karbon vidlice sa vobec neboj, ked tak troska viac popruzi a prakticky ju nijako na gravel biku neznicis (v CX zavodoch sa jazdia celokarbonove biky aj kolesa a nie je problem)
ta merida je v pohode, ta nova tiagra uz radi fajn, sice vaha je troska vacsia ale aspon potrenujes mysilm ze tie Spyre mechanicke brzdy su jedny z tych lepsich este, aj ked ja by som racej hladal nieco s hydraulikami... ale to za 850e asi nebude, ked tak silno vypredajovy kus
karbónovej vidlice sa neboj a určite ju ber..
do 1000€ je toho na trhu hromada.. ja vymýšlam tiež o novej, ale skladačke v rovnakej cene.. v tých 1000€ sa možno aj na 105ku dostanem..
Ja len tak lebo som sa dočítal, že lacne karbónové vidlice (čo je aj logické) praskajú tak by som radšej išiel do celohlinikoveho..váha mi nevadí teraz jazdím na MTB aj 60 km takže som zvyknutý..tie mechanické kotučovky som skúšal na kamarátovom biku a brzdia perfektne...ináč díki za rady...ešte sa chcem opýtať na niektorých fórach som sa dočítal že Merida majú horšiu kvalitu rámov aj zlú geometriu. Tie fóra boli z rokov 2011-2013 preto sa chcem opýtať či by mi niekto nevedel povedať či tieto problémy u Meridy pretrvávajú?
Ešte som pozeral na tento: http://www.trekbikesbb.sk/cyklokrosove/haibike-seet-alltrack-1.0-2017/ no vôbec tú značku nepoznám tak keby sa tu niekto našiel čo má skúsenosti dajte vedieť...ale zatiaľ sa prikláňam k tej Meride
mám stále Meridu Cyclocross 3 (2009) v podstate v pôvodnom osadení, kupovanú tuším 2010 alebo 2011? lietam s ňou aj normálne po lesoch a furt drží.. praskali volakedy Meriďácke horčíkové rámy, geometria je otázka pomerov tela či ti sadne alebo nie, to treba poskúšať rôzne modely a velkosti.
ak neriešiš váhu pokukaj po ocelových rámoch, sú pohodlnejšie.. inak CX zažíva trochu boom poslednú dobu takže skoro každý výrobca má nejaký cyclocrossový model
To je super...lebo niektorí písali že meridy sú najlepšie iní že majú zlé rámy...plánujem aj skočiť do nejakej predajne Merida poblízku aby som si vyskúšal aj veľkosť aj či mi ten bike celkovo sedí...diki. Ešte...aké tretry na cyklokros bike?
Specialized dal na svoju stranku buducorocne modely gravel bikov - rada Diverge, na ktorych uz je 2 cm pruzenie future shock, ktore uz maju na modeloch Roubaix. Specialized vraj vidi v tychto mierne odpruzenych cestakoch buducnost, ocakava, ze sa ich podiel v najblizsich rokoch bude zvysovat a venuje sa ich rozvoju. https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/diverge
Tento tyzden mi prislo posledne cislo 53x11, v ktorom je zmienka o tychto bicykloch. Je v nom test najlacnejsieho Roubaix-u s furure shock so 105-kou (u nas cena 2500 eur), ktory vraj pri velkosti 56 vazi 8.74. Na pruzeni future shock na tomto modeli sa vraj daju nastavit 3 rozne tvrdosti, ale inak ho prilis nechvalia. https://www.specialized.com/sk/cs/men/bikes/road/performance/roubaix-elite/115487
Naopak celkom chvalia toto pruzenie na pripravovanom buducorocnom najdrahsom modeli rady Diverge, ktory je v peknej modrej, ale za 9000 USD, co uz je celkom dost a 8.4 kg (neuvadzaju pri akej velkosti) je vela pri tejto cene. Na graveloch ale vraj je nejake progresivne pruzenie, co som pochopil, asi sa pozdlz pruziny meni jej pruznost. Najdrahsi model Diverge ma nejaku teleskopicku sedlovku, nie je mi jasne ci mierne pruzi, co by nebolo na skodu alebo sa na nej da za jazdy nastavovat vyska sedla, co moze byt uzitocne pri divokych stupaniach a klesaniach, na gravel biku mi to ale pripada ako hovadina. Nepaci sa mi, ze vpredu ma iba jedno kolo so 42 zubami, to je malo a degraduje ho k nizsim rychlostiam smerom k horskym bicyklom. Vzadu ma 11-ku 11-40, plaste 38 mm siroke. https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/menss-worksdiverge/133788
Dalsi karbonovy za 4000 USD s SRAM Force ma vpredu tiez len jedno 42 zubove kolo, ale vzadu kazetu 11-ku od 10 zubov 10-42. Myslel som, ze sibnuty vynalez SRAM kazeta 12 kolo od 10 zubov existuje iba pre to 12 kolo a tu podla vsetkeho je 11-kolo od 10 zubov s nejakou retazou KMC, ze by na tom mohla byt standardna 11-kova retaz ? Na
10 kolecku su teda rovnako velke zuby ako na beznom 11 kolecku a vacsich ? https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergeexpert/128841
Lacnejsie modely so 105-kou uz maju vpredu trekovy prevod 48/32, co uz je lepsie, hoci compact by bol este lepsi. Vzadu maju 11-ku 11-32, co tiez moze byt.
