Pozrite sa prosím na obrázky v prílohe. Dnes som bol na biku a neskutočne mi pílili nervy brzdy, ktoré stále pískajú, šúchajú a vydávajú zvuky, ktorými plaším okoloidúcich. Tie brzdy sú 4-piestikové; čo mi nejde do hlavy je, prečo je ľavý pár piestov vytlačený viac ako pravý. Je to normálny stav? Alebo je to chybné? (je to aj vpredu aj vzadu)? Je to zavzdušnené? V zásade to nevadí (brzdný výkon je skvelý), ale veľmi ťažko sa nastavujú, aby neškrtali o platničky a čo je horšie, aj o telo strmeňa...
no ak si teda nevymienal kvapalinu a nedal jej tam vela, tak je to trochu zaujimave. ale uprimne pojazdi to. malo by sa to urovnat po prvych par zahriatiach brzd. heh ale teraz v tychto podmienkach to moze chvilu trvat,ze?
Robo, uz somto niekde pisal, vysvetli mi prosim ta, ako moze byt vo vyrovnavacej nadrzke vela kvapaliny ked je proste plna? to co je za volovinu, ved sa nad tym zamysli...
Cervo: po prvom stlaceni paky je krok dlhy a po opatovnych stlaceniach sa skracuje?
Ak ano, tak to je zavdusnene, ale nejde mi do hlavy ako sa to mohlo stat, ked si nevymienal kvapalinu...
to root: vela kvapaliny tam moze byt velmi jednoducho. staci aby si naplnil kavapalinou system a mal trochu povystrcene piestiky. potom ked sa ich snazis zasunut tak skratka nieje kde (teda ono trochu je lebo ten gumova sranda ma trochu rezervu pod kritkou, ale to sa natlaci naspat do systemu po par stlaceni paky). to cervo: no a to zavzdusnenie je mozne. ak mas teda makku paku tak je to jasne.
robo, dobre, to je ale specificky pripad a myslim, ze ked mas otovrenu nadrzku, tak tu paku aj stlacas, takze tie piestiky sa ti aj vracaju na mieste, ci nie? A presne ako si napisal, preto je tam to gumenne "trojufolnikove" tesnenie, ktore je pruzne a tieto minimalne rozdiely vie eliminovat.
Je to otvoreny system (vzdialenost platniciek od kotuca je vzdy viacmenej konstantna = automaticky sa dorovnava opotrebenie platniciek) a preto sa vzdialenost platniciek od kotuca zmenit neda a je dana konstrukciou brzdy. http://cycle.shimano-eu.com/publish/con ... brake.html
Sh 755 maju tuto vzdialenost pomerne malu a je umenie ich nastavit tak, aby to neskrtalo.
Ale da sa to. Mne sa to podarilo. V kazdom pripade musis dat kotuc presne do stredu strbiny.
Teoreticky to mozes trosku upravit tym, ze ten pruzny pliesok co sa dava medzi platnicky trosku roztiahnes kliestami, aby viac pruzil.
Palo TT: dik za radu, resp. ujasnenie. Neslo mi do hlavy, ako by mohla pri tomto systeme zmena hladiny oleja ovplyvnit chod packy (jedine, ze by bola nadrzka vzduchotesna a vakuum by nasavalo olej naspat - ale to by potom bol vlastne zatvoreny system). Nicmenej, vypodlozkoval som to poriadne a dostal do stredu ten kotuc + tie pruzinky medzi platnickami som ohol, nech oddaluju platnicky s vacsou silou. Je to o poznanie lepsie, ale problem je niekde inde . Jedna strana piestikov sa hybe lahsie a skor ako druha. Lava strana vybehne aj o 0.5 cm, prava strana o 0.1 cm. Skusal som to nejako rozbehat, ale bez lepsieho vysledku. Ked som to namontoval tak, aby lava strana nemala miesto na vysunutie, tak piestiky na lavej strane ohli kotuc smerom doprava, cize ziadna zmena. Tlak v kvapaline je konstatny, takze tam moze byt len mechanicky problem; drhnu alebo co. Ale rozoberat sa mi to nechce... Mate nejaky napad ako ich rozbehat?
