Jedna vec je, ci je to smejd alebo nepochopena kvalita.
Na mieste majitela by som urcite vyskusal, co
bunda urobi, ked jej vonkajsiu cast osprchuje, alebo co sa stane, ked sa cela namoci (operie - podla podmienok na stitku).
Mam tenku windstopper (active shell) bundu, ktora pri praniach mala podobne syndromy v miestach, kde som mal oprety
ruksak (zda sa mi, ze aj po vyschnuti) a teraz na nej ziadne flaky nie su a bunda je OK.
Druha vec je, co sa s tym este da robit, pokial majitela znepokojuju tie flaky (co chapem, nie je to lacna bunda z Ciny ) a nechce davat peniaze na vlastne posudky a pravnikov.
1. komunikovat priamo s vyrobcom
2. to, ze zakon o ochrane spotrebitela dava pravo na odborny posudok aj autorizovanemu servisu (=tretej strane, ktora nemusi byt nezavisla), je pre mna novinka a nie je to zrovna idealne pre spotrebitela.
V zakone je vsak pri termine
alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv odkaz, na § 625 Občianskeho zákonníka , ktory citujem:
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Podnikateľ určený na opravu je povinný opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi predávajúcim a kupujúcimJe zjavne, ze tato cast zakona pokryva situacie typicke napr. pre elektro, kde reklamacie/opravy castokrat naozaj riesi podla zarucaku tretia strana - iny podnikatelsky subjekt (a vyrobca cez distributora mu potom preplatia naklady s tym spojene).
Je sk-profibike uvedeny v zarucaku ako realizator zarucnych oprav?
Ak nie je, tak IMHO podla horeuvedeneho potom nie je osoba opravnena vyrobcom na vykonavanie zarucnych oprav. Na mieste majitela, skusil by som tento fakt prediskutovat so SOI.