Zdravim servismani, mam asi 5 rocne brzdy Shimano SLX BR-M676. Da sa povedat, ze 4 roky som bol s nimi spokojny. Min. rok som ich ale 2 razy trosku "uvaril" a tak som si povedal, ze skusim mensi upgrade. Kupil som Ice-tech kotuce (Shimano SM-RT99) a platnicky s chladenim (Shimano J02A). Po montazi som bike hodil do nemenovaneho servisu v PK na vymenu kvapaliny. Zial, od tohto momentu som vobec nebol spokojny so spatnym chodom paciek, akoby sa im nechcelo vracat. Mam doma na inom biku Deore brzdy a tam tie packy chodia daleko lepsie. Ojazdil som s nimi polovicu tohtorocnej sezony, ale potom som dal bike do ineho nemenovaneho servisu v PK a dufal som, ze problem odstrania. Zial, tu si odo mna vypytali 20 EUR a iba sucho konstatovali, ze to je "standardne" spravanie SLX brzd. Viem, ze takto zle pred prvotnou vymenou kvapaliny nechodili a tak sa chcem opytat, ci niekto nevie, cim to moze byt sposobene, resp. ci je sanca, ze ich dokazem vratit do povodneho bezchybneho stavu. Ak je pravda, ze je to "normalne" a ze casom sa tie brzdy tak spravaju, tak to riesit nebudem a poobzeram sa po nejakych novych (ZEE, Saint alebo nove 4-piestove XT). Zamerne pisem "dokazem", lebo po tychto skusenostiach si uz vsetko chcem servisovat sam. Vopred vdaka za rady.
23.12.2017 - 21:19:17
00
Len by som sa rad pripomenul, resp. vazne nevie nikto povedat, ci viem vratit spatny chod pacok do povodneho stavu a ako?
02.01.2018 - 09:05:33
00
Vyčistit piesty na prasiatku a odvzdušniť poriadne, ale či to pomože netušim , veštecku gulu nemám. Pokial nevyskúšaš nezistiš
02.01.2018 - 09:53:45
01
Pripajam sa k Matvej15. Ak chces mat istotu. odporucal by som okrem vycistenia brzdy pretesnit, packy a hlavne prasiatka poriadne vycistit nasledne naplnit 100% novou kvapalinou SH. Pokial nie su mechanicky poskodene nie je dovod aby nesli.
03.01.2018 - 13:45:07
00
Zatial vdaka za nazory. Podla toho, co som sa docital na zahranicnych forach, nie som sa sam s tymto problemom a vzdy pomohlo komplet rozobratie/vycistenie/premazanie pacok + spravne natlakovanie/odvzdusnenie systemu. Vraj to nema nic spocneho s caliperom. Uvidim, rozoberiem to, vycistim a premazem a ked to nepomoze, tak sa poobzeram po novych brzdach.
03.01.2018 - 21:04:30
00
to bude skor tesnenim v tele packy ak si 4 roky nemenil kvapalinu tak potes panbuh vsetky tesnenia budu poriadne zasrate treba rozobrat celu packu ako rezervoar tak aj piest packy vycistit odmastit a namazat potom by sa mal chod packy zlepsit pokial nie vratit do povodneho stavu a pozrel by som aj kvapalinu ci je fakt vymenena :D a natlakoval na novo cely system plus vybral piesty na prasati tiez vycistit namazat zalozit a no az potom spominane natlakovanie novou kvapalinou mineralnou :D
05.01.2018 - 20:18:02
00
gaspy: Chystam sa na to tak, ako si napisal. Kvapalina bola menena po cca 3.5 roku (ak ju vymenili). Povodne som to chcel nechat na nejakeho "majstra", ale po tych skusenostiach, co si clovek neurobi sam, tak... Cakam teraz na naradie a bud. vikend sa do toho pustim. Vdaka.
05.01.2018 - 21:44:03
00
3.5 roka :D ach to si kusa prehnal :D odporuca sa po kazdej sezone menit kvapalina :) bud ti tam nakondezuje voda a kvapalina bude zlta alebo bude pekne cierna od bordelu rozobrat kompletne paku vycistit namazat tesnenia (pokial ti neodislo tesnenie neake) vela stastia je to hrozna robota :D sa pohrajes :)
05.01.2018 - 21:57:40
00
Takto, sice to bolo 3.5 roka, ale bike mal najazdenych mozno 1000 km. Objednal som si totiz bike v septembri, dorazil v marci, medzicasom som uraz kolena vyzadujuci si 2 operacie a ked som sa z toho vystrebal, tak sa mi v priebehu 1 roka a 3 mesiacov narodili 2 baby :-), takze na bikovanie vela casu nebolo. Bike dokonca jednu sezonu uplne "prespal". Co mi ale hlava neberie je, ze pred "vymenou" kvapaliny v servise brzdy fungovali perfektne. Hned ako som ho bral zo servisu sa mi brzdy nepozdavali, ale akosi som si myslel, ze si to "sadne". No nic, uvidim, ci to vyriesim, dam vediet. Este raz vdaka.
06.01.2018 - 00:59:33
00
len precisti premaz tesnenia v pake a vytlac tiesty z prasata tam tiez premaz tesnenia nech to mas stopercentne (vazelinou urcenou na brzdy :) )
06.01.2018 - 03:59:44
00
Len zeby sa nestalo to ze v servise ti omylom do brzd dali brzdovu kvapalinu miesto mineralu, kamos sa tak sekol a spravali sa tak isto, po rozobrati zistil ze vsetky gumene tesnenia napucneli, preto to nechcelo vracat, vsetky tesnenia boli v cudu, zacal zhanat nahradne, no neuspel a nakoniec kupil druhe brzdy.
06.01.2018 - 10:18:52
02
Neostava mi nic ine, len to vyskusat. Ak bude treba nove brzdy, tak sa nebude dat nic robit, len ich kupit. Ale nevidim to az tak tragicky, kedze uz som bol rozhodnuty pre nove, stvorpiestikove. Len som si povedal, ze sa pokusim si ich najskor opravit.
06.01.2018 - 12:53:33
00
No malo by ta to trapit lebo spravny servisak by mal vediet aka kvapalina ide do akej brzdy do shiman do magur do formul do avidou do sramu do hayesou a ked ti tak pokefuju vsetky tesnenia je to ich chyba ☺
06.01.2018 - 15:31:58
00
Aku kvapalinu mas v brzdach by si mal zistit jednoducho, mineral shimano je cerveny, mineral magura je modry, mopripade este ine znacky maju napr. zltu a su mastne, DOT su prevazne priesvitne alebo jemne dozlta a su take ako to napisat, nemastne? a najmä je agresivna. Lebo ak tam mas fakt DOTku tak je to jednoznacne chyba servisu. Na tvojom mieste by som z paky trochu vytiahol ze co tam fakt mas, pre istotu, a ak by sa ukazalo ze tam fakt dali DOT tak by som to siel reklamovat.
06.01.2018 - 16:30:14
00
pokial je tam olej a nie brzdovka, budu v tahu valceky v packach. da sa tomu pomoct: rozobrat, vycistit a valceky jemne osmirglovat. uz sa tu o tom pisalo v inych vlaknach.
21.01.2018 - 18:43:46
00
keyboard_arrow_up