Karbonovy so 105-kou tmavy satin blue, plaste 38mm, pruzna sedlovka ako na Roubaixoch je za 3000 USD https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergecomp/129079
Skoda, ze Specialized na svojich strankach neuvadza vahy bicyklov. Chcel by som nejaky pohodlny mierne odpruzeny, staci 2 - 3 cm, max s 6 cm odpuzenou prednou vidlou do 9 kg, trekovy, fitnes alebo pripadne aj cestak do 2000 eur na nase zle cesty a na cyklozajazdy. Nie drahsi, aby mi ho nebolo luto nechat otlkat pri preprave v privesoch. Ten bledomodry hlinikovy gravel by vyhovoval farebne aj cenovo, len sa obavam, ze bude prilis tazky.
Asi moc nejazdis MTB (ak vobec) 10-42 11spd SRAM kazeta je bezna vec - funguje s obycajnou retazou od hocakeho vyrobcu, zuby su klasicke. Predpokladam ze hentam montuju prave tuto MTB kazetu... Potrebujes ale specialny SRAM XD orech, na "klasicke" sa to namontovat neda.
Zaujimalo by ma ci to odpruzenie aj naozaj clovek postrehne alebo nie... Viem si predstavit ze cannondalacke lefty gravel/cx daco naozaj robi, ale tieto Specialized specialitky, no neviem... Asi by som sa mal ist do dakej predajne previezt
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
MTB som nikdy nemal a ani neplanujem mat. Pretoze ako hovori kamos, MTB su dobre do lesa a na hovno. A natrasat sa po lesnych cestach nemam zaujem. Stale som na hradzi na cestaku.
Niekedy cez prazdniny si chcem na jeden den pozicat v Kaktusbike Roubaix s Ultegrou a vyskusat s nim ist od Devina do Vysokej, kde je miestami strasne zla asfaltka. Som zvedavy ako sa mi pojde. Predpokladam, ze by to malo byt trochu pohodlnejsie ako na vobec neodpuzenom. Na nejakej stranke som videl video, ako pracuje sedlovka na tom Roubaixe a zaujimave, ze sa ohyba dozadu a nepruzi hore dole, ako som ocakaval. V kazdom pripade treba pockat na gravely a buducurocne modely Roubaixov. Mozno budu v krajsich farbach. Alebo ist na Kanare a tam si kupit v pozicovni www.free-motion.com rok jazdeny Roubaix. U toho s Ultegrou, ktory u nas v Kaktuse predavaju za 3300, uvadzaju cenu 3000 a jazdeny ponukaju za 2000. Na prilezitostne jazdenie po horsich cestach by stacil aj jazdeny a keby som ho bral aj na cyklozajazdy, radsej lacnejsi, aby mi tak nevadilo, ze sa pri prevazani otlce.
Ak uz riesis gravel v takychto sumach, tak nieco co vezme 27.5 kolesa a aj cestne. Teraz mam na graveli 47mm WTB Horizon a je to super vozenicko na nespevnenom povrchu alebo fakt rozbitych cestach. To odpruzenie samotne si nemyslim ze je nejaky mega prinos. K tej 10-42 kazete mam v predu 42z pilku a nieje s tym problem valit po rovine 40 a viac, ale to uz je potom o nohach a nie o nedostatocnom sprevodovani.
