Tak ale Roadlite nie je gravel bike. Je to fitness / urban bike urceny primarne na cesty. Teren by mozno zvladol s inymi plastami ale ak to myslis s terenom vazne, skor by som popozeral po gravel biku. Canyon ma karbonovy CX bike no je to skor pretekarska masina ako pohodlny gravel bike.
Najprv si ujasni co chces, najlepsie by bolo, keby si vyzskusal gravel aj HT a uvidis co ti najviac sadne.
A v com si predstavujes konkretne ze je rozdiel medzi cestnym a gravel ramom, ze gravel akoze viac vydrzi?
Co sa tyka Roadlite, tak ja mam AL verziu 2015, jazdim na nom gravel cesty v rakuskom pohranici okolo BA, a je na toto pouzitie fantasticky. Fakt mi nie je jasne, v com by mal byt problem ze by tento teren nemal zvladnut. Fotky vid tu:
Na fotkach mam este cestne plaste, v lete som vymenil za gravel plaste 35 mm Schwalbe G-One Allround. Ale na predoslych Conti GP 4000S II som bezne jazdil napriklad Hundsheim-Edelstal-Pama strkove cesty uplne v pohode.
Co sa tyka CF verzie, tak tam by som odporucal zistit v Canyone, ake najsirsie plaste sa tam zmestia, kedze v niektorom videu alebo clanku bolo spominane ze len 33 mm. Tiez po nom pokukujem ako eventualny upgrade, ale ak sa tam nezmestia 35 tak nic.
A inac, ta Dura Ace verzia je totalny overkill. 105 sada je funkcne prakticky rovnaka, pripadne ak chces tu pruziacu sedlovku tak Ultegra model.
Osobnu nie, ale vo Vele bola recenzia, celkom ho chvalili, za tu cenu je to dobry bike. Mne osobne vadia mechanicke kotucovky (aj ked jedny z tych lepsich) a 1x10 je na cestak (aj ked gravel) fakt malo. Inak za tu cenu velmi dobry bike. Ram je solidny, ma dobru geo a dokonca karbonovu vidlu (aj ked trochu tvrdu).
Goratrix Najvacsi rozdiel bude v geometrii, potom v pohodli (aj ked tu mozno nie, fitness bike je urcite robeny viac na pohodlie ako typicky cestak) a aj v tom ake siroke plaste tam das. Samozrejme, ze to neznamena, ze Roadlite nezvladne nic mimo cesty. Ked uz sme pri tom, aj na cestaku das teren (dokonca aj na aero) ale pohodlne to nebude.
Co sa tyka samotneho Roadlite, tak v urceni ma spomenute spevnene cesty, ziadny teren a v porovnani s typickou gravel geo ma prilis kratku zadnu stavbu a prilis ostry hlavovy uhol. Nevravim, ze sa neda pouzit aj ako gravel bike. Ale na gravel pouzitie nie je urceny. Hlavne pri takej cene nema zmysel kupovat bike urceny na ine pouzitie. Gravel zvladne teren urcite lepsie ako bike urceny na fitness. Na druhej strane, v tvojom pripade, ak si spokojny, nie je co riesit a jazdi spokojne dalej cesty aj teren.
Inak gravel segment sa v EU este len vyvija a kazda firma ma svoju predstavu. Niektore firmy pouziju CX ram, daju roztiahnute barany, zvysia cenu a oznacia to ako gravel. Ine pouziju endurance ram, hrubsie plaste. Dalsi spravia komplet novy ram s prisosobenou geo. A v poslednej dobe su v mode 275 kolesa, pripadne aj odpruzenie vpredu.
Uvazoval som o buducorocnych Specialized graveloch s future shock pruzenim, su ale dost tazke, podla www.kaktusbike.sk tie so 105kou hlinikovy 9.8 kg a karbonovy 9.3 kg. https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergecompe5/128909 https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergecomp/129079
A okrem toho sa mi nepaci, ze maju stat viac v eurach ako v dolaroch.
V lete som mal pozicany z Kaktusu Specialized Roubaix s future shock a Ultegrou a veru ze na zlom asfalte z Devina do Vysokej to pruzenie nebolo dostatocne. Vraj na nom bola najtvrdsia pruzina, dodavaju 3 pruziny s roznou tvrdostou. A neviem na kolko boli nahustene 26 mm plaste. Bucuci rok uz budu na Roubaix davat 28 mm plaste.
Nakoniec som sa radsej rozhodol pre tu spominany karbonovy fitnes Canyon s Ultegrou. Ten vazi iba 7.8 kg aj s obycajnymi nenaslapnymi pedalmi. Su na nom 30 mm plaste, rafky 20 mm siroke. K bicyklu rady pathlite, ktore dali medzi fitnes, comu nerozumiem, lebo je to skor horsky bicykel ako cestak a aj trekovym sa moc nepodoba dali ku kolesam tabulku, kde je, ze na 20 mm rafik mozu ist plaste od 28 do 62 mm.
