Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
2turcyk: a este si opomenul, ze spat v aute nemas kde, lebo je to brane ako campovanie a to je prisne strazene a zakazane
neopomenul, lebo som to vôbec nevedel. To myslíš vážne že spať v odstavenom aute na parkovisku alebo odpočívadle je v Taliansku a Francúzsku zakázané? Ak áno vďaka za upozornenie. Možno si ma zbavil množstva problémov.
To je pekne svinstvo ze ked si unaveny nemozes si niekde na parkovisku zdriemnut a pokracovat potom dalej ......
2turcyk: a este si opomenul, ze spat v aute nemas kde, lebo je to brane ako campovanie a to je prisne strazene a zakazane
neopomenul, lebo som to vôbec nevedel. To myslíš vážne že spať v odstavenom aute na parkovisku alebo odpočívadle je v Taliansku a Francúzsku zakázané? Ak áno vďaka za upozornenie. Možno si ma zbavil množstva problémov.
To je pekne svinstvo ze ked si unaveny nemozes si niekde na parkovisku zdriemnut a pokracovat potom dalej ......
mozes ale iba na dialnicnom odpocivadle pre kamiony...
Inac minuly mesiac som siel autom do kyjeva .... a zaujimave je ze na ukraine musia chodit kamiony v skupinkach pretoze tam je obvykle ak ide kamion sam , tak nieze mu zmizne tovar , ale zmizne s tovarom aj kamion a vodica najdu zvycajne niekde pri ceste postavat policajti
O turbo sa treba starat. O benzinove viac ako pri naftovom motore ale aj tam netreba na to zabudat, lebo potom nastanu tie problemy.
A ako sa oň chceš starať?
no ja osobne nijako, lebo momentalne by som mozno na taku 120-tku naskrabal, ale to uz o inom, ze? no od takych vcelku normalnych veci ako spravne spravanie sa pri studenych startoch, co vsak clovek (aspon ja) robi aj pri motoroch bez turba az po povedzme to, ze turbomotor sa hned po zastaveni nevypina, lebo ked vypnes motor, prestane sa mazat a tym padom aj chladit. cast turba, ktora je vo vyfukovom systeme je v tom case vcelku dost zahriata od vyfukovych plynov. toto teplo prestupuje na hriadelcek, na ktorom je vrtulka upevnena. tento hriadelcek je ulozeny v 2 klznych loziskach, ktore su zvnutra potiahnute bronzovym povlakom. ked sa motor hned vypne, hriadalcek sa zastavi a "lahne" na vnutornu stenu loziska. kedze je zeravy, postupne sa prilepuje k lozisku. a ked clovek potom nastartuje, asi si vsetci vieme predtavit, co sa stane s tym bronzovym povlakom... pri vznetovych motoroch staci na vychladnutie 20-30 sekund, benzinovym to trva dlhsie. asi taq...
Studené štarty je otázna vec, určite by však TD nemal ísť dlho na voľnobehu kvôli rovnomernému prehriatiu valcov. Teplota ktorú v aute sleduješ, je teplota chladiacej kvapaliny a nie oleja, z čoho logicky vyplýva, že olej sa zahreje skôr.
Druhá vec, turbo pracuje pri bežných TD približne od 1200 otáčok. Treba rozlišovať či sa jedná o turbodúchadlo alebo o mechanicky poháňaný kompresor. Vznetové motory majú nižšiu teplotu spalín a preto sú menej náchylné na prehriatie turbodúchadla. To vychladenie sa netýka zastavenia po jazde, ale zastavenia po jazde vo vysokom výkone. Takže z toho mi zatiaľ žiadna starostlivosť o turbo nevyplynula (predsa len na parkovisko nedofrčím 150 mpomedzi paneláky).
O tom klznom ložisku nič neviem, všetci tvrdia, že to prehriatie po výkone je spôsobené zastavením chladenia oleja, ktorý cirkuluje cez ložisko a pochádza z motora - preto po vypnutí motora prestane cirkulovať a chladiť sa.
to giro:
ten priklad plati povedzme ked si to covek ide po dialnici tych klasickych 130 na 6. prevodovom stupni. ale inokedy vraj tiez nie je zle na to zabudat. ved o tom chladeni olejom som hovoril. ale cast turba vo vyfukovom systeme ma o dost vyssiu teplotu ako ta v sacej casti. o kompresore som nehovoril vobec, ale ani si nespominam, ze by som videl v nejakom vznetovom motor kompresor.
a co sa tyka studenych startov, nie je dobre nastartovat a cakat, kym sa motor zohreje. lepsie je po chvilke vyrazit s lahokou nohou na plyne, motor nevytacat, pomaly pridavat a prejst urcitu vzdialenost kym sa motor nezahreje cca 40 km/h. tod to co ja viem.
no sak otacky v rozumnej medzi, tych 40 som myslel na trojecke, to je vtedy take rozumne.
zazihove mali aj maju tusim, to viem, ale nafta a kompresor? zaujimave...
btw auta su moja srdcovka tak ako bike. ak nie aj viac. takze aj preto...
hej hej, princip poznam. len neviem, ze sa to montovalo aj do vznetovych motorov. Mercedes kompresor do zazihovych montuje. aj napr Mini Cooper S ma motor dopovany kompresorom. to vsetko mi je zname. len o tej kombinacii kompresor-naftovy motor som este nepocul.
v poho, ak by si nahodou zistil, ze aj do vznetovych sa niekde davalo/dava kompresor daj vediet. btw kde je dutchman, ten by mal teraz tuto rozvirenu hladinu ohladom Mercedesov upokojit, nie?
