caute, tak som si preliezelol forum o servise reverba, no stala sa mi takato vec, s ktorou si neviem rady:
Sedlovka mi od jesene chodi navolno hore-dole, tak som odvzusnil, ako sa tu pisalo, zeby malo pomoct.
Co je zvlastne, ze ked taham z ovladaca tie bublinky, stale mi chodia von take velke, aj som komplet vymenil celu tekutinu v hadicke, no vzdy, ked dobre potiahnem striekacku, tak natiahnem obrovsku bulinu. Tlak v pieste drzi tych 250, tak sa pytam, moze byt prasknuta ta hadicka niekde v rame? Alebo to netesni niekde v pieste a treba to rozobrat komplet cele a spravit riadny celkovy servis? Diky za info
26.01.2018 - 09:49:20
00
Skontroluj celu hadicu, o-kruzky na koncovkach (mozu byt pretiahnute, prasknute tesnenia), ci je spravne nakruteny tŕň v packe. Aj samotna packa moze byt poskodena, uz som raz riesil podobny problem neustaleho zavzdusnovania a pomohla az vymena ovladania, no ak ti chodi samovolne hore-dole, je mozne, ze je nieco s ventilom, kt.ovladanie otvara resp.silne zavzdusneny hydr.okruh, cize otvorit, pretesnit, naplnit, odvzdusnit.
No v 1.rade prekontroluj vedenie a packu
26.01.2018 - 10:35:11
00
Caute. Vie niekto ako sa zmeni charakteristika pruzenia na biku so zdvihom 120mm a 44mm piestnicou tlmica s nastavenim RT - M , CT-M. ak ho vymenim za tlmič s nastavenim ako na obrazku? Je takto nastavený tlmič vhodný na takuto stavbu rámu a jazdca o hmotnosti 85kg? Dik za info

Prílohy:

IMG_20180127_153625.jpg
IMG_20180127_153625.jpg 9.83 KiB thumb_up1thumb_down

27.01.2018 - 15:55:01
00
Tlmenie kompresie bude podľa mňa slabé na tvoju váhu, záleží od rámu...
odskok (červené M) stredné nastavenie, ciže rovnaké ako na súčasnom tlmiči. 1. modré políčko L3 je tlmenie kompresie v otvorenej polohe Low 3, ak sa nemýlim, o 1 stupeň nižšie (slabšie) tlmenie kompresie od súčasného M , 2. modré políčko S je soft - mäkké tlmenie kompresie v polohe Pedal a 3. modré políčko 320 udáva prah odomykania pri Lock-nutom tlmiči.
27.01.2018 - 17:41:39
00
Takže mäksia kompresia by sa dala vyriešiť pridanim tokenu asi. Problemom by bol asi mäkky propedal. Tak? Lapierre :-)
27.01.2018 - 18:11:54
00
Tokenmi sa riesi progresivita (cize vzduchova cast tlmica) kompresia je olejova cast takze poladit sa da vyskozitou oleja, ale tym sa zmeni aj ostatok, cize aj rebound aj propedal. Normalne sa to riesi vymenou zostavy piesta tlmenia.
27.01.2018 - 18:36:59
01
To si asi sam neurobim. Pri L kovej kompresii tlmic rychlesie prepada ako pri M kovej. Dobre tomu rozumiem? Takže asi by som potreboval CM.
27.01.2018 - 19:11:05
00
Ak ti vyhovuje M tune kompresie, tým myslím, že pri rozumnych tlakoch a správnom sagu, ti nelieta rám cez celý zdvih tlmiča do dorazu, alebo naopak, využívaš efektívne celý zdvih tlmiča maximálne s nejakou tou rezervou, tak určite M tune je ten správny
27.01.2018 - 19:16:12
00
Praveze s Mkom som doteraz doraz nedal nikdy.
27.01.2018 - 19:24:12
00
Lapierre napísal:
Jediný autorizovaný servis na Slovnesku pre Fox je Slovkolex. ;)

Zrepasovať tlmič síce nie je jadrová fyzika, no dokonale naplniť tlmenie olejom rozhodne nie je jednoduché. Bez skúseností je to vždy veľmi otázne. Navyše som videl pár tlmičov po servise od odborníkov, čo ponúkajú svoje služby na bazári a podobne a tieto konkrétne prípady boli vyhodené peniaze + pribudli aj nejaké poškodenia.

