Ahojte,
planujem prveho cestaka a najvacia dilema je - ci kotuce alebo klasicke spaliky. Ze kotuce budu dost namahat vyplet je jasne, na druhej strane nenicia rafiky...

Kedze s chovanim karbonovej vidle na cestaku nemam ziadne skusenosti a kdesi som cital ze pri klasickych spalikoch a prudkych zjazdoch sa vie vidla neprijemne rozvibrovat. Otaka znie - budu vibracie s kotucovkou vacsie alebo mansie???

PS: obcas sa pritrafi kopec kde prevod 0,85 ledva utiahnem (na horskom HT) a dolukopcom mali 160mm kotuce co robit - brzdenie bolo dost na hrane. Je to ale krasna cesta a chcem tam bravat aj cestaka. Budu na niekolko km klesanie cca 20% lepsie kotuce alebo spalky?

PS2: jazdim len za sucha, ale prach a mensia spina sa na kolesach vyskytovat urcite bude

PS3: prosim nerieste kraviny o modnej vlne a podobne, to mi bude naprd. Vlastne skusenosti (vaše) - to je to co potrebujem poznat...
04.02.2018 - 20:06:05
00
Kde na Slovensku je - niekolko km klesanie cca 20% ?
05.02.2018 - 13:35:20
00
O vibraciach na prednej vidle som teda este nepocul, na mojom cestaku nic nepozorujem. Ci kotuce alebo klasicke spaliky je fakt asi individualne. Ak budes jazdit casto kopce a planujes karbonove kolesa a zaroven neriesis dizajn tak kotuce. Ale ani klasickemu rieseniu by som sa vobec nevyhybal, aj ked oproti hydraulikam je brzdny ucinok samozrejme niekde inde. Ja osobne preferujem na cestaku klasicke brzdy.
05.02.2018 - 18:40:28
00
Tiež zvažujem kúpu novej mašiny a som viac naklonený diskom, takže uvítam nejaké rady a postrehy :)
07.02.2018 - 11:49:25
00
Predná vidla sa mi rozvibrovala kedysi dávno na krosovom kole pri rýchlostiach nad 58-60 km/hod. Okamžite som musel brzdiť, to sa nedalo na ceste ustáť. Predpokladám, že dôvodom bol hliníkový rám s pohodovou dlhou stavbou, oceľová vidla s veľkou šabľou, takže absolútne nevhodný na vysoké rýchlosti. Na cesťáku sa mi to nestalo ani pri 80-85 km/hod.
09.02.2018 - 17:23:13
00
keyboard_arrow_up