touto cestou hladam bikerov z Košic, ktori by mali záujem na spoločné tréningy. Zatial mam pocit že v Ke je cyklistika mrtva, presvedčí ma niekto o opaku?
Ak ma do tyzdna nezacne niekto sponzorovat, predam bike a uz ma tu na fore viac nikto neuvidi. To je vrchol, sponzori sa o Tomiho biju, dostane miliony a mne nikto neda ani hrdzavu retaz, vsetko musim kupovat sam
s davhanom ideme zajtra-predbezne o 9:00 na moste pri koniarni
planovana trasa-bankov, hupiky, jahodna, lajoska(v zavislosti od sposobilosti terenu) a spat(podla dohody a chuti)
tempo vlaznejsie, planujem testovat novy fotak
no a treningom by som to asi nenazyval, ale pridat sa mozes
a k tomu K_T_K a BRUZENAKOVI LEN TOLKO ZE ZA TIE TRAPNE KOMUNISTICKE CENY za prve miesto 5000 sk, sa cudujem ze sa najdu vobec nejaki pretekari, ktorim to stoji za to. Predstavte si ze by ste hokejistovi dali 5000 sk hoc le za jeden vyhraty zapas. Ani by ho neodohral.A preco by som nemohol cyklistiku porovnat s hokejom. Na zapade cyklistika je platena tak ako hekej u nas, mozno aj lepsie. Podobne je to aj s OKOLO SLOVENSKA organizacny vybor dostane kopec prachov od sponzorov a pretekarom vyplatia len to minimum co musia podla pravidiel UCI. ostatne love si rozdelia. Typicki Slovaci. Aj v cyklistike sa da tunelovat. Proste tu nikto nic s cyklistikou nespravi. Slovaci miluju tunelovanie kde sa len da!!!!
Junáčik, ak si chorý, daj sa liečiť. Upozorňujem ťa však, že komplexy sa liečia na psychiatrii.
Už som raz na tomto fóre konštatoval, že za klávesnicou je každý silný.
Zožeň sponzorov, daj dohromady 5 mil. slovenských a potom zorganizuj preteky s nákladmi 8-10 mil. slovenských. To sa nenazýva tunelovanie ale čarovanie. Viem o čom píšem - niekoľkokrát som bol v tom organizačnom výbore. A všetci, ktorí sa v tých rokoch motali okolo pretekov, to robili zadarmo, len za stravu a bývanie, jazdili vlastnými autami len za benzín - len preto, že majú radi cyklistiku a chcú jej pomôcť.
Napíš už konečne, čo si urobil pre slovenskú alebo košickú cyklistiku... a potom budeme uvažovať, či máš právo niekoho osierať, alebo si vybavuješ len svoje komplexy.
ale vd je to este dieta, a to co tu pise mozno nie je ani jeho nazor len to niekde pocul a tak si ho osvojil, drzim palce vsetkym tym ktori sa rozhodli podporovat cyklistiku na slovensku,
ked je podla Vas pravda komplexom tak potom by ste na tu psychiatriu mali ist vy. k tomu organizovaniu pretekov mozem spomenut dlhorocneho navrhovatela profilov trati Dusana Mraza, ktory spravil pre cyklistiku vela ale ako to uz u nas chodi bol velmi vyuzivany, organizatori k-t-k a okolo slovenska ho opijali miesto toho aby ho na urovni zaplatili.
Je pravda ze nemame profesionalny cycling team ???? JE
Je pravda ze tie vsetky preteky aj s maratonmi za 3000 ci 5000 sk su pod uroven??? Je, tak potom co tu pisete dristy?? Neradi si priznavate ako to je u nas co sa cyklistiky tyka? Najvacsim vrcholom cyklistiky vzdy bude TOUR DE FRANCE s rozpoctom cez 120 000 000 sk. a nie nejake trapne slovenske preteky. JE to tak ci nie????? Keby som organizoval k-t-k ja tak by som sa snazil najst takych sponzorov napr. Skodu-auto, ktory by dal hlavnu cenu nove auto. Mozte to pripomenut bruzenakovi, ale on kontakty v skode auto asi nema ???
