chcem sa opýtať ake plášte by ste mi odporučili na Meridu TFS 300 s ktorou jazdim XC, 60% cesta a 40% lahsi teren? viac -menej tvrdý a suchy povrch, a nech to ma cim nizsi valivý odpor aby som to mohol vypeckovat na asfalte aj bez prilisneho tlacenia na pedal. dik
Čo vy s tými plášťami robíte? Ja mám vpredu Rocket Ron Pacestar od roku 2011, vzadu Rocket Ron Performance (Pacestar som odložil, lebo mi ho prišlo dozadu škoda) od roku 2012 a sú skoro ako nové. Najazdené majú asi 2000/1500 km - mám viac bajkov, tak sa to delí, na tomto jazdim len do terénu. Ale žiadne skaly, to je pravda.
Inak voziť plášť podľa najhorších podmienok čo stretnem mi príde blbosť. Keď chcem ísť na 70-80 km výlet, kde sa môže stať, že 5% trasy bude niečo náročnejšie, tak to radšej zídem pomalšie ako ťahať taký kanón na vrabce ako je skoro kilový plášť. Napr. s tým Rocket Ronom zjazdím viac menej všetko čo aj s Maxxismi na druhých kolesách, len pomalšie. Keď si chcem užívať zjazdy, tak vezmem druhé kolesá a nemusím sa báť to pustiť rýchlejšie.
Toto je tak torsku vytrhnute z kontextu, ale zase suhlasim ze zjazdne je kde co s kde cim, len s inym pocitom a s inou rychlostou. No k tomu este:
1. 70-80km vylet si len tak bezne clovek asi nedava, natoz na enduro biku. Nie ze by sa to nedalo a neda, ale ked uz na endure takyto vylet niekto da, tak ho urcite nebude brzdit nejaky plast. Ano siel som aj viacdnovku s dupacmi, co presli take veci na "biku po dedovi" ze nejaky dezen a vaha plasta, bolo to posledne na co by sa vobec pozerali.
2. Netreba hned hadzat vsetko do jedneho vreca, svet ani veci okolo niesu ciernobiele. Nikto predsa netvrdi, ze ked si nevezme ten najlahsi a najlepsie odvalujuci sa plast na svete, tak hned ten dalsi v poradi musi byt FR/DH zubata kotva co ma kilo.
3. Nie kazdy ma dve sady kolies, alebo dve sady plastov ktore sa mu chce prezuvat ci menit. A ako som pisal aj na zaciatku, tak nie kazdy chodi 70-80km "denne" na vylety a vybera si na zaklade toho, kam pojde a aky tam je teren. Dost vela ludi (pravdepodobne vacsina) ma proste jednu sadu a hlada co navhodnejsi dezen na jeho najcastejsie pouzitie v podmienkach, v ktorych chodieva pravidelne. Samozrejme ze dnes aj na toto pouzitie existuju plaste, ktore su na to vhodne a clovek nemusi volit hned specificky zamerane plaste.
Ja som sa pýtal práve preto, lebo chcem druhú sadu plášťov a nevadí mi prezúvanie. Inak my chodíme na Endurách aj 50+ km výlety, občas sa pritrafí aj 100+ km.
dymONE akosi nechápem o čo ti stále ide. Mike888 sa pýtal na ľahký, dobre odvaľujúci plášť. Určený na dlhšie trasy a maratóny, na ktorom bude jazdiť hlavne po zvažniciach a v jednoduchom teréne. Prezúvanie mu nevadí. Za ten čas, čo tu píše a čo tu chodím ja, mám aspoň trošku predstavu čo, kde a ako jazdí. Nepýtal sa na žiadny kompromisný plášť alebo niečo podobné, takže odpovedal som mu ako som najlepšie vedel.
Ak sa máš potrebu sa s niekym doťahovať o slovíčka, tak skús niekoho iného. S tým som ja na tomto fóre už skončil. Snažím sa prispievať už len k veciam, kde viem a chcem ľuďom poradiť. Čao a pekný deň
Nakoniec som to asi vytrhol z kontextu ja :-/ . Myslel som to skor vseobecne (tj uz nie mierene ako radu pre Mike888).
Inak s tebou samozrejme suhlasim.
Veď toto. Ja voľačo vyšpekulujem s tými Maxxismi a potom sa podelím o dojmy.
Ak nechceš do plášťov moc investovať, tak od Maxxisu v pohode aj v tej 2 zmesi, mal som síce miniony, ale to asi nie je podstatné, boli podstatne lepšie ako napr. Schvalbe v podobnej cene, 1 plášť stál 25 €. Takže myslím, že aj keď zoberieš lacnejšiu verziu napr. ikon, prípadne niečo podobné, tak tiež budeš spokojný, nebudú mať možno taký veľký grip ako tie drahšie verzie s 3 zmesou, no na druhej strane vydržia dlhšie a svoju funkciu odvedú dobre. Ja som ich jazdil aj s dušou aj bez a nemal som s nimi žiadne problémy
mozem potvrdit RoRo dozadu nie je idealna volba, EVO verzia kupena pred.min.rok, najazd cca 1200-1500km a uz ani nie je vzorka, 25% cesta-presun a zvysok les MKarpaty. NN tiez EVO jazdeny v predu zatial OK, najazd cca rovnaky ako RoRo
RoRo ma riedky stred. Je jasne ze vzadu ide rychlo dole. Ale na predok je super, nema ziadne hluche miesta. Takze ako rychly plast dopredu idealna volba.