Na rafik mozno hej, ale bohuzial vyzera, ze nie do toho ramu.
Pan z CZ Canyon supportu mi napisal, ze pre CF: "Dali by se tam dát 32mm pláště bez vzorku ".
Skoda skoda....
Uvazoval som o buducorocnych Specialized graveloch s future shock pruzenim, su ale dost tazke, podla www.kaktusbike.sk tie so 105kou hlinikovy 9.8 kg a karbonovy 9.3 kg. https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergecompe5/128909 https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergecomp/129079
A okrem toho sa mi nepaci, ze maju stat viac v eurach ako v dolaroch.
V lete som mal pozicany z Kaktusu Specialized Roubaix s future shock a Ultegrou a veru ze na zlom asfalte z Devina do Vysokej to pruzenie nebolo dostatocne. Vraj na nom bola najtvrdsia pruzina, dodavaju 3 pruziny s roznou tvrdostou. A neviem na kolko boli nahustene 26 mm plaste. Bucuci rok uz budu na Roubaix davat 28 mm plaste.
Nakoniec som sa radsej rozhodol pre tu spominany karbonovy fitnes Canyon s Ultegrou. Ten vazi iba 7.8 kg aj s obycajnymi nenaslapnymi pedalmi. Su na nom 30 mm plaste, rafky 20 mm siroke. K bicyklu rady pathlite, ktore dali medzi fitnes, comu nerozumiem, lebo je to skor horsky bicykel ako cestak a aj trekovym sa moc nepodoba dali ku kolesam tabulku, kde je, ze na 20 mm rafik mozu ist plaste od 28 do 62 mm.
Na rafik mozno hej, ale bohuzial vyzera, ze nie do toho ramu.
Pan z CZ Canyon supportu mi napisal, ze pre CF: "Dali by se tam dát 32mm pláště bez vzorku ".
Skoda skoda....
Dik za info, to je teda velka skoda... kedze na moj AL by sa do ramu zmestili snad aj 42mm... jedine by bolo treba upevnit inak brzdovu hadicku vpredu, ktora tam zavadzia.
Ja som asi dva roky pokukoval po bicykloch typu gravel. Vela mi pomohli videa na Youtube. Aspon podla mna rozdiel medzi gravelom a CX bicyklom je hlavne v geometrii, v sirke plastov,bezne jazdia dvojpalcove plaste, riaditka vytocene do boku,trosku vyssi kokpit a asi na 90% osadene sramom 1*11. Jazdim vacsinou cestu a preto som nechcel investovat do tohoto bicykla vela, dal som si limit niekde na 1000€ a chcel som tam mat Sram jednoprevodnik. Ak sa mi aj nieco tuna pacilo,bolo tam Shimano,nie ze by som bol proti,ale chcel som mat jednoprevodnik ,cize musel by som menit komponenty. Nahodne som na trafil na Marin,pozrel recnzie na Youtube,nejake videa a objednal. Marin gestalt 2 mi robi spolocnost uz dva mesiace. Zatial som spokojny, zvykol som si na Sram , nemam mu co vytknut, ziadne rusive zvuky co pri cca 100kg cyklistovi na rozbitej ceste nebyva zvykom...
tiez uz nad tym dlhsie uvazujem kedze mi ostala cela sada shimano 105 + rajdy + zadne koleso + sedlovka a sedlo
len problem je ze brzdy 105ky nepoberu nejak sirsie plaste a navyse som nenasiel ram na ktory by sli instalovat caliper brzdy.
Uz niekto kombinoval 105kove paky s kotucmi (predpokladam ze iba mechanicke idu k tomu)
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Najprv si ujasni co chces, najlepsie by bolo, keby si vyzskusal gravel aj HT a uvidis co ti najviac sadne.
A v com si predstavujes konkretne ze je rozdiel medzi cestnym a gravel ramom, ze gravel akoze viac vydrzi?
Co sa tyka Roadlite, tak ja mam AL verziu 2015, jazdim na nom gravel cesty v rakuskom pohranici okolo BA, a je na toto pouzitie fantasticky. Fakt mi nie je jasne, v com by mal byt problem ze by tento teren nemal zvladnut. Fotky vid tu:
http://www.bike-forum.cz/foto/detail/45443-canyon-roadlite-al-6-0-2015
Na fotkach mam este cestne plaste, v lete som vymenil za gravel plaste 35 mm Schwalbe G-One Allround. Ale na predoslych Conti GP 4000S II som bezne jazdil napriklad Hundsheim-Edelstal-Pama strkove cesty uplne v pohode.
Co sa tyka CF verzie, tak tam by som odporucal zistit v Canyone, ake najsirsie plaste sa tam zmestia, kedze v niektorom videu alebo clanku bolo spominane ze len 33 mm. Tiez po nom pokukujem ako eventualny upgrade, ale ak sa tam nezmestia 35 tak nic.