Rukami mi prešli už stovky tlmičov, no nie každý servis je jednoduchý a občas sa aj pri zdanlivo jednoduchej veci potrápim - sem tam treba niečo spraviť ešte raz. Van R je síce jednoduchší tlmič, no určite by som nepísal, že to zvládne každý v domácich podmienkach. ;)


Ano je to tak. Pri tomto mojom tlmiči ide o tlmic plneny Dusikom, takze doma by som to urcite nespravil. Aj som to tusil, ked plniaci ventil bol zablendovany, preto som sa do toho nepúšťal.
Prenechal som to odbornikom a urobil som urcite dobre ;) ..najmä ked čítam že to mohlo buchnúť do tváre..
Ked raz budem mat tlmic vzduchovy tak sa do toho s chutou pistim :) Nateraz to prezijem aj ked jeden diel budem na servis posielat odbornikom :P
Ostatne zvladnem aj sám :clap:
28.01.2018 - 13:51:41
00
JuRose napísal:
Ano je to tak. Pri tomto mojom tlmiči ide o tlmic plneny Dusikom

Vsetky tlmice su plnene dusikom aspon co viem Fox aj Rock shox, no nieje to podmienka, dusik je oproti vzduchu stabilnejsi na zmenu teplot, no zazrak to neurobi, no ak aj by som chcel do neho dat dusik, staci navstivit ktorykolvek pneuservis, plnia sa nim pneumatiky.
Vid. navod od mojho monarchu.

Prílohy:

Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg 116.82 KiB thumb_up1thumb_down

28.01.2018 - 14:54:58
00
nie je to skorej tým, že molekula dusíka je väčšia a preto toľko neuniká cez tesnenia/ gumu ?
28.01.2018 - 17:04:15
01
Viete niekto prosim, kde by sa dalo zohnať toto?

Prílohy:

Komentár súboru: Inbus šróby na upevnenie piestika - teleskop sedlovka Giant Contact SL Switch Seatpost
IMG_5399.JPG
IMG_5399.JPG 506.86 KiB thumb_up0thumb_down

28.01.2018 - 17:40:57
00
Nazdar. Mam taku otazocku. Ked na tlmici suntour epicon lorp,dam rychlost odskoku najpomalsiu, tak po case (ked jazdim) zostane stlaceny. Aj ked zosadnem z biku. Ale ked pootocim na rychlejsiu odozvu tak zrazu akoby vystreli a vrati sa do plneho zdvihu. Cim to moze byt?
29.01.2018 - 23:06:35
00
zdravim, dve otázočky, na vidle Recon SL (asi 2010) mam vôľu asi 1mm vo vertikálnom smere. Teda, keď je zamknutá, asi 1mm ju môžem vytiahnuť/zatlačiť, kým začne zaberať zámok, takisto, keď je otvorená, asi 1mm ide na voľno, až potom začne zaberať. V horizontálnom smere nieje vôľa (keď zabrzdím prednou brzdou a potlačím bike smerom dopredu, akože sa idem pohnúť). Mal som ju komplet rozobratú (vrátane toho lock damper motion control bazmeku), tesnenia sú v poriadku, pružia, nie sú vybehané, vidla netečie. Nenašiel som nikde v piestoch ani v spojení noha/piest nič, čo by mohlo túto vôľu spôsobovať,všetky plastové súčiastky, segerky, tesnenia držali na svojom mieste. Nie je mi celkom jasné, kde ta vôľa vzniká. Používaniu to neprekáža, vidla behá, rebound funguje, ale viem o tom a nahlodáva to moju dušu a musím s tým niečo spraviť. Kde to vzniká a ako to odstrániť ?

a druhá otázka, pri príležitosti rozobrania som menil olej, vytiahol som starý (bolo ho tam cca 60ml), pozrel do rockshox návodu pre Recon SL 2010 +/- iné roky a všade bolo napísané 115ml upper legs +5ml lower legs. Nalial som tam zhora presne 115ml a pri vkladaní toho damper lockout mechanizmu, časť kvapaliny vytiekla, evidentne jej tam bolo veľa. Nechal som to tak, teda tých 115ml - to čo vytieklo. Nieje mi celkom jasné, ako tam chcú potom dostať tých 115ml Vidla bola do istej miery natlakovaná, aby boli nohy nadoraz vysunuté. Niekde sa stala chyba, čo som spravil zle ? aby som vedel do budúcna.

ďakujem
30.01.2018 - 20:18:19
00
keyboard_arrow_up