Keby som organizoval k-t-k ja tak by som sa snazil najst takych sponzorov napr. Skodu-auto, ktory by dal hlavnu cenu nove auto. Mozte to pripomenut bruzenakovi, ale on kontakty v skode auto asi nema ???
A co ti brani zorganizovat takyto maraton ked uz mas tie kontakty na skodu ?
ja som pisal napr. ked si si to nevsimol, netvrdim ze mam kontakty na skodu. to by mali mat kontakty na sponzorov ti co organizuju preteky co to robia a nie ja. ja niesom organizator, ja len konstatujem ako je na tom slovenska cyklistika. Som zvedavy na Jurca a Velitsa co sa im podari tento rok dosiahnut na tour. Alebo budeme svedkami hrdych slovenskych domestikov na francuzskych cestach?
Dušana Mráza som poznal osobne... A je mi ľúto, ako skončil. Nechcel by som tak skončiť. Viem aj to, že ho nikdy nikto nenútil opíjať sa. Záleží na sile osobnosti, či dokáže odolať ponuke. On bohužiaľ nedokázal.
Auto bolo naposledy prvou cenou na TdS v roku 1999. Od roku 2000 sú preteky v kalendári UCI, dajú sa získavať body do rankingu a tam sú predpísané minimálne finančné ceny - nie vecné. 2000 eur za prvé miesto a pre prvých 20 pretekárov celkovo vyše 5 000 eur nie je málo. Rovnako za každú etapu 700 eur pre prvého a vyše 2000 eur celkovo tiež nie je málo. Minulý rok sa celkovo na cenách vyplatilo 18 000 eur - to jedno auto od škodovky nepokryje.
V roku 2004 a 2005 bola Škoda auto Slovensko hlavným sponzorom - a stálo ju to hodne peňazí. Predtým to bol Seat, v roku 2006 T-Com. A začni počítať na prstoch - ceny som už napísal. K tomu treba pripočítať poplatok 30% z cien pre UCI na boj proti dopingu, poplatok za zápis do kalendára. Každému zahraničnému profitímu najnižšej úrovne, t. j. continentálnemu je potrebné zaplatiť štartovné cca 1500 Eur, každému tímu naliať benzín do áut počas pretekov a na odchod domov (cca 800-1000 km a každý tím má minimálne 2 autá). Okrem toho organizátor potrebuje ďalších 20-30 áut (rozhodcovia, neutrálne mechanické autá, na prevozy organizátorov, pre tímy ktoré priletia bez áut, na prevoz batožiny, autobus ako zberák, mikrobus pre novinárov, na prevoz technickej čaty, náklaďák(y) na prevoz zábran, pódia a pod., ďalší van na prevoz techniky - počítače a kopírky, lekár pretekov, dve sanitky, dopingový lekár...). Na doping ide po každej etape 5 pretekárov, testovanie jednej vzorky stojí cca 15 tis. Sk a platí to organizátor.
Ubytovanie a stravovanie pre 120 pretekárov, 60 ľudí z doprovodu a cca 100 organizátorov tiež niečo stojí. Od roku 2000 sa nebýva na internátoch...
Polícia si vezme cca 70-100 tis. na deň za 3-4 autá a 3-4 motorky s osadenstvom 12-15 policajtov, za obsadzovanie dôležitých križovatiek v mestách, úplné uzávery štartov a dojazdov etáp.
Rozhodcovia si tiež nechajú zaplatiť, len komisára UCI platí UCI (ale jeho cestovné, stravné a ubytovanie je zahrnuté v poplatku za zápis do kalendára). Štancel (Videocom) s čipmi tiež nie je zadarmo.