Ked uz sme u tych klenotov, toto sa nam podarilo zastihnut v Affalterbachu vo fabrike AMG. Tieto auta su 3 na svete. V zivote som nepocul zvuk, aky vydavalo to auto po nastartovani... Nadhera. Vsetci sme slintali a ticho zavideli mechanikovi, ktory ho bral na dielnu
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A ako sa oň chceš starať?
neopomenul, lebo som to vôbec nevedel. To myslíš vážne že spať v odstavenom aute na parkovisku alebo odpočívadle je v Taliansku a Francúzsku zakázané? Ak áno vďaka za upozornenie. Možno si ma zbavil množstva problémov.
To je pekne svinstvo ze ked si unaveny nemozes si niekde na parkovisku zdriemnut a pokracovat potom dalej ......
neopomenul, lebo som to vôbec nevedel. To myslíš vážne že spať v odstavenom aute na parkovisku alebo odpočívadle je v Taliansku a Francúzsku zakázané? Ak áno vďaka za upozornenie. Možno si ma zbavil množstva problémov.
To je pekne svinstvo ze ked si unaveny nemozes si niekde na parkovisku zdriemnut a pokracovat potom dalej ......
mozes ale iba na dialnicnom odpocivadle pre kamiony...
vies, na to vymysleli campy a hotely...
A ako sa oň chceš starať?
no ja osobne nijako, lebo momentalne by som mozno na taku 120-tku naskrabal, ale to uz o inom, ze?
do terenu super? ved je to Nissan! jasne ze hej!
Studené štarty je otázna vec, určite by však TD nemal ísť dlho na voľnobehu kvôli rovnomernému prehriatiu valcov. Teplota ktorú v aute sleduješ, je teplota chladiacej kvapaliny a nie oleja, z čoho logicky vyplýva, že olej sa zahreje skôr.
Druhá vec, turbo pracuje pri bežných TD približne od 1200 otáčok. Treba rozlišovať či sa jedná o turbodúchadlo alebo o mechanicky poháňaný kompresor. Vznetové motory majú nižšiu teplotu spalín a preto sú menej náchylné na prehriatie turbodúchadla. To vychladenie sa netýka zastavenia po jazde, ale zastavenia po jazde vo vysokom výkone. Takže z toho mi zatiaľ žiadna starostlivosť o turbo nevyplynula (predsa len na parkovisko nedofrčím 150 mpomedzi paneláky).
O tom klznom ložisku nič neviem, všetci tvrdia, že to prehriatie po výkone je spôsobené zastavením chladenia oleja, ktorý cirkuluje cez ložisko a pochádza z motora - preto po vypnutí motora prestane cirkulovať a chladiť sa.
ten priklad plati povedzme ked si to covek ide po dialnici tych klasickych 130 na 6. prevodovom stupni. ale inokedy vraj tiez nie je zle na to zabudat. ved o tom chladeni olejom som hovoril. ale cast turba vo vyfukovom systeme ma o dost vyssiu teplotu ako ta v sacej casti. o kompresore som nehovoril vobec, ale ani si nespominam, ze by som videl v nejakom vznetovom motor kompresor.
a co sa tyka studenych startov, nie je dobre nastartovat a cakat, kym sa motor zohreje. lepsie je po chvilke vyrazit s lahokou nohou na plyne, motor nevytacat, pomaly pridavat a prejst urcitu vzdialenost kym sa motor nezahreje cca 40 km/h. tod to co ja viem.
Mechanicky poháňané kompresory dávali tuším do mercedesov.
Pekné vedieť, že tak ako sa snažím správať k autu je dobré aj podľa iných
zazihove mali aj maju tusim, to viem, ale nafta a kompresor? zaujimave...
btw auta su moja srdcovka tak ako bike. ak nie aj viac. takze aj preto...
V Maybachu som si zatial mohol akurat tak posediet, aspon ze vo verzii 62S
Ked uz sme u tych klenotov, toto sa nam podarilo zastihnut v Affalterbachu vo fabrike AMG. Tieto auta su 3 na svete. V zivote som nepocul zvuk, aky vydavalo to auto po nastartovani... Nadhera. Vsetci sme slintali a ticho zavideli mechanikovi, ktory ho bral na dielnu