... no spýtal som sa, či nebudem mať nasledovný problém: => tretry sa budú dotýkať kolies pri otáčaní do strán...
Pravdepodobne budeš mať taký problém...
1. Cestné
bicykle majú strmšie postavenú vidlu (plus/minus 72 stupňov) oproti MTB (čo som kukol, tak plus/minus 68 stupňov). Tým sa predné koleso približuje k stredu.
2. Na cestných bicykloch bývajú zvyčajne dlhšie kľuky - 170 - 175 mm, na MTB 165-170 mm. To približuje
pedále k prednému kolesu.
3. Hoci si menší (173, ja 176), máš veľké chodidlá (43, ja 41). Pokiaľ máš optimálne nastavené kufre, tak špičky tretier máš bližšie k prednému kolesu ako ja (záleží však aj na stavbe rámu a dĺžke kľúk).
Toľko k tomu, prečo väčšine jazdcov na cesťákoch koliduje špička tretry s predným kolesom.
A čo sa s tým dá robiť? Nič, naučiť sa s tým žiť. Ja s tým žijem už skoro 50 rokov a nevadí mi to. V podstate, ak prudko zatáčaš, tak nepedáluješ a v zákrute vnútorná noha je hore. V každom prípade, nemôže byť vonkajšia noha vpredu. Pri väčšej rýchlosti môžeš v zákrute aj pedálovať, zákrutu sčasti vyberáš náklonom a sčasti natočením kolesa. Vtedy kolízia tretry a kolesa nehrozí...