A inac, ta Dura Ace verzia je totalny overkill. 105 sada je funkcne prakticky rovnaka, pripadne ak chces tu pruziacu sedlovku tak Ultegra model.
Co sa tyka samotneho Roadlite, tak v urceni ma spomenute spevnene cesty, ziadny teren a v porovnani s typickou gravel geo ma prilis kratku zadnu stavbu a prilis ostry hlavovy uhol. Nevravim, ze sa neda pouzit aj ako gravel bike. Ale na gravel pouzitie nie je urceny. Hlavne pri takej cene nema zmysel kupovat bike urceny na ine pouzitie. Gravel zvladne teren urcite lepsie ako bike urceny na fitness. Na druhej strane, v tvojom pripade, ak si spokojny, nie je co riesit a jazdi spokojne dalej cesty aj teren.
Inak gravel segment sa v EU este len vyvija a kazda firma ma svoju predstavu. Niektore firmy pouziju CX ram, daju roztiahnute barany, zvysia cenu a oznacia to ako gravel. Ine pouziju endurance ram, hrubsie plaste. Dalsi spravia komplet novy ram s prisosobenou geo. A v poslednej dobe su v mode 275 kolesa, pripadne aj odpruzenie vpredu.
https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergecompe5/128909
https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergecomp/129079
A okrem toho sa mi nepaci, ze maju stat viac v eurach ako v dolaroch.
V lete som mal pozicany z Kaktusu Specialized Roubaix s future shock a Ultegrou a veru ze na zlom asfalte z Devina do Vysokej to pruzenie nebolo dostatocne. Vraj na nom bola najtvrdsia pruzina, dodavaju 3 pruziny s roznou tvrdostou. A neviem na kolko boli nahustene 26 mm plaste. Bucuci rok uz budu na Roubaix davat 28 mm plaste.
Nakoniec som sa radsej rozhodol pre tu spominany karbonovy fitnes Canyon s Ultegrou. Ten vazi iba 7.8 kg aj s obycajnymi nenaslapnymi pedalmi. Su na nom 30 mm plaste, rafky 20 mm siroke. K bicyklu rady pathlite, ktore dali medzi fitnes, comu nerozumiem, lebo je to skor horsky bicykel ako cestak a aj trekovym sa moc nepodoba dali ku kolesam tabulku, kde je, ze na 20 mm rafik mozu ist plaste od 28 do 62 mm.
https://www.canyon.com/download/manuals/DT-Swiss-WHEELS-User-Manual.pdf
https://www.canyon.com/sk/fitness/roadlite/roadlite-cf-8-0.html
Pan z CZ Canyon supportu mi napisal, ze pre CF: "Dali by se tam dát 32mm pláště bez vzorku ".
Skoda skoda....
https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergecompe5/128909
https://www.specialized.com/us/en/men/bikes/road/adventure/mensdivergecomp/129079
A okrem toho sa mi nepaci, ze maju stat viac v eurach ako v dolaroch.
V lete som mal pozicany z Kaktusu Specialized Roubaix s future shock a Ultegrou a veru ze na zlom asfalte z Devina do Vysokej to pruzenie nebolo dostatocne. Vraj na nom bola najtvrdsia pruzina, dodavaju 3 pruziny s roznou tvrdostou. A neviem na kolko boli nahustene 26 mm plaste. Bucuci rok uz budu na Roubaix davat 28 mm plaste.
Nakoniec som sa radsej rozhodol pre tu spominany karbonovy fitnes Canyon s Ultegrou. Ten vazi iba 7.8 kg aj s obycajnymi nenaslapnymi pedalmi. Su na nom 30 mm plaste, rafky 20 mm siroke. K bicyklu rady pathlite, ktore dali medzi fitnes, comu nerozumiem, lebo je to skor horsky bicykel ako cestak a aj trekovym sa moc nepodoba dali ku kolesam tabulku, kde je, ze na 20 mm rafik mozu ist plaste od 28 do 62 mm.
https://www.canyon.com/download/manuals/DT-Swiss-WHEELS-User-Manual.pdf
https://www.canyon.com/sk/fitness/roadlite/roadlite-cf-8-0.html
Pan z CZ Canyon supportu mi napisal, ze pre CF: "Dali by se tam dát 32mm pláště bez vzorku ".
Skoda skoda....
Dik za info, to je teda velka skoda... kedze na moj AL by sa do ramu zmestili snad aj 42mm... jedine by bolo treba upevnit inak brzdovu hadicku vpredu, ktora tam zavadzia.
slušná ponuka..
http://www.sobreshop.com/epages/227877.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/227877/Products/%22Cadre%20Versatile%22/SubProducts/%22Cadre%20Versatile-0001%22
len problem je ze brzdy 105ky nepoberu nejak sirsie plaste a navyse som nenasiel ram na ktory by sli instalovat caliper brzdy.
Uz niekto kombinoval 105kove paky s kotucmi (predpokladam ze iba mechanicke idu k tomu)