Schwalbe Rocket Ron/Racing Ralph, alebo Continental Race King/X-King. Podla mna uplne jedno ktore, kazdy si haji svoju znacku, zober co ti je viac sympatickejsie...
Ak jazdíte niekto miniony ss, aké máte skúsenosti? Grip, životnosť? Uvažujem nad ním,no či by mi vydržali aspoň pol sezóny, aby som z neho hneď nespravil slick . Do zadu by sa mi hodilo niečo takéto, trochu rýchlejšie ako je ibex, tak či to za to stojí? . Neviem či majú aj iné verzie, no zaujal ma tento https://eshop.dema.bike/product/86966-plast-maxxis-minion-ss-29-x-2-30-kevlar-exo-tr-dc
imro1 Mam ho vzadu ale zatial len asi 4 vyjazdy...na tvrdom podklade ide vyrazne lahsie ako obycajny minion, v zatackach bez problemov...akurat brzdny ucinok mu chyba, co mi vzadu az tak nevadi...v pohode ak jazdis take flow traily a nechces sa trapit pri presunoch, ale ked jazdis na kazdom vyjazde nejake padaky, tak neodporucam ( na Sidorove ma pekne vycvicil, ale aspon bola sranda )
Ja ho mám opačne. Inak povedané – zlepšuje to trakciu pri zábere na úkor brzdných vlastností, čo mi však pri zadnom až tak nevadí. Až taký dramatický rozdiel to nie je, omnoho viac som to vnímal, keď som si v tomto testoval Crossmark.
Vsetko co otocenim vzadu zlepsi trakciu, tak zaroven aj zvysi valivy odpor. Tie plaste ktore maju urceny len jeden smer neodporucam otacat, nakolko usporiadanie figur v opacnom smere moze vyrazne ovplyvnit chovanie v zakrutach tj moze to zacat vynasat alebo ustrelovat.
Schwalbe Rocket Ron/Racing Ralph, alebo Continental Race King/X-King. Podla mna uplne jedno ktore, kazdy si haji svoju znacku, zober co ti je viac sympatickejsie...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale hore kopcom s tym asi nejazdis co?
Nerozumiem celkom tvojej otázke, skús mi to nejako viac rozviesť ??!
Toto je tak torsku vytrhnute z kontextu, ale zase suhlasim ze zjazdne je kde co s kde cim, len s inym pocitom a s inou rychlostou. No k tomu este:
1. 70-80km vylet si len tak bezne clovek asi nedava, natoz na enduro biku. Nie ze by sa to nedalo a neda, ale ked uz na endure takyto vylet niekto da, tak ho urcite nebude brzdit nejaky plast. Ano siel som aj viacdnovku s dupacmi, co presli take veci na "biku po dedovi" ze nejaky dezen a vaha plasta, bolo to posledne na co by sa vobec pozerali.
2. Netreba hned hadzat vsetko do jedneho vreca, svet ani veci okolo niesu ciernobiele. Nikto predsa netvrdi, ze ked si nevezme ten najlahsi a najlepsie odvalujuci sa plast na svete, tak hned ten dalsi v poradi musi byt FR/DH zubata kotva co ma kilo.
3. Nie kazdy ma dve sady kolies, alebo dve sady plastov ktore sa mu chce prezuvat ci menit. A ako som pisal aj na zaciatku, tak nie kazdy chodi 70-80km "denne" na vylety a vybera si na zaklade toho, kam pojde a aky tam je teren. Dost vela ludi (pravdepodobne vacsina) ma proste jednu sadu a hlada co navhodnejsi dezen na jeho najcastejsie pouzitie v podmienkach, v ktorych chodieva pravidelne. Samozrejme ze dnes aj na toto pouzitie existuju plaste, ktore su na to vhodne a clovek nemusi volit hned specificky zamerane plaste.
Ak sa máš potrebu sa s niekym doťahovať o slovíčka, tak skús niekoho iného. S tým som ja na tomto fóre už skončil. Snažím sa prispievať už len k veciam, kde viem a chcem ľuďom poradiť. Čao a pekný deň
Inak s tebou samozrejme suhlasim.
Ak nechceš do plášťov moc investovať, tak od Maxxisu v pohode aj v tej 2 zmesi, mal som síce miniony, ale to asi nie je podstatné, boli podstatne lepšie ako napr. Schvalbe v podobnej cene, 1 plášť stál 25 €. Takže myslím, že aj keď zoberieš lacnejšiu verziu napr. ikon, prípadne niečo podobné, tak tiež budeš spokojný, nebudú mať možno taký veľký grip ako tie drahšie verzie s 3 zmesou, no na druhej strane vydržia dlhšie a svoju funkciu odvedú dobre. Ja som ich jazdil aj s dušou aj bez a nemal som s nimi žiadne problémy
30% asfalt, zvysok lesne cesty
dakujem
a ake verzie tych plastov? toto je ok kombinacia?
http://www.chainreactioncycles.com/sk/en/schwalbe-rocket-ron-evo-mtb-tyre-liteskin/rp-prod141355
http://www.chainreactioncycles.com/sk/en/schwalbe-racing-ralph-evo-mtb-tyre-snakeskin/rp-prod52620
resp inu kombinaciu plastov do cca 60e. tie conti su tiez trilion verzii
Mate niekto skusenost?