Akurát tých 100 blbcov, ktorí chcú niečo urobiť pre cyklistiku a raz za rok sa stretnúť so starými priateľmi, to robia zadarmo, len za ubytovanie a stravu, aby sa mohli zúčastniť tak si zoberú v robote dovolenku, alebo im utekajú kšefty... A tí, čo používajú vlastné autá, si tiež nechajú len naliať benzín do auta a neotrčia ruku a nepýtajú kilometrovné.
Takže počítaj a zistíš, že rozpočet na organizáciu jedného ročníka TdS je tak do 10 mil. Sk, od sponzorov sa podarí získať 5-6 mil. Sk. Skús to - možno zoženieš viac. Ale keď si s kamarátom s reklamnej agentúry pripravíš ***** prezentáciu a aj tak ti v desiatich firmách ukážu otrčený prostredník, tak asi do jedenástej už nepôjdeš.
Ešte raz sa ťa pýtam - čo si ty urobil pre slovenskú alebo košickú cyklistiku???? Lebo za klávesnicou je každý pejo silný. A v anonymite internetu sa krásne osiera...
Na Slovensku máme tento rok (aj minulý) v kalendári UCI 5 pretekov, väčší a bohatší češi len 1. Máme aj profitím - Dukla Trenčín. Pred pár rokmi boli 2, v Podbrezovej však asi usúdili, že ich lepšie propagujú druholigoví futbalisti ako cyklisti - hoci ich výsledky boli dobré.
Čo sa týka Jurča a Velitsovcov - Jurčo nie je špurtér a na vrchára je príliš veľký a tým aj ťažký. Takže môže byť len tempárom a časovkárom ako jeho otec, a takých v tímoch používajú najmä ako nosičov vody, ťahačov špíc a rozjazdievačov špurtov, nie víťazov. Tým je jeho úloha daná na najbližších 10-15 rokov. Ale aj touto prácou si zarobí ďaleko viac ako vo fabrike alebo ty zbytočným márnením času za klávesnicou. Velitsovci sú o niečo mladší, ešte sa môžu ukázať. Je to však otázkou tímu a jeho šéfa, ako ich budú smerovať. Také šťastie, ako má Kreuziger v Liquigase, možno nebudú mať. Ale jeden nikdy nevie - ukáže sa časom. Mimochodom, v ProTour majú češi dvoch pretekárov (Kreuziger a Raboň), menšie Slovensko až troch. Ale to každý chvíľku ťahá pílku - nie to je tak dávno, čo sme tam nemali nikoho.
A vrátime sa k TdS - vraj sú trápne. V každý šport je organizovaný pyramídovým spôsobom. Široká základňa, úzky vrcholec. Aj vo futbale - začína sa niekde rekreačným kopaním do lopty raz za týždeň v tretej alebo štvrtej okresnej triede, končí sa v Miláne, Mníchove, Madride alebo Londýne. Aj Okolo Slovenska má svoje miesto v pyramíde cyklistiky - dané významom Slovenska, cyklistiky na Slovensku a aj úrovňou sponzoringu. Každý rok si sem príde zajazdiť 100-150 pretekárov, väčšinou mladých, nádejí, potencionálnych šampiónov. Veď nie je to tak dávno, čo tu štartovali Menčov, Popovič, bratia Efimkinovci, Larsson, Roberts, Clerc - a kde sú teraz? A keby neboli preteky ako Okolo Slovenska, len Tour, Giro a Vuelta, kde by sa naučili pretekať? Ani Škrteľ nezačal hneď v Liverpoole...
precital som si tuto temu az teraz...z tomiho pristupu ku cyklistike je mi smutno a dufam, ze takychto "cyklistov" nie je na slovensku vela...
dufam, ze si precital JoKov prispevok a nieco si z neho odniesol
Ja som sem zabludil len nedávno. trocha mozno už OT no rad by som na par veci reagoval
Palo TT: "(malo ludi) = malo talentov" - Palino, nemám ten pocit. Talentov je habadej, len nedostanú šancu talent v sebe objaviť a vyťažiť z neho čonajviac. živná pôda individuálnych športov na slovensku je veľmi polutovania hodná. teda ak vôbec nejaká je. Preto často ostávajú talenty neobjavené, premrhané prípadne, nevyužité a schátrané.
