vanhalen ospravedlnujem sa za tuto moju cast, bol som v tom ze odmietnutie autorizovanym reklamacnym technikom je legitimne a ako moznost obrany je poskytnute pravo to dat zhodnotit tretej strane. To ze v prvom roku to ma predajca sam posielat tretej strane som nevedel.
15.11.2017 - 18:55:07
00
Najlepsie je vymazat vsetky svoje prispevky vo vlastnej teme. A pritom mohla byt uzitocna pre ostatnych. :(
15.11.2017 - 20:15:21
00
A nie je tam nahodou aj napisane ze ak znalecky posudok da za pravdu predajcovi tak tento posudok musi uhradit zakaznik? Nieco sa mi take mari.

EDIT: tak nie, zle sa mi marilo
Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia znáša v tomto prípade všetky naň vynaložené náklady predávajúci.
15.11.2017 - 23:12:06
00
Pani, ste si urcite isti ze do prvych 12 mesiacov to musi predajca/dovozca poslat na posudenie tretej strane?
https://www.podnikajte.sk/pravo-a-legislativa/c/2931/category/zakonne-povinnosti-podnikatela/article/zamietnutie-reklamacie-posudenie-znalcom.xhtml

"Ak zákazník uplatní reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy výrobku, môže byť jeho reklamácia zamietnutá výhradne na základe výsledkov odborného posúdenia."
---
"Odborné posúdenie pritom môže vykonať len

znalec,
autorizovaná alebo notifikovaná osoba,
osoba oprávnená výrobcom na vykonávanie záručných opráv – takzvaná určená osoba."

ked si pozriem vyjadrenie k neuznaniu reklamacie, tak ta "osoba oprávnená výrobcom" tam uvedena je. Takze ziadna SOI, sudy, advokati s tym nic neurobia. Ak zakaznik nie spokojny s takymto ukoncenim reklamacie, dalsi postup tu uz bol spomenuty.
16.11.2017 - 00:16:19
01
No tak potom je SOI bezpredmetna. Dufal som, ze to na predch. strane bola kompletna informacia. Tu uz nikto nic negarantuje, vsetko aby si clovek overoval. :) Takze jedine poslat to znalcovi na vlastne naklady...
16.11.2017 - 07:44:09
00
Link na ten clanok je uz na prvej stranke ;)
16.11.2017 - 07:53:07
00
Tak ale ak si to vedel, tak si ma mohol opravit. :)
16.11.2017 - 07:58:09
00
Teba neradno opravovat :D
16.11.2017 - 09:27:38
01
Pár moudrejch hlav z NDR se dalo dokopy a vznikla tato plodna diskusia....:))))

Urobil som všetky legálne kroky, čo som mohol a chcelo sa mi... keď bude niečo nové, možno to sem napíšem.🙂

Dakujem za plodne prispevky, ostavam s pozdravom: dobre pobikujte a nezmoknite!:))))
16.11.2017 - 10:46:34
00
..aj takto mozu vyzerat nesplnene ocakavania :D
16.11.2017 - 11:16:01
02
alebo ako naznačuje už názov témy:
"... či nepochopená kvalita"
16.11.2017 - 14:22:47
00
LL napísal:
alebo ako naznačuje už názov témy:
"... či nepochopená kvalita"

Za 89 EUR je táto nepochopena kvalita tvoja, rad ti ju predám...:))))

Prílohy:

B0CD9FAE-8437-4A3A-9EDB-2432245C2AB2.jpeg
B0CD9FAE-8437-4A3A-9EDB-2432245C2AB2.jpeg 880.54 KiB thumb_up0thumb_down

16.11.2017 - 18:07:45
00
Jedna vec je, ci je to smejd alebo nepochopena kvalita.
Na mieste majitela by som urcite vyskusal, co bunda urobi, ked jej vonkajsiu cast osprchuje, alebo co sa stane, ked sa cela namoci (operie - podla podmienok na stitku).
Mam tenku windstopper (active shell) bundu, ktora pri praniach mala podobne syndromy v miestach, kde som mal oprety ruksak (zda sa mi, ze aj po vyschnuti) a teraz na nej ziadne flaky nie su a bunda je OK.

Druha vec je, co sa s tym este da robit, pokial majitela znepokojuju tie flaky (co chapem, nie je to lacna bunda z Ciny ) a nechce davat peniaze na vlastne posudky a pravnikov.
1. komunikovat priamo s vyrobcom

2. to, ze zakon o ochrane spotrebitela dava pravo na odborny posudok aj autorizovanemu servisu (=tretej strane, ktora nemusi byt nezavisla), je pre mna novinka a nie je to zrovna idealne pre spotrebitela.
V zakone je vsak pri termine alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv odkaz, na § 625 Občianskeho zákonníka , ktory citujem:
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Podnikateľ určený na opravu je povinný opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi predávajúcim a kupujúcim
Je zjavne, ze tato cast zakona pokryva situacie typicke napr. pre elektro, kde reklamacie/opravy castokrat naozaj riesi podla zarucaku tretia strana - iny podnikatelsky subjekt (a vyrobca cez distributora mu potom preplatia naklady s tym spojene).
Je sk-profibike uvedeny v zarucaku ako realizator zarucnych oprav?
Ak nie je, tak IMHO podla horeuvedeneho potom nie je osoba opravnena vyrobcom na vykonavanie zarucnych oprav. Na mieste majitela, skusil by som tento fakt prediskutovat so SOI.
16.11.2017 - 22:16:21
00
keyboard_arrow_up