Čaute, potreboval by som poradiť nejaký cestný bike do 25 tis. Môže byť aj z bazáru, ale vo výbornom stave. Prípadne ak máte s nejakým bicyklom v tejto cenovej kategórii skúsenosti, tak to tu môžte vložiť. Za všetky linky a odpovede vopred ďakujem.
05.03.2008 - 13:44:54
00
http://the.mtbiker.sk/index.php?modul=bazar&kid=1109
čo hovoríte na tú Meridu Sculturu?
05.03.2008 - 18:18:40
00
V prvom rade, na čo potrebujes cestny bike??? Na rekreacnu alebo zavodnu cyklistiku ???
05.03.2008 - 19:06:46
00
Tak na biku jazdím skoro každý deň, ale žiadnych pretekov sa nezúčastňujem, takže skôr tá rekreačná cyklistika.
05.03.2008 - 19:18:15
00
a čo tak čisto road bicykel a zase s tím nemôžeš terén vôbec.
05.03.2008 - 19:24:41
00
sportshop: asi ked si chce kupit cestaka tak nema potrebu ist do terenu :roll:
05.03.2008 - 19:31:26
00
Takže ked skor tu rekreacnu cyklistiku, ako vravis, tak potom ti odporúčam klasicky aluminiovy ram, pripadne so slopingom a samozrejme karbonovu vidlu....moze byt aj zadna stavba ale celokarbon ako je ta Merida Scultura by som ja osobne nevolil. Celokarbony su dobre na zavodenie...a tie ramy po urcitom pocte kilometrov zacnu slabnut a chviať sa na ceste...pre zavodenie maju zivotnost tak 2-3roky. Aluminiovy vydrzi dlho. Ja mam Fondriest aluminiovy s karbon. vidlou a slopingom a som mimoriadne spokojny ale stál trochu viac ako 25 000. A este k tej Meride.....ma výbavu Shimano Ultegra(to je nizsia rada) a to by som ja nebral. Mozno este tie kola.
05.03.2008 - 19:48:25
00
....ma výbavu Shimano Ultegra(to je nizsia rada) a to by som ja nebral. Mozno este tie kola.


Aaano mas pravdu, existuje samozrejme aj vyssia sada od Shimanaa to DuraAce a v cenovej relacii do 25.000 SKK zozenie nepreberne bicyklov prave s takouto vybavou... :roll:

No a co sa tyka priebehu unavovej krivky karbonu vs. AL, tak zase len kecy...
05.03.2008 - 20:00:09
00
Roadracing, vidno že si naslovovzatý odborník na materiály. Presne si vystihol hlavný problém karbónových rámov. Je tu problém, že pôsobením slnečného UV žiarenia degradujú aromatické štruktúry vlákien a v živici sa začnú tvoriť metylidiové radikály rozrušujúce peptidické väzby diánu a tvrdidla. Výsledkom je nenávratné porušenie trubiek a je len čisté bláznovstvo jazdiť na takom biku. Pre lacnejšie modely (do 50 tisíc) je životnosť viac ako 2 roky len vzdialenou víziou, avšak v súčasnosti sú už aj pokročilé karbonové rámy (od 100 tisíc) so životnosťou rádovo 3 roky, najlepšie kúsky 3 roky a 2 mesiace.

Ja by som si v živote nekúpil karbónový rám, to sú vyhodené peniaze.
(bez smajlov, lebo toto už nie je ftipné)

BTW. tá merida je v poho, len bude mať už hádam aj 3 roky. Treba zistiť v akom stave je výbava.
05.03.2008 - 20:59:44
00
Niečo mi už ponúkol aj Matt, tak uvidíme :)
05.03.2008 - 21:36:52
00
Giro, bodujes! :lol: :lol: :lol: Kolko dni presne zostava Tvojmu ramu?

Daj to aj do vtipkara :wink:
05.03.2008 - 22:02:11
00
Ja a karbón? :shock: Čo som mechom uderený? Ja mám poctivú chróm-molybdénovú oceľ od šatku s dura-ace 2009 elektronickou sadou. Len tie kľuky som nebral karbónové, to je blbosť. Ultegra je čistý šikmooký hnoj, to by som nedal ani na zimák.

Na ráme mám dátum kontroly 09/2007, je v kategórii do 50k, takže budem rád ak s ním vydržím aspoň túto sezónu. Ale na jeseň idem jednoznačne do hliníku, to má polčas rozpadu asi 10 miliónov rokov, a natierať ho stačí raz za 60 rokov, nie jak tie pozinkové rámy.
05.03.2008 - 22:09:37
00
Škoda, že si spod Tatier. Terazky je u Hofera v Rakúsku akcia - hliníkový rám, vidla karbón, výbava ultegra za púhych 799 Eur. V pondelok som si ho pozrel v Hainburgu, nebolo to vôbec zlé kolo - u nás sa za takú cenu k tak vybavenému kolu nedostaneš... A mali ich tam v škatuliach ešte asi tak 5.

Prílohy:

hofer.jpg
hofer.jpg 53.95 KiB thumb_up0thumb_down

05.03.2008 - 22:42:19
00
keyboard_arrow_up