Nestrati sa ani na ceste. Zatial iba objavujem ale take rakusko ma tych polnych cesticok celkom dost a na xc plastoch sa s tym da vklude aj do lesa Len sa momentalne davam dokopy po zraneni.
a kua tak toto som nemal vidiet, este aj ten design sa mi paci... fuck, vymenit cx za kotucovy model som chcel uz davno... uz tomu chybaju len pevne osky
Pouzitie: dochadzka po Bratislave (aj panely na Petrzalkej hradzi medzi Lanfranconi a Inchebou),
hradza, asfaltky v Malych Karpatoch, cyklochodniky a prazdnejsie cesty v okoli Bratislavy,
aj na Rakuskej strane k Neziderskemu jazeru, hodilo by sa obcas aj nejake strkove skratky.
Perspektivne aj dlhsie/celodenne a viacdenne cyklovylety.
Endurace je lahsi a bude na ceste sviznejsi, ale neviem ci zvladne vobec nieco mimo asfaltu.
Inflite vyzera univerzalnejsi, ale asi na nom az taka radost na asfalte nebude.
Momentalne jazdim starodavny hybrid s 35mm plastami a 3x7 prehadzovackou, obavam sa aby zo mna Endurace nevytriasol dusu.
188cm/95kg, takze ten bicykel musi nieco vydrzat.
Takze by som sa mozno pozrel na Endurance AL alebo CF SL Disc, ak chces barany. Spytaj sa v Canyone ake najsirsie plaste sa tam zmestia, je dost mozne ze aj 35 mm v pohode. Pozeram ze na Endurace AL Disc davaju seriovo Conti GP 4000 S II 28 mm a tie maju realne okolo 32 mm.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ta merida je v pohode, ta nova tiagra uz radi fajn, sice vaha je troska vacsia ale aspon potrenujes
do 1000€ je toho na trhu hromada.. ja vymýšlam tiež o novej, ale skladačke v rovnakej cene.. v tých 1000€ sa možno aj na 105ku dostanem..
Ešte som pozeral na tento: http://www.trekbikesbb.sk/cyklokrosove/haibike-seet-alltrack-1.0-2017/ no vôbec tú značku nepoznám tak keby sa tu niekto našiel čo má skúsenosti dajte vedieť...ale zatiaľ sa prikláňam k tej Meride
ak neriešiš váhu pokukaj po ocelových rámoch, sú pohodlnejšie.. inak CX zažíva trochu boom poslednú dobu takže skoro každý výrobca má nejaký cyclocrossový model
https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/diverge
Tento tyzden mi prislo posledne cislo 53x11, v ktorom je zmienka o tychto bicykloch. Je v nom test najlacnejsieho Roubaix-u s furure shock so 105-kou (u nas cena 2500 eur), ktory vraj pri velkosti 56 vazi 8.74. Na pruzeni future shock na tomto modeli sa vraj daju nastavit 3 rozne tvrdosti, ale inak ho prilis nechvalia.
https://www.specialized.com/sk/cs/men/bikes/road/performance/roubaix-elite/115487
Naopak celkom chvalia toto pruzenie na pripravovanom buducorocnom najdrahsom modeli rady Diverge, ktory je v peknej modrej, ale za 9000 USD, co uz je celkom dost a 8.4 kg (neuvadzaju pri akej velkosti) je vela pri tejto cene. Na graveloch ale vraj je nejake progresivne pruzenie, co som pochopil, asi sa pozdlz pruziny meni jej pruznost. Najdrahsi model Diverge ma nejaku teleskopicku sedlovku, nie je mi jasne ci mierne pruzi, co by nebolo na skodu alebo sa na nej da za jazdy nastavovat vyska sedla, co moze byt uzitocne pri divokych stupaniach a klesaniach, na gravel biku mi to ale pripada ako hovadina. Nepaci sa mi, ze vpredu ma iba jedno kolo so 42 zubami, to je malo a degraduje ho k nizsim rychlostiam smerom k horskym bicyklom. Vzadu ma 11-ku 11-40, plaste 38 mm siroke.
https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/menss-worksdiverge/133788
Dalsi karbonovy za 4000 USD s SRAM Force ma vpredu tiez len jedno 42 zubove kolo, ale vzadu kazetu 11-ku od 10 zubov 10-42. Myslel som, ze sibnuty vynalez SRAM kazeta 12 kolo od 10 zubov existuje iba pre to 12 kolo a tu podla vsetkeho je 11-kolo od 10 zubov s nejakou retazou KMC, ze by na tom mohla byt standardna 11-kova retaz ? Na
10 kolecku su teda rovnako velke zuby ako na beznom 11 kolecku a vacsich ?
https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergeexpert/128841
Lacnejsie modely so 105-kou uz maju vpredu trekovy prevod 48/32, co uz je lepsie, hoci compact by bol este lepsi. Vzadu maju 11-ku 11-32, co tiez moze byt.