A este jedna vec; rezervoir musi byt vzdy plny az po okraj? Doplnit to fritolom asi nebude najlepsi napad, ze?
No mozno by este pomohlo vymenit !!!mineralny olej v systeme.
Vzhladom na to, ze ho tam ide par ml., je vhodne kupit Sh. original. Cca. 80 Sk deci - odleju v dobrych bike shopoch.
Btw. piestiky idu v pohode vybrat z tela brzdy. Niekde v manualoch sice spominali, ze by sa to nemalo robit, ale mne uz jeden piestik vypadal ked som menil olej a nedopatrenim som postlacal paku. Zasunul som ho naspat + naplnil/odzdusnil a ziadny problem.
Takze ich mozes skusit vybrat - trosku okupat v mineralnom oleji a zasunut naspat. Experimentalne ich mozes zrkadlovo vymenit a uvidis
Miernu nesymetriu v chode piestikov mam aj ja, ale neskrta to.
mno jo, zial ten mineralny olej som v PN v ziadnom obchode nenasiel. A odvzdusnovaci kit na SH brzdy taktiez nie. Takze to zatial necham tak, ako to je, mozno sa to po urcitom pocte brzdeni troska upravi. Teraz je to viacmenej dobre, len stale je tam urcita asymetria. Ale je to ovela lepsie ako predtym...
ked mas otovrenu nadrzku, tak tu paku aj stlacas, takze tie piestiky sa ti aj vracaju na mieste
tak toto som vazne nepochopil. pomoze mi niekto?
Malo tam byt, ze sa vracaju na miesto, povodne miesto, resp. do vychodzej polohy, takze tam mas stale len tolko kvapaliny, kolko sa tam da naliat a nic viac.
Neviem, či to ešte považuješ za problém, ale na začiatku si písal, že máš piestiky nerovnomerne vystrčené. Pri Sh XT predné piestiky reagujú o niečo skôr. Je to konštrukčná záležitosť, malo by to pomáhať lepšiemu dávkovaniu brzdnej sily. Pri slabšom stisku zaberajú tie zadné platničky menej.
Toto je dobra tema. Tiez riesim brzdy a rozmyslam nad prechodom na kotuce, aspon viem, co nebudem kupovat. Vdaka za info. Co tak bzdy Formula K18? Pocul som nane same dobroty. Su dost drahe. Mna osobne by prerabka z Veciek na Formuly stala se vsim vsudy cca 14000 Sk - to akoze pre mna. Dalej mi ponukol XT, tie som po tomto fore vylucil. Este som nechal v hre AVID Bar Ball 7, tie by akoze pre mna stali aj s pracou 8850 Sk. Pani, viem ze toto je kolegovo forum, ale budem vdacny za vase nazory. Dakujem
Hej, vsimol som si, ze predne reaguju skor, to neberiem za problem. Problem je v tom, ze lava strana reaguje skor a intenzivnejsie ako prava. Ak ma pamat neklame a ak su tu spojene nadoby, niekde to musi drhnut...
David Gilmour: ak by som teraz bral brzdy, tak asi Formula Oro Puro. Celkom sa mi pozdavali na prezentacke
Toto je dobra tema. Tiez riesim brzdy a rozmyslam nad prechodom na kotuce, aspon viem, co nebudem kupovat. Vdaka za info. Co tak bzdy Formula K18? Pocul som nane same dobroty. Su dost drahe. Mna osobne by prerabka z Veciek na Formuly stala se vsim vsudy cca 14000 Sk - to akoze pre mna. Dalej mi ponukol XT, tie som po tomto fore vylucil. Este som nechal v hre AVID Bar Ball 7, tie by akoze pre mna stali aj s pracou 8850 Sk. Pani, viem ze toto je kolegovo forum, ale budem vdacny za vase nazory. Dakujem
No tie brzdy o ktorych sa bavime su stare XTcka - BR755 rocnik tusim 2001/2002. Je to vlastne brzda Grimeca System 8, Shimano ich len (oficialne) skopcilo a pritom vymenilo brzdovku za mineralny olej
Paradoxne Grimeca ich priamo robila aj pod znackov SRAM. (SRAM 9.0).
