To sú už extrémne predstavy
. Karbón sa ti môže, ale nemusí poškodiť, ja mám 81kg a nikdy sa mi nestalo aby som poškodil karbónové kolesá od brzdenia a to som ešte býval v Poprade, kde máš rovinu len zriedka. Dokonca ani keď som išiel zo Sliezskeho domu sa im nič nestalo (Easton EC90). Kamarátovi som už dával jedno karbónové
koleso opravovať (Poprad-Matejovce), ktoré "prepálil" a to má iba 65kg, len sa zlakomil na čínsku p...vinu, no pán z Popradu, ktorý opravuje hlavne karbónové tenisové rakety mu ho dal do poriadku za 30 Eur.
Taktiež je potrebné vedieť brzdiť dole kopcom, nie plynule, ale radšej nárazovo s väčšou intenzitou a následne na pár sekúnd nebrzdiť, aby sa ochladili brzdné plochy, samozrejme je väčšie riziko šmyku, takže váhu treba preniesť na zadné koleso. To sú moje skúsenosti, niekto môže mať na vec iný pohľad, ale pri dlhom kopci a dlhom brzdení je podľa mňa tento spôsob lepší ako brzdiť plynule, pretože brzdná plocha
kolesa je pod stálym dlhodobejším trením, takže sa v konečnom dôsledku prehreje viac. Iná vec sú zákruty a či prudké alebo plynule, atď. atď, to je celá veda a veľa premenných. Najlepšia škola je prax a skúsenosti, treba sa proste naučiť aj brzdiť čo vyžaduje určitý čas a najazdené kilometre k podmienkach, v ktorých treba brzdiť rôznymi spôsobmi.
Tu máte test karbónových
kolies pri brzdení:
https://www.youtube.com/watch?v=OlZvFPdLulI