Karbonovy so 105-kou tmavy satin blue, plaste 38mm, pruzna sedlovka ako na Roubaixoch je za 3000 USD
https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergecomp/129079
Hlinikovy bledomodry so 105kou, plaste 30mm je za 1800 USD.
https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergecompe5/128909
Skoda, ze Specialized na svojich strankach neuvadza vahy bicyklov. Chcel by som nejaky pohodlny mierne odpruzeny, staci 2 - 3 cm, max s 6 cm odpuzenou prednou vidlou do 9 kg, trekovy, fitnes alebo pripadne aj cestak do 2000 eur na nase zle cesty a na cyklozajazdy. Nie drahsi, aby mi ho nebolo luto nechat otlkat pri preprave v privesoch. Ten bledomodry hlinikovy gravel by vyhovoval farebne aj cenovo, len sa obavam, ze bude prilis tazky.
Zaujimalo by ma ci to odpruzenie aj naozaj clovek postrehne alebo nie... Viem si predstavit ze cannondalacke lefty gravel/cx daco naozaj robi, ale tieto Specialized specialitky, no neviem... Asi by som sa mal ist do dakej predajne previezt
Niekedy cez prazdniny si chcem na jeden den pozicat v Kaktusbike Roubaix s Ultegrou a vyskusat s nim ist od Devina do Vysokej, kde je miestami strasne zla asfaltka. Som zvedavy ako sa mi pojde. Predpokladam, ze by to malo byt trochu pohodlnejsie ako na vobec neodpuzenom. Na nejakej stranke som videl video, ako pracuje sedlovka na tom Roubaixe a zaujimave, ze sa ohyba dozadu a nepruzi hore dole, ako som ocakaval. V kazdom pripade treba pockat na gravely a buducurocne modely Roubaixov. Mozno budu v krajsich farbach. Alebo ist na Kanare a tam si kupit v pozicovni www.free-motion.com rok jazdeny Roubaix. U toho s Ultegrou, ktory u nas v Kaktuse predavaju za 3300, uvadzaju cenu 3000 a jazdeny ponukaju za 2000. Na prilezitostne jazdenie po horsich cestach by stacil aj jazdeny a keby som ho bral aj na cyklozajazdy, radsej lacnejsi, aby mi tak nevadilo, ze sa pri prevazani otlce.
tak na tomto by sa do 1000€ mohlo dat vyskladat na tiagre a mozno aj 105 v akcii Wollrider
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/2016/endurace-cf-8-0.html
https://www.canyon.com/sk/road/inflite/inflite-al-9-0-s.html
Pouzitie: dochadzka po Bratislave (aj panely na Petrzalkej hradzi medzi Lanfranconi a Inchebou),
hradza, asfaltky v Malych Karpatoch, cyklochodniky a prazdnejsie cesty v okoli Bratislavy,
aj na Rakuskej strane k Neziderskemu jazeru, hodilo by sa obcas aj nejake strkove skratky.
Perspektivne aj dlhsie/celodenne a viacdenne cyklovylety.
Endurace je lahsi a bude na ceste sviznejsi, ale neviem ci zvladne vobec nieco mimo asfaltu.
Inflite vyzera univerzalnejsi, ale asi na nom az taka radost na asfalte nebude.
Momentalne jazdim starodavny hybrid s 35mm plastami a 3x7 prehadzovackou, obavam sa aby zo mna Endurace nevytriasol dusu.
188cm/95kg, takze ten bicykel musi nieco vydrzat.
http://www.bike-forum.cz/foto/detail/45443-canyon-roadlite-al-6-0-2015
Takze by som sa mozno pozrel na Endurance AL alebo CF SL Disc, ak chces barany. Spytaj sa v Canyone ake najsirsie plaste sa tam zmestia, je dost mozne ze aj 35 mm v pohode. Pozeram ze na Endurace AL Disc davaju seriovo Conti GP 4000 S II 28 mm a tie maju realne okolo 32 mm.