Inak ludia celkom chvalia aj brzdy Sh. Saint resp. Hone. Zrejme sa Shimano uz naucilo vyrabat vlastne funkcna modely Ja by som sa Sh. kotucom nebranil. Pomer cena/vykan maju slusny.
Toto je dobra tema. Tiez riesim brzdy a rozmyslam nad prechodom na kotuce, aspon viem, co nebudem kupovat. Vdaka za info. Co tak bzdy Formula K18? Pocul som nane same dobroty. Su dost drahe. Mna osobne by prerabka z Veciek na Formuly stala se vsim vsudy cca 14000 Sk - to akoze pre mna. Dalej mi ponukol XT, tie som po tomto fore vylucil. Este som nechal v hre AVID Bar Ball 7, tie by akoze pre mna stali aj s pracou 8850 Sk. Pani, viem ze toto je kolegovo forum, ale budem vdacny za vase nazory. Dakujem
No tie brzdy o ktorych sa bavime su stare XTcka - BR755 rocnik tusim 2001/2002. Je to vlastne brzda Grimeca System 8, Shimano ich len (oficialne) skopcilo a pritom vymenilo brzdovku za mineralny olej
Paradoxne Grimeca ich priamo robila aj pod znackov SRAM. (SRAM 9.0).
Inak ludia celkom chvalia aj brzdy Sh. Saint resp. Hone. Zrejme sa Shimano uz naucilo vyrabat vlastne funkcna modely Ja by som sa Sh. kotucom nebranil. Pomer cena/vykan maju slusny.
Toto je dobra tema. Tiez riesim brzdy a rozmyslam nad prechodom na kotuce, aspon viem, co nebudem kupovat. Vdaka za info. Co tak bzdy Formula K18? Pocul som nane same dobroty. Su dost drahe. Mna osobne by prerabka z Veciek na Formuly stala se vsim vsudy cca 14000 Sk - to akoze pre mna. Dalej mi ponukol XT, tie som po tomto fore vylucil. Este som nechal v hre AVID Bar Ball 7, tie by akoze pre mna stali aj s pracou 8850 Sk. Pani, viem ze toto je kolegovo forum, ale budem vdacny za vase nazory. Dakujem
Ako uz bolo pisane dolu, tento model o ktorom tu je rec nemams aktualnym model XT kotucoviek spolocne vobec nic, takze by som ich moc nezatracoval.
Toto je dobra tema. Tiez riesim brzdy a rozmyslam nad prechodom na kotuce, aspon viem, co nebudem kupovat. Vdaka za info. Co tak bzdy Formula K18? Pocul som nane same dobroty. Su dost drahe. Mna osobne by prerabka z Veciek na Formuly stala se vsim vsudy cca 14000 Sk - to akoze pre mna. Dalej mi ponukol XT, tie som po tomto fore vylucil. Este som nechal v hre AVID Bar Ball 7, tie by akoze pre mna stali aj s pracou 8850 Sk. Pani, viem ze toto je kolegovo forum, ale budem vdacny za vase nazory. Dakujem
A nepremyslal si o avid juicy? neviem sice v akych su cenovych relaciach...a inak som ani nevidel ze by ich niekto pouzival....totizto ich nikto nespomina.Kazdy len o mechanikach od avidu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Cervo: po prvom stlaceni paky je krok dlhy a po opatovnych stlaceniach sa skracuje?
Ak ano, tak to je zavdusnene, ale nejde mi do hlavy ako sa to mohlo stat, ked si nevymienal kvapalinu...
to cervo: no a to zavzdusnenie je mozne. ak mas teda makku paku tak je to jasne.
http://cycle.shimano-eu.com/publish/con ... brake.html
Sh 755 maju tuto vzdialenost pomerne malu a je umenie ich nastavit tak, aby to neskrtalo.
Ale da sa to. Mne sa to podarilo. V kazdom pripade musis dat kotuc presne do stredu strbiny.
Teoreticky to mozes trosku upravit tym, ze ten pruzny pliesok co sa dava medzi platnicky trosku roztiahnes kliestami, aby viac pruzil.
tak toto som vazne nepochopil. pomoze mi niekto?
A este jedna vec; rezervoir musi byt vzdy plny az po okraj? Doplnit to fritolom asi nebude najlepsi napad, ze?
Vzