Ja môžem tiež napísať, že to práve ty tu melieš nereálne hlúposti, ktoré v praxi fungujú iba za ideálnych podmienok.
Takže kľúdok a viac pádnych a hlavne reálnych argumentov, nie teórií, ktoré málokedy fungujú v praxi, kolega.
K videu hore. Na slovensku neexistuje znacka "nepriame odbocenie vlavo" cize nic z nej. Druhy sposob je fajn, len ukazany na zlom priklade. Prave tu je vhodnejsie sa preradit dolava a davat prednost pri odboceni dolava ako sa stiahnut doprava na zlu a uzku krajnicu. Tak ci tak obmedzime vozidla za sebou len ked som vpravo auto musi cakat na oprotiiduce a nasledne cyklista cakat na auta.
1. Evidentne nechápeš, o čo mi išlo, lebo to video som tu dal práve kvôli tej ukážke bezpečného odbočenia z pravého okraja vozovky pri PREHUSTENEJ premávke(!) a nie kvôli značke "nepriame odbočenie", i keď aj odbočenie z pravého okraja vozovky v podstate spadá do skupiny nepriameho odbočenia.
Lenže, kto chce psa biť, ten si už vždycky nejakú tú palicu nájde, že?
2. O akej krajnici to stále píšeš, keď väčšina ciest u nás v meste nemá skoro žiadne krajnice, a aj tie, čo tam sú, tak sa nachádzajú v dezolátnom stave?
Ďalej, keď si prečítaš zákon o cestnej premávke, tak zistíš, kde všade môžeš a nemôžeš zastaviť s vozidlom.
Chvíľkové zastavenie cyklistu na vhodnom mieste pri okraji vozovky, podľa mňa zákon nezakazuje a hlavne ide o veľmi bezpečný manéver pre väčšinu cyklistov. Lenže ty si zrejme nejaký cyklistický king, čo väčšina cyklistov nie je, ani nikdy nebude, tak sa skús vcítiť do kože takýchto cyklistov.
3. Koho obmedzujem v jazde za sebou, keď v cca 3,5 metrovom širokom pravom jazdnom/radiacom pruhu zastavím na chvíľu čo najviac pri kraji pravého jazdného/radiaceho pruhu, resp. niekde na úzkej krajnici (až mám niekedy pravú nohu na obrubníku)?
Ešte sa mi nestalo, že by som týmto spôsobom niekoho obmedzoval a niekto po mne zatrúbil.
(Naopak, keď som sa raz zaradil do ľavého odbočovacieho pruhu, tak si jeden debil cez okienko auta zafrflal, že čo tu zavadziam. Keby bolo explicitne v zákone o cestnej premávke uvedené, že cyklista smie v prípade potreby využívať celú šírku vozovky, tak toho debila vodiča automobilu odkážem na príslušný zákon, paragraf a odsek, lenže takto by mi nazad zakričal, že cyklista má podľa zákona jazdiť pri pravom okraji vozovky alebo po pravej krajnici. Bohužiaľ, už nikto nevie, či iba môže, alebo striktne musí a čo má cyklista robiť v prípade, keď chce odbočiť doľava a ako to má presne správne spraviť, nakoľko zákon je zle napísaný.)
A to, že musím čakať, kým sa vyčistia všetky pruhy na vozovke, to je už akurát tá daň za bezpečnosť a využívanie bicykla ako vozidla s obmedzenou jazdnou rýchlosťou (= najväčší handicap oproti motorovým vozidlám).
Takže najprv je treba trošku porozmýšľať a pochopiť, čo iný píše, než začnem vypisovať primitívne osobné invektívy a ďalšie nezmysly vydávať za "rady".
Najhorsi napad je to co si popisoval. Hodit sa na lavu stranu praveho pruhu a zastavit? Na viacprudovej ceste? V ziadnom pripade! Nikdy! Jeden vodic co sa bavi s telefonom a je pruser. Treba sa zacat radit xyz metrov pred krizovatkou (zavisi od premavky a situacie) ale treba ist!
No samozrejme, že je to dobrý a relatívne bezpečný nápad (spomaliť až zastaviť), ak nechcem, aby ma zrazilo nejaké auto, čo ide rýchlosťou 45 km/h v ľavom jazdnom/radiacom pruhu tesne za mnou, alebo zhruba vedľa mňa, t.j. v tej situácii (u nás v meste ide o bežnú premávku), ktorú som popisoval v prvom svojom príspevku na tejto strane, lebo nie vždy máš ideálne podmienky (pomerne čistú vozovku), pozíciu na vozovke a rýchlosť pred križovatkou na
radenie sa do ľavého jazdného/radiaceho pruhu a následne ľavého odbočovacieho pruhu pred odbočením doľava, a navyše ako cyklista máš už od začiatku oproti motorovým vozidlám obrovský, najmä rýchlostný handicap, o ktorom som už písal v prvom príspevku na tejto strane.
Takže buď musíš zastať čo najviac pri pravom okraji vozovky a počkať na vhodnú chvíľu, kým sa vyčistí vozovka, alebo ak nechceš čakať, tak sa zaradiť čo najviac vľavo vo svojom pravom jazdnom/radiacom pruhu, ako pri klasickom odbočovaní vľavo, aby som jednak nezavadzal autám idúcim za mnou v pravom jazdnom/radiacom pruhu a tie ma mohli podľa zákona predchádzať sprava, ani jednak neobmedzoval a neohrozoval svojou pomalou rýchlosťou ostatné autá idúce v ľavom jazdnom/radiacom pruhu.
Kolega, jazdíš ty vôbec na
bicykli po normálnych cestách, alebo len skackáš cez terén niekde v lesíku?
Ja
bicykel využívam ako dopravný prostriedok miesto automobilu a už mám čo-to najazdené a odskúšané v praxi!
Toto všetko som si musel postupne preštudovať a vyskúšať v praxi, než som tu začal písať podľa teba a niektorých ostatných nickov v diskusii len samé nezmysly:
https://www.dropbox.com/s/gtgmi0dz49f09nf/Bicykel-bicykle-pravidla-cestnej-premavky.odt?dl=0https://www.dropbox.com/s/njw2usgef0h29qo/Auta_automobily_pravidla_cestnej_premavky.odt?dl=0