Dalej sa tiež jedná o zviditelnenie talnetu a mladých perspektívnych sportovcov. Prečo je na slovenských maratonoch organizatorom zaťažko obetovat/zohnať prostriedky na vyhlasenie juniorskej kategorie? stačí sa len pozriet do výsledkov a človek uvidí častokrát 16-17-18 ročných jazdcov ktorých výkony sa nestratia ani vo vysledkovej listine mužskej kategorie. Takto mladí jazdi prichádzaju casto o motiváciu. Podaju heorický vykon a ich triumf sa mlčky stratí kdesi v vysledkovej listine.
Jfab: "Kolki z nas tu z fora jazdia na pretekoch s ambiciami stat na stupni vitazov? 2%? Viac? Neverim" - Napriklad ja. Ale mozno este vela vela dalsich. No ako som písal vyssie koli absencii juniorskych kategorii stracaju moznost pomyslat na triumf. Aj za predpkladu ze v juniorskej kategori by mohli s urcitostou byt na bedni.
Tomi: v jednej vete stebou suhlasim. mozno nie som sám co mam pocit ze vo vedení SZC už davno zabudli na nieco ako "cyklisti pre cyklistov". Teda aspon z pohladu mna MTB jazdca.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
planovana trasa-bankov, hupiky, jahodna, lajoska(v zavislosti od sposobilosti terenu) a spat(podla dohody a chuti)
tempo vlaznejsie, planujem testovat novy fotak
no a treningom by som to asi nenazyval, ale pridat sa mozes
Junáčik, ak si chorý, daj sa liečiť. Upozorňujem ťa však, že komplexy sa liečia na psychiatrii.
Už som raz na tomto fóre konštatoval, že za klávesnicou je každý silný.
Zožeň sponzorov, daj dohromady 5 mil. slovenských a potom zorganizuj preteky s nákladmi 8-10 mil. slovenských. To sa nenazýva tunelovanie ale čarovanie. Viem o čom píšem - niekoľkokrát som bol v tom organizačnom výbore. A všetci, ktorí sa v tých rokoch motali okolo pretekov, to robili zadarmo, len za stravu a bývanie, jazdili vlastnými autami len za benzín - len preto, že majú radi cyklistiku a chcú jej pomôcť.
Napíš už konečne, čo si urobil pre slovenskú alebo košickú cyklistiku... a potom budeme uvažovať, či máš právo niekoho osierať, alebo si vybavuješ len svoje komplexy.
Je pravda ze nemame profesionalny cycling team ???? JE
Je pravda ze tie vsetky preteky aj s maratonmi za 3000 ci 5000 sk su pod uroven??? Je, tak potom co tu pisete dristy?? Neradi si priznavate ako to je u nas co sa cyklistiky tyka? Najvacsim vrcholom cyklistiky vzdy bude TOUR DE FRANCE s rozpoctom cez 120 000 000 sk. a nie nejake trapne slovenske preteky. JE to tak ci nie????? Keby som organizoval k-t-k ja tak by som sa snazil najst takych sponzorov napr. Skodu-auto, ktory by dal hlavnu cenu nove auto. Mozte to pripomenut bruzenakovi, ale on kontakty v skode auto asi nema ???
A co ti brani zorganizovat takyto maraton ked uz mas tie kontakty na skodu ?
chlape tak tymto si to zaklincoval uplne....
Auto bolo naposledy prvou cenou na TdS v roku 1999. Od roku 2000 sú preteky v kalendári UCI, dajú sa získavať body do rankingu a tam sú predpísané minimálne finančné ceny - nie vecné. 2000 eur za prvé miesto a pre prvých 20 pretekárov celkovo vyše 5 000 eur nie je málo. Rovnako za každú etapu 700 eur pre prvého a vyše 2000 eur celkovo tiež nie je málo. Minulý rok sa celkovo na cenách vyplatilo 18 000 eur - to jedno auto od škodovky nepokryje.
