otazka znie: jazdite niekto na plastoch sirokych (neviem v com sa to uvadza ale cislo 2,2 by sa malo stretnut s porozumenim) klasicke XC? ja mam 1,95 mal som aj 2,1 aaa... povedal by som tak na hrane ... v terene parada dokonca dole kopcom by boli fasa aj 2,2 urcite ale zivot nie je iba o jazde z kopca a okrem toho pri mojom style bajkovania mam stastie iba na horekopce
ake su vase odporucania?
2,1 som jazdil silikonove continentali myslim ze to bol explorer... boli genialne dokonca boli na nich aj podkovicky takze som nedostal defekt az na ten finalny centimeter krat centimeter a musel som ten plast vyhodit...
btw neexistuju 2,05?
prve.. zjazd nehovorim ze som do toho dupal ale nesiel som tempom tehotnych zien na nakupoch v tescu... bolo slnecno viditelnost jak ma byt ale les je nevypocitatelny... podstatat zjazdu tkvela v tom ze kazdych dajme tomu sto dvesto metrov bol zlab pre odtok vody ale taku zlabisko ze ked ho nejumpnem tak konec... tak som si tak veselo jumpoval jumpoval az naraz spoza zatacky sa vyruti zavora pred nou asi tak dvadsat metrov zlab a ja brzdim brzdim aj tak sa vytoto a obe kolesa kompletka v haaaji...
druha- strasne tazky zaciatok sezoy sme dali s jednym partakom vybrali sme sa do ruzomberka v polovici maja este som sa na hrebenoch boril v snehu... urobili sme za dva dni skoro 150 kilacov po vsetkom moznom. v sobotu sme si isli hrknut tak sme nechali auto v meste ze pojdeme do domu taxikom a pre auto sa stavime rano na bajkoch tristo metrov pred autom jump na chodnik a baaac ho... klasika... taka skolkarska chyba jaak hovado... nenavidim tie klasicke oldschoolove obrudniky z modrosivej zuly vybrysene na hranach... a tak
pozeram ze som sa dnes rozpisal
Do terénu čím hrubšie tým lepšie
Mal som 1.95 teraz 2.35 a ten valivý odpor ani bohvie ako nepocitujem ale tú prilnavost plášta 2.35 na terén to som teda pocítil a v blate je to tiež o dost lepšie mat 2.35ku plášt.
Můj názor
-urcite styl jazdy. niekto rad dupe kopce iny si to radsej pusti dolu atd.
-dalej miera skusenosti. heh to sa dost odvija urcite od stylu jazdy lebo ked niekto rad kopce a uz ma dobru techniku tak je schopny jazdit aj uzsie plaste pomerne bezpecne, naproti tomu ale kto rad dolu tak mu mensia sirka uz prestava stacit aj kvoli gripu aj objemom.
-no a urcite aj bike. ht a aj agresivne xc je ujazditelne na 2,1 kdezto na fulle je 2,1 urcite minimum pre aku-taku agresivitu jazdy:)
ja som zatial zakotvil na 2.3 ale zadny plast musim nejako premysliet bo tioga factory dh uz je citelne tazka. v predu je to jednoznacne nakolko je tam v lete takmer cela brzdna sila.
aky tlak pustas do gum?
nemam pumpu s tym ukazovatelom tlaku takze nemam ponatia....
pred troma tyzdnami som taku dostal do ruk a ani som si riadne nefukol
zaujimalo by ma odkial si na to prisiel? Tj. ak chcem jazdit agresivne na ht, stacia mi tensie plaste ako na agresivne jazdenie fullom? (Inak ten pojem agresivne xc znamena co?) : )))
no a pojem agresivne xc je dost zcestny to priznavam ale nejak sa tu uz zabyval si myslim toz som ho zneuzil.nechcem ho nejak skatulkovat povedal by som ze to je take pokrocilejsie stadium xc bikovania ked uz clovek vyhladava narocnejsi teren a viac sa hra s technikou ako bojuje s casom v stupaniach.
ked clovek presedla z HT na full tak postupom casu zacne jazdit ovela tvrdsie...full ti ovela viac prepaaci, ovela menej ta vytrasie...
ked som zacinal jazdit na biku s pevnou vidlou tak som obchaadzal kazdu vetvicku a kamienok....potom som mal vidlu a uz to slo smelsie...
a teraz ked mam vpredu vzadu zdvich 130 tak idem cez sutre, konare hlava nehlava....trochu ma to aj zamrzi niekedy, lebo to ide na ukor techniky....ale zas ten pozitok z rychlej jazdy po rozbitom zjazde ked ma clovek pocit, ze kazdu chvilu skonci v rigole je uzasny...
ze chlapi
este ze som si uvedomil co za hnoj som napisal.. jasne je to tak jak pises speedo vsetko jasne...
neviem preco ma v momente predosleho pisania napadlo ze je to dvojciferne cislo...
now it is clear
Ale aby som aj nieco napisal, Robo, Dijck, myslim, ze obaja mate kus pravdy. Ale kazdy sa na to pozerate z ineho uhla. Aj ked Dijck asi z toho lepsieho, ked sa bavime o "agresivnom" XC. Napr. ja jazdim HT a mam plaste od 1.95 az po 2,35, podla toho kde, ake rocne obdobie a podobne.
este ze som si uvedomil co za hnoj som napisal.. jasne je to tak jak pises speedo vsetko jasne...
neviem preco ma v momente predosleho pisania napadlo ze je to dvojciferne cislo...
now it is clear
no, asi preto lebo pri rozmere pneumatiky na auto sa najskor udava priemer plasta a az potom sirka. a to su dvojciferne cisla. ale inak, v poho
este ze som si uvedomil co za hnoj som napisal.. jasne je to tak jak pises speedo vsetko jasne...
neviem preco ma v momente predosleho pisania napadlo ze je to dvojciferne cislo...
now it is clear
no, asi preto, lebo pri udavani rozmeroch pneumatiky na aute sa najskor udava priemer a az potom sirka. to je to najviac prezentovane R17(to je prikl). pri bikoch sa najviac hovori o sirke. ale inak v poho
R - riadiálna guma
17 - rozmer (priemer, alebo polomer???) v palcoch
215 - šírka behúňa
45 - výška plášťa je 45% zo šírky