jurasmtbiker napísal:
Na tvojich cca. 62kg je fabrická neg.pružina určite ok. Hladal by som problém inde... najskôr to mazanie prerobiť. Možno tam je spriečená vazelina :D


Cez výkend som vidlu rozobral, vyčistil. Vo vzduchovej komore vazelína, v spodných nohách nič. Dolial som 5ml 75W-80 prevodového oleja do vzduchovej komory a 15-15ml 15WT Pit Stop do spodných nôh. RL-R patrónu som pozeral ale tá je obyčajná vysokotlaková a nie olejová, ako bolo pôvodne v popise výrobku......

Zatial som to nevyskúšal v takomto mraze, som zvedavý či to bude lepšie.
28.02.2018 - 21:05:52
00
Vazelínu v komore si mohol nechať, ne vhodnejšia, ako olej. Ako fungovať to bude, no skôr, či neskôr, stečie... už sa to tu sa mi zdá riešilo.
01.03.2018 - 09:26:00
00
mireq1 napísal:
nic v zlom kamo ale ako pozeram tvoj bike a v profile mas napisane ze mas dual air, no podla mna ani nevies aku mas vidlu, si to skontroluj lebo ja som este piku dual air nevidel.


ano, je to moja chyba a ani som si to nejako neuvedomil, mam dual position air z roku 2014
01.03.2018 - 13:40:56
00
KinDo napísal:
dik za objasnenie - ja som myslel, ze dual air je to iste co dual position (vid moj predchodzi komentar)
takze Martinelli sa moze vyjadrit, s cim potrebuje pomoct :)


potrebujem len nejako jednoducho vysvetlit co treba riesit pri nejakom zakladnom servise, hlavne ci staci vybrat vonkajsie nohy a vycistit a premazat, alebo je potrebne riesit aj nejake tesnenia a tak podobne :)
01.03.2018 - 14:15:27
00
jurasmtbiker napísal:
Vazelínu v komore si mohol nechať, ne vhodnejšia, ako olej. Ako fungovať to bude, no skôr, či neskôr, stečie... už sa to tu sa mi zdá riešilo.


Na skúšku to teraz bude dobré. Keď to nebude lepšie tak tlmiacu patrónu už meniť nebudem, radšej sa toho zbavím...
01.03.2018 - 18:39:32
00
Martinelli napísal:
potrebujem len nejako jednoducho vysvetlit co treba riesit pri nejakom zakladnom servise, hlavne ci staci vybrat vonkajsie nohy a vycistit a premazat, alebo je potrebne riesit aj nejake tesnenia a tak podobne :)


Treba hlavne vymeniť mazací olej = stiahnúť vonkajšie nohy z vnútorných, vyutierať dosucha, molitány pod guferom po vyčistení namočiť do vhodného mazacieho oleja a celé dať nazad dokopy + naliať nový olej do mazania. Do Pike sa používa originál Rock Shox 0w30 olej.
Toto je to základné minimum, čo treba spraviť, vidlici to môže pri správnej údržbe výrazne predĺžiť životnosť.

Podrobných návodov je na youtube a stráne sram.com určite dosť. ;)
01.03.2018 - 18:56:51
06
Urcite odporucam pozriet youtube, tych servisnych videii je tam mraky a je urcite lepsie raz vydiet ako 100krat pocut alebo citat :)
02.03.2018 - 09:44:44
00
zdravím, skladujem bike na balkone a teraz po tych mrazoch som zistil, ze vidla beha asi len 2cm hore dole aj to dost tazko a olej vydava zvuky, take cvachtave,Potom ako keby narazi na doraz a neda sa dalej stlacit, takisto prestal fungovat lock, v oboch poziciach sa sprava rovnako. Mam Recon SL 2010, olej je tam Repsol Moto Fork Oil 5W, nafuknute na 100psi. Je to sposobene zmenou viskozity oleja alebo mi tam nieco mohlo prasknut ? Nic z nej nevytieklo
03.03.2018 - 11:07:01
00
Najjednoduchší spôsob ako to zistíš je, že dáš bajk na pár hodín do vnútra a vyskúšaš či problém pretrváva aj v normálnych podmienkach.
04.03.2018 - 19:17:51
00
Pravdepodobne vytiekol olej z tlmenia do mazania - v tlmení je ho málo = nefunguje lock a v mazaní veľa = vidlica nejde stlačiť viac ako tie 2cm.

Takže rozobrať, vymeniť tesnenia aj olej a všetko bude ok.
04.03.2018 - 22:00:43
00
Lapierre, ano, mal si pravdu, toto mi vytieklo zo spodnej nohy, vidla teraz beha, ale nefunguje lock, kedze je tam malo oleja. Este zistit, co sposobuje tu 1mm volu na zaciatku a opravit to a budem spokojny.

Prílohy:

olej.jpg
olej.jpg 371.89 KiB thumb_up0thumb_down

06.03.2018 - 17:04:35
00
mrjoda napísal:
Este zistit, co sposobuje tu 1mm volu na zaciatku a opravit to a budem spokojny.

ak mas starsi soloair system pruzenia, tak ta 1mm vola je bohuzial neduch toho systemu a nic s tym nespravis.
06.03.2018 - 17:12:31
00
Ano, solo air. Zaujimalo by ma, co tu volu sposobuje.
06.03.2018 - 17:20:28
00
Je normálne že Pike 2016 praská v korunke alebo ako to riešiť? :tmi: Niekde sa to tu riešilo ale neviem kde. :)


Naposledy upravil Dodis601 dňa 06.03.2018 - 17:32:26, celkovo upravené 1 krát.

06.03.2018 - 17:26:16
00
mrjoda napísal:
Ano, solo air. Zaujimalo by ma, co tu volu sposobuje.

tlaky medzi pozitivnou a negativnou komorou sa vyrovnavaju cez piest a ten je ako keby plavajuci, cize ked vidla je v polohe ked ma max zdvyh tak je ten piest otvoreny a ty ked na nu zatlacis tak prve sa ten piest uzavrie (cize ta vola) a tak uzavrety je dovtedy kym zas nepride spät na 100%zdvyhu a narazi na gumu a vtedy sa zas otvori a tak dookola.
DualAir alebo novy SoloAir s transfer portom uz toto nemaju, cize tam ta vola nieje
06.03.2018 - 17:30:08
00
keyboard_arrow_up