V roku 2004 a 2005 bola Škoda auto Slovensko hlavným sponzorom - a stálo ju to hodne peňazí. Predtým to bol Seat, v roku 2006 T-Com. A začni počítať na prstoch - ceny som už napísal. K tomu treba pripočítať poplatok 30% z cien pre UCI na boj proti dopingu, poplatok za zápis do kalendára. Každému zahraničnému profitímu najnižšej úrovne, t. j. continentálnemu je potrebné zaplatiť štartovné cca 1500 Eur, každému tímu naliať benzín do áut počas pretekov a na odchod domov (cca 800-1000 km a každý tím má minimálne 2 autá). Okrem toho organizátor potrebuje ďalších 20-30 áut (rozhodcovia, neutrálne mechanické autá, na prevozy organizátorov, pre tímy ktoré priletia bez áut, na prevoz batožiny, autobus ako zberák, mikrobus pre novinárov, na prevoz technickej čaty, náklaďák(y) na prevoz zábran, pódia a pod., ďalší van na prevoz techniky - počítače a kopírky, lekár pretekov, dve sanitky, dopingový lekár...). Na doping ide po každej etape 5 pretekárov, testovanie jednej vzorky stojí cca 15 tis. Sk a platí to organizátor.
Ubytovanie a stravovanie pre 120 pretekárov, 60 ľudí z doprovodu a cca 100 organizátorov tiež niečo stojí. Od roku 2000 sa nebýva na internátoch...
Polícia si vezme cca 70-100 tis. na deň za 3-4 autá a 3-4 motorky s osadenstvom 12-15 policajtov, za obsadzovanie dôležitých križovatiek v mestách, úplné uzávery štartov a dojazdov etáp.
Rozhodcovia si tiež nechajú zaplatiť, len komisára UCI platí UCI (ale jeho cestovné, stravné a ubytovanie je zahrnuté v poplatku za zápis do kalendára). Štancel (Videocom) s čipmi tiež nie je zadarmo.
Akurát tých 100 blbcov, ktorí chcú niečo urobiť pre cyklistiku a raz za rok sa stretnúť so starými priateľmi, to robia zadarmo, len za ubytovanie a stravu, aby sa mohli zúčastniť tak si zoberú v robote dovolenku, alebo im utekajú kšefty... A tí, čo používajú vlastné autá, si tiež nechajú len naliať benzín do auta a neotrčia ruku a nepýtajú kilometrovné.
Takže počítaj a zistíš, že rozpočet na organizáciu jedného ročníka TdS je tak do 10 mil. Sk, od sponzorov sa podarí získať 5-6 mil. Sk. Skús to - možno zoženieš viac. Ale keď si s kamarátom s reklamnej agentúry pripravíš ***** prezentáciu a aj tak ti v desiatich firmách ukážu otrčený prostredník, tak asi do jedenástej už nepôjdeš.
Ešte raz sa ťa pýtam - čo si ty urobil pre slovenskú alebo košickú cyklistiku???? Lebo za klávesnicou je každý pejo silný. A v anonymite internetu sa krásne osiera...
Na Slovensku máme tento rok (aj minulý) v kalendári UCI 5 pretekov, väčší a bohatší češi len 1. Máme aj profitím - Dukla Trenčín. Pred pár rokmi boli 2, v Podbrezovej však asi usúdili, že ich lepšie propagujú druholigoví futbalisti ako cyklisti - hoci ich výsledky boli dobré.
