Tak sa skúsim vyjadrit aj ja k tej vášnivej diskusii k olejom. Jedna sa o reálnu skúsenosť z prace. Robil som vo veľkej dopravnej firme (cca 70 kamiónov, 20 osobakov a 10 VZV) kde sme mali dodávateľa olejov priamo Shell. Do kamiónov 200L balenia a do osobakov a VZV sme kupovali
olej v 4L baleniach buď od Shell alebo od dvoch veľkych medzinárodnych firiem co predávaju náhradné diely.
Raz pri výmene oleja v jednom osobaku si pozorný mechanik všimol inú farbu oleja ako bolo zvykom... nič mimoriadne ale ten odtieň hnedej/žltej bol trochu iný... tak otvoril ďalšiu 4L bandasku a tam olej inej farby. .. nedalo mi to tak som ako dobrý zákazník Shell požiadal nášho obchodaka či by nám neurobili rozbor. V rámci dobrých vzťahov nas to nakoniec nič nestalo a výsledok bol taký ze v jednej bandaske bol origo Shell, v druhej niečo iné... to “niečo iné” malo iné hodnoty niektorých meraných veličín ... samozrejme horšie ... nebolo to nič mimoriadne ale boli horšie ale nie take ze by poškodili motor..
Žiaľ, tým ze sme brali olej z troch firiem a vždy sa na sklad toho kupovalo naraz viacej, nedopatrali sme sa od koho ten olej bol ale kazdopadne mohol byt len z jednej z týchto firiem a su ti firmy naozaj veľké a zavedené ...podotýkam ze bandasky boli navlas rovnaké do posledného detailu, uzáver nepoškodený....
Niekedy v tom čase bola inak aféra myslím v Bielorusku kde rozložili gang co pancoval oleje... mali celu fabriku a miliardové zisky.... pravdepodobne odtiaľ sa to dokázalo dostať aj k veľkým firmám .... a podobná firma bola pred casom aj v Nitre.... dodali 200L balenia oleja akého si len chcel... sud, nálepky, všetko sedelo.... len olej vnútri bol vždy jeden a pochádzal zo Švédska
Tak si urobte názor každý sám ale osobne si myslím ze aj ten olej pre Kaufland vyrába nejaká petrolejárska firma a vyslovene nekvalitný určite nebude
a ja osobne do Sharana 1,9 TDi 110KW pouzivam Long Life roznych vyrobcov a menim ho po 10-12tkm .... motor ide vzdy jak
hodinky a ma 420tkm