Pred zaciatkom novej sezony by som si chcel obstarat nove 26" MTB kolesa. Potreboval by som kolesa pre diskove brzdy s uchytenim kotuca Center Lock. Moj cenovy strop je cca. 250 EUR. Oslovili ma tieto:
Mavic Crossride disc:
http://www.bikesport.cz/cz/zapletena-kola-mtb-kola/mavic-crossride-disc-2009_1670
Shimano XT disc:
http://www.kupkolo.cz/produkty/kola-mavic-shimano-fulcrum_70/MTB-zapletena-kola_86/shimano_269/Shimano-WH-M775_3035.html
Fulcrum Red Metal 5 disc:
http://www.kupkolo.cz/produkty/kola-mavic-shimano-fulcrum_70/MTB-zapletena-kola_86/fulcrum_777/
ktore z tychto zapletenych kolies by ste mi odporucili a preco?
Americky trh - to je jasne (dobry priklad horst link a nemci
Takze tvoja odpoved mala byt: Da sa, ale mozes sa sudne branit.
Situacia dava zmysel (pre Shimano). ChK patent sa blizi k ukonceniu a tak to ma na haku, vsak to ani nevyrabaju (pripadne mu zaplatili aby bol ticho).
Ked to Shimano zacne vyrabat budu mat platny patent len oni a ostani vyrobcovia budu mat riziko zaloby od Shimana, resp. ich sa budu musiet s nimi sudit o neplatnost patentu aby take mohli vyrabat tiez a to pre nebude lacne. Pokrok nazastavis, alebo vlastne skor Vacsi pes JB
Hlucnost Shimana este nikto nepocul, lebo neexistuje/nie je verejne dostupne. Pustit to do vyroby pocas platnosti patentu ChK zjavne gule nemaju. Shitmano mozno trochu znizili zvuk tym, ze su stycne plochy sikme/inak profilovane.
Pozri si obrazky tych patentov.
odpajanie ratchu = ratchet sa uzatvara, ked slapes do pedalov = patentovany napad Chrisa Kinga z minuleho tisicrocia.
https://www.youtube.com/watch?v=N35BlZqHtA0
Osobne však nie som taký odporník na patenty ako si ty. Dokonca aj vieš prečo ešte Shimano nespustilo výrobu svojho nového systému
Aspon si moj prispevok nabuduce cely precitaj a nepytaj sa na nieco, na co som uz odpovedal.
Tak pre teba este raz, tu je problem:
Ked to Shimano zacne vyrabat budu mat platny patent len oni a ostani vyrobcovia budu mat riziko zaloby od Shimana, resp. sa budu musiet s nimi sudit o neplatnost patentu aby take mohli vyrabat tiez a to pre nich nebude lacne.
Pokiaľ Shimano vymyslí spôsob ako odpojiť voľnobežku od náboja a tým znížiť trenie prečo by si to nemohli patentovať? Veď o tom je ich patent a nie o spojení voľnobežky a tela náboja ako to má teraz chránené CHK. To bude voľne dostupné.
Ano moj subjektivny nazor je, ze Shimano ukradlo patent a ze svojim duplicitnym patentom umyselne (neeticky a v konecnom dosledku aj protipravne, len to niekto musi dokazat v sudnom spore) blokuje konkurenciu v neprospech pouzivatelov. Plakat pre to nebudem, sudit sa nebudem a ani suhlasit so mnou nemusis.
Ten isty princip odpojenia volnobezky ma ChK (sikme drazky na tele orechu). Shimano to malo jednoducho kupit alebo pockat tym patent skonci a zacat to vyrabat a nie si dat patentovat nieco uz vymyslene.
Ja ale až tak nerozumiem prečo máš toľko mindrákov z orechov. Veď už raz konečne investuj do kvalitného náboja a prestaň sa snažiť hľadať náhrady typu Force a podobne.
Inak nic osobne a urcite nie dlhodobe. Mam Shimano kluky, brzdy, stredy, kazety, presmykac, pedale. A chvalim ich aj za to, ze nie su jednoprevodnikovy.
(Sram mam radenie - som zatazeny na gripshift , prehadzovac, retaz).
Mavic orechy nepoznam = neriesim, nediskutujem.
Na to ze ChK ma genialny ratchet som prisiel vcera. Cena ChK je tak vysoka, ze som predtym ani neriesil, co obsahuju. Kedze system ChK je IMHO genialny, ma zmysel sa zamysliet nad ich kupou aj pri tej cene. Aj ked racionalnejsie teraz asi bude cakat na Shimano naboje, urcite pridu. Davam bolsevikovi tak rok, dva
Pokial princip prenosu sily inej konkurencie je stale cez zapadky, budem kupovat Force. Nema zmysel skusat, ci sa to niekomu (za Xnasobok ceny Force) podarilo vyrobit kvalitnejsie, kedze samotny princip je nedokonaly. Nikto to od vzniku MTB neriesil, lebo planovane zastaravanie im vyhovuje (a vacsine pouizvatelov aj takyto orech vydrzal dost dlho). Teda vyriesil to ChK pred 20rokmi, len som o tom az doteraz nevedel.
Pokial uplynul patent, alebo to kopiroval na trhoch, kde to nie je chranene, tak to urobit kludne mohol.
Ale urobil Mavic take hulvatstvo, ze si to skopirovane dal patentovat?
Teraz k otázke. Pod 23mm vnútornú šírku TLR ráfku by som už nešla. Výhody TLR využiješ hlavne pri širšom ráfku. Pri tvojej hmotnosti si nemôžeš dovoliť fúkať taký nízky tlak ako ľahší bajkeri. Avšak v kombinácii so širším ráfkom a plášťami s pevnou kostrou a šírkou 2,2 - 2,25" môžeš ísť už relatívne nízko.
napr. http://www.chainreactioncycles.com/sk/en/mavic-crossmax-sl-pro-ltd-wts-wheelset-2016/rp-prod140699 .. chvilu boli dokonca za 330e vo vypredaji, inde sa este da myslim kupit, ale pod 500e to asi nebude /redukcia na QR vzadu , asi aj vpredu to ma/.