Čo sa týka Jurča a Velitsovcov - Jurčo nie je špurtér a na vrchára je príliš veľký a tým aj ťažký. Takže môže byť len tempárom a časovkárom ako jeho otec, a takých v tímoch používajú najmä ako nosičov vody, ťahačov špíc a rozjazdievačov špurtov, nie víťazov. Tým je jeho úloha daná na najbližších 10-15 rokov. Ale aj touto prácou si zarobí ďaleko viac ako vo fabrike alebo ty zbytočným márnením času za klávesnicou. Velitsovci sú o niečo mladší, ešte sa môžu ukázať. Je to však otázkou tímu a jeho šéfa, ako ich budú smerovať. Také šťastie, ako má Kreuziger v Liquigase, možno nebudú mať. Ale jeden nikdy nevie - ukáže sa časom. Mimochodom, v ProTour majú češi dvoch pretekárov (Kreuziger a Raboň), menšie Slovensko až troch. Ale to každý chvíľku ťahá pílku - nie to je tak dávno, čo sme tam nemali nikoho.
A vrátime sa k TdS - vraj sú trápne. V každý šport je organizovaný pyramídovým spôsobom. Široká základňa, úzky vrcholec. Aj vo futbale - začína sa niekde rekreačným kopaním do lopty raz za týždeň v tretej alebo štvrtej okresnej triede, končí sa v Miláne, Mníchove, Madride alebo Londýne. Aj Okolo Slovenska má svoje miesto v pyramíde cyklistiky - dané významom Slovenska, cyklistiky na Slovensku a aj úrovňou sponzoringu. Každý rok si sem príde zajazdiť 100-150 pretekárov, väčšinou mladých, nádejí, potencionálnych šampiónov. Veď nie je to tak dávno, čo tu štartovali Menčov, Popovič, bratia Efimkinovci, Larsson, Roberts, Clerc - a kde sú teraz? A keby neboli preteky ako Okolo Slovenska, len Tour, Giro a Vuelta, kde by sa naučili pretekať? Ani Škrteľ nezačal hneď v Liverpoole...
Tomi - radšej si to prečítaj viackrát prosím, kým sa odhodláš na odpoveď
Nechajme ho vydychnut.
Neprečíta, nemá na to... Je to príliš dlhé. Pri čítaní tretieho riadku zabudne, čo som písal na prvom a pri štvrtom-piatom to zabalí...
SPONZORING NIE JE CHARITA ALE URCITA FORMA MARKETINGU
a ako vsetci (okrem Tomiho) vieme, marketing sluzi na oboznamenie sa so znackou alebo produktom s cielom zvysenia predaja za ucelom zisku...
Ja osobne by som sponzoring nazval urcitou formou investicie, aj ked s urcitym nadychom altruizmu...
dufam, ze si precital JoKov prispevok a nieco si z neho odniesol
Palo TT: "(malo ludi) = malo talentov" - Palino, nemám ten pocit. Talentov je habadej, len nedostanú šancu talent v sebe objaviť a vyťažiť z neho čonajviac. živná pôda individuálnych športov na slovensku je veľmi polutovania hodná. teda ak vôbec nejaká je. Preto často ostávajú talenty neobjavené, premrhané prípadne, nevyužité a schátrané.
Dalej sa tiež jedná o zviditelnenie talnetu a mladých perspektívnych sportovcov. Prečo je na slovenských maratonoch organizatorom zaťažko obetovat/zohnať prostriedky na vyhlasenie juniorskej kategorie? stačí sa len pozriet do výsledkov a človek uvidí častokrát 16-17-18 ročných jazdcov ktorých výkony sa nestratia ani vo vysledkovej listine mužskej kategorie. Takto mladí jazdi prichádzaju casto o motiváciu. Podaju heorický vykon a ich triumf sa mlčky stratí kdesi v vysledkovej listine.
Jfab: "Kolki z nas tu z fora jazdia na pretekoch s ambiciami stat na stupni vitazov? 2%? Viac? Neverim" - Napriklad ja. Ale mozno este vela vela dalsich. No ako som písal vyssie koli absencii juniorskych kategorii stracaju moznost pomyslat na triumf. Aj za predpkladu ze v juniorskej kategori by mohli s urcitostou byt na bedni.
Tomi: v jednej vete stebou suhlasim. mozno nie som sám co mam pocit ze vo vedení SZC už davno zabudli na nieco ako "cyklisti pre cyklistov". Teda aspon z pohladu mna MTB jazdca.
[