jaaak som sa odžubal :roll:
este ze som si uvedomil co za hnoj som napisal.. jasne je to tak jak pises speedo vsetko jasne...
neviem preco ma v momente predosleho pisania napadlo ze je to dvojciferne cislo... :D
now it is clear
03.03.2006 - 01:31:14
00
2robo: cele sa mi to vidi ako logicky nezmysel:) Proste ak je "agresivna jazda" je jedno ci uz na fulle alebo na ht. To znamena - tie iste korene a tie iste kamene. Ked cez ne chces prejst na fulle stacia ti tensie plaste lebo full nieco poberie:) Ak chces prejst cez ne na HT, potrebujes sirsie a vyssie plaste lebo sila narazu sa v zadnej stavbe nema kde dobre rozlozit...a tak nieco pohlti plast.

:wink:
03.03.2006 - 11:59:47
00
Mam sto chuti to teraz zamknut :-D

Ale aby som aj nieco napisal, Robo, Dijck, myslim, ze obaja mate kus pravdy. Ale kazdy sa na to pozerate z ineho uhla. Aj ked Dijck asi z toho lepsieho, ked sa bavime o "agresivnom" XC. Napr. ja jazdim HT a mam plaste od 1.95 az po 2,35, podla toho kde, ake rocne obdobie a podobne.
03.03.2006 - 14:51:31
00
jaaak som sa odžubal :roll:
este ze som si uvedomil co za hnoj som napisal.. jasne je to tak jak pises speedo vsetko jasne...
neviem preco ma v momente predosleho pisania napadlo ze je to dvojciferne cislo... :D
now it is clear

no, asi preto lebo pri rozmere pneumatiky na auto sa najskor udava priemer plasta a az potom sirka. a to su dvojciferne cisla. ale inak, v poho :)
03.03.2006 - 20:04:03
00
jaaak som sa odžubal :roll:
este ze som si uvedomil co za hnoj som napisal.. jasne je to tak jak pises speedo vsetko jasne...
neviem preco ma v momente predosleho pisania napadlo ze je to dvojciferne cislo... :D
now it is clear

no, asi preto, lebo pri udavani rozmeroch pneumatiky na aute sa najskor udava priemer a az potom sirka. to je to najviac prezentovane R17(to je prikl). pri bikoch sa najviac hovori o sirke. ale inak v poho :)
03.03.2006 - 20:06:52
00
Na autách sa rozmery uvádzajú R17 215/45 (snáď som sa nepomýlil):
R - riadiálna guma
17 - rozmer (priemer, alebo polomer???) v palcoch
215 - šírka behúňa
45 - výška plášťa je 45% zo šírky
03.03.2006 - 20:34:10
00
nech si hovori kto chce co chce ze tu piseme od veci ale teraz sa nam to tu naozaj zvrhlo :D
auta to je pre bajkera najvacsie zlo
radsej metrove rigoly a priecny prejazd :D
ale pohodica radsej sa pochvalte ze kolko km uz mate tuto sezonu na konte... ja som k svojim 16,7 pridal dalsich 16,6 takze som sa prehupol cez tridistku :D
03.03.2006 - 20:57:37
00
dobre tak ja sa este raz (naposledy) pokusim nacrtnut ten rozdiel medzi jazdou na ht a fulle. HT ti jednoducho nedovoli taku ostru jazdu po tych kamenoch a korenoch ako full. to proste neustojis a neudrzis v rukach, cize musis ist podstatne pomalsie cize ten objem pneu nieje na ht az taky potrebny. tvoja teoria(dijck) by bola spravna keby si porovnaval jazdu na ht a potom uplne identicku jazdu na fulle(rychlost), ale ver mi ze clovek na ht sa v narocnom zjazde neudrzi na fullistom s rovnakou mierou zrucnosti. a dalsia vec je ta ze ht jazdci casto vozia velmi vysoky tlak v pneumatikach ci uz nevedomostou alebo kvoli prierazu. vacsinou uz ludia na bytelnejsich masinach volia tlak podtatne rozumnejsi kvoli gripu cize aj tu je pes zakopany.
03.03.2006 - 22:16:30
00
to guidoo:Ja mám najazdené tento rok niečo cez 150km,presne neviem lebo som stratil tachometer :cry:
04.03.2006 - 19:55:14
00
to guidoo:Ja mám najazdené tento rok niečo cez 150km,presne neviem lebo som stratil tachometer :cry:


tak si zalozte temu "kolko bikujete" a nepchajte to sem :roll:
04.03.2006 - 20:02:07
00
Na autách sa rozmery uvádzajú R17 215/45 (snáď som sa nepomýlil):
R - riadiálna guma
17 - rozmer (priemer, alebo polomer???) v palcoch
215 - šírka behúňa
45 - výška plášťa je 45% zo šírky

je to priemer - staci si to vypocitat a zistis, ze na polomer je trosku vela. :) a vyska plasta je variabilna, napr na tuningovanych autach by si asi vela pneumatik s takymto pomerom nenasiel. a keby som xcel byt puntickar taq sa to udava 215/45 R17. :)
04.03.2006 - 21:50:50
00
a spät k teme, aj ked som povodny quidoov prispevok trosku zostrucnil :)

otazka znie: jazdite niekto na plastoch sirokych 2,2 klasicke XC? ake su vase odporucania?


Ja som za tych mojich cca 11 sezon na HT biku jazdil vsetko od 1,9" po 2,35", aj ked je pravda, ze 2,35" plaste som zacal jazdit viac-menej kvoli tomu, ze som sa prestal tak nahanat do kopca a zacal som sa nahanat dole kopcom. :) V kazdom pripade na vyletne celodenne XC by som odporucil nejake lahsie (cca 600g) 2,1" plaste ako zlaty stred, zato na maratony nie je od veci obut nieco light (do 500g) s rozmerom 2,0" alebo aj 1,9" kvoli uspore hmotnosti - po odjazdeni 50km na plny vykon clovek rychlo zisti, preco su co najlahsie kolesa dolezite a je potom ochotny obetovat trosku z komfortu tlmenia velkoobjemoveho plasta a radsej prifukne lahsi maloobjemovy aby ho neprerazil. No a od minulej sezony uz jazdim fulla a tiez sa da povedat, ze zavisi od vela faktorov - na nie prilis technicky maraton som obul 1,9" semislickove plaste Ritchey SpeedMax (aj ked uz boli zjazdene v podstate na slicky), natlakoval som ich na 420 kPa co je vyrobcom odporucane maximum a bolo super (full poberie nerovnosti, takze komfort bol napriek tlaku velmi slusny), treba ale mat techniku, lebo take plaste sice maju minimalny valivy odpor ale aj slabo drzia a to nielen pri brzdeni. 8) Na HT biku by som ich na maraton pokojne pouzil tiez, ale s o nieco mensim tlakom kvoli aspon zakladnemu komfortu a musel by som davat omnoho väcsi pozor aby som ich neprerazil v nejakom prudkom zjazde po kamenoch. A semislicky resp. slicky maju este jednu nevyhodu - blato je ich velky nepriatel (vozi to s nimi ako na sankach). Cize rozhodni sa hlavne podla stylu jazdenia a podla toho aku mas techniku.
04.03.2006 - 22:24:12
00
keyboard_arrow_up