli by ste mi prosím poradiť ako založiť cyklistický klub. S niekoľkými kamarátmi by sme si chceli založiť vlastný klub, ale nevieme všetky podmienky, ktoré musíme spĺňať. A aké povinnosti sa spájajú s klubovou činnosťou, atď. Ďakujem
V tom by ti mohol poradiť bikerhikermirec ten to vlani absolvoval. ale princíp je v tom že si musíš založiť nejaké OZ a zaregistrovať ho na ministerstve, takých návodov by malo byť na nete dosť..
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Andrej, no daj, co podla teba tam chyba?
No daj kde som spomenul že mu niečo chýba?
narazal som na tie odrazky v kolesach aj ked som prehliadol, ze mozu byt nahradene oblecenim ...
http://news.sky.com/story/motorists-face-prosecution-for-driving-too-close-to-cyclists-10579708
Team Sky Bus Nearly Knocks Cyclist Off The RoadOtvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
1. Pri jazde na mieste ( napr. v lese) , kde platí všeobecná ochrana príroda ( I. stupeň ), sa riadime Lesným zakonom, ktorý hovorí, že na bicykli môžeme jazdiť len po lesných cestách ( ktoré upravuje norma STN 73 6108) alebo vyznačenych trasách (http://www.zakonypreludi.sk/zz/2005-326/znenie-20160701#p31-1-d). Pojem vyznačena trasa vsak žiadny predpis neupravuje ( môžme si ich vysvetliť ako turistické trasy, vodorovné biele či červené pruhy označujúce chodník a pod.)
a zároveň
jazda na bicykli nesmie, podľa zákona o ochrane prírody, ohrozovať, poškodzovať a ničiť prírodu a krajinu (§ 3 ods. 1 zákona č. 543/2002 Z. z. - znenie účinné od 01.07.2016). Rovnako každý je pri vykonávaní činnosti, ktorou môže ohroziť, poškodiť alebo zničiť rastliny alebo živočíchy, alebo ich biotopy, povinný postupovať tak, aby nedochádzalo k ich zbytočnému úhynu alebo k poškodzovaniu a ničeniu. V prípade, že by sa tak dialo, môže vám štátny orgán kontroly zakázať túto činnosť (http://www.zakonypreludi.sk/zz/2002-543/znenie-20160701#p4).
2. Ak jazdíme na miestach, kde platí II. III, IV a V stupeň ochrany, riadime sa príslušnými paragrafmi.
Chránená krajinná oblasť (CHKO)
Národný park (NP)
Chránený areál (CHA)
Prírodná rezervácia (PR) a národná prírodná rezervácia (NPR)
Prírodná pamiatka (PP) a národná prírodná pamiatka (NPP)
Chránený krajinný prvok (CHKP)
Chránené vtáčie územie (CHVÚ)
a ich ohranné pásma /OP/
Konkrétne stupne pre konkrétne územia upravujú jednotlivé vyhlášky a nájdete ich napr. na stránke www.uzemia.enviroportal.sk
II. stupeň - je zakázaný vjazd a státie s bicyklom na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie a vyznačenej cyklotrasy.(http://www.zakonypreludi.sk/zz/2002-543/znenie-20160701#p13-1-b)
III.- V stupeň - je zakázaný vchádzať alebo stáť s bicyklom na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie a vyznačenej cyklotrasy.
Pozemné komunikácie:
sa rozdeľujú podľa na: diaľnice, cesty, miestne a účelové komunikácie. (http://www.zakonypreludi.sk/zz/1961-135/znenie-20160701#p1-2 )
Pozemná komunikácia je pozemná komunikácia, ktorú tvorí cestné teleso a jej súčasti. "Cestné teleso je ohraničené vonkajšími hranami priekop, rigolov, násypov a zárezov svahov, zárubných a obkladových múrov, pätou oporných múrov a pri miestnych komunikáciách pol metra za zvýšenými obrubami chodníkov alebo zelených pásov." ( http://www.zakonypreludi.sk/zz/1961-135/znenie-20160701#p1-3)
Účelová komunikácia slúži na spojenie jednotlivých výrobných závodov alebo jednotlivých objektov a nehnuteľnosti s ostatnými pozemnými komunikáciami alebo komunikačným účelom v uzavretých priestoroch alebo objektoch.
(http://www.zakonypreludi.sk/zz/1961-135/znenie-20160701#p22 )
Z toho vyplýva, že ak cesta nemá cestné teleso nejedná sa o pozemnú komunikáciu a teda nejde, ani o cestu, ani miestu, či účelovú komunikáciu. Ak cesta spája dva objekty a javí sa ako účelová, nie je to účelová komunikácia, ak nemá súčasne cestné teleso. Vtedy sa môže jednať napríklad o lesnú cestu, ktorú upravuje STN 73 6108.
Jednoducho povedané, v lese môžeš jazdiť len po ceste, lesnej ceste, účelovej a miestnej ceste, alebo vyznačenej trase. Ak si zároveň na chránenom území platí, že čím vyšší stupeň ochrany, tým väčšie obmedzenia a jadiť môžeš len po cyklotrase.
Lesná cesta: vid odkaz. (http://www.wolf.sk/dok/STN_73_6108.pdf)
Poľná cesta: viď odkaz. (http://www.mpsr.sk/download.php?fID=477)
andrej25
Minikin
Cirdeman
KinDo
chupawan
Jaroh
Poľná cesta: viď odkaz. (http://file///C:/Users/Robo/Downloads/katalog_vozoviek_polnych_ciest.pdf) ...
ten odkaz ukazuje na lokalny subor (na disku C:)
http://domov.sme.sk/c/20360771/cyklisti-budu-moct-obmedzene-jazdit-aj-s-pol-promile-alkoholu.html
https://goo.gl/maps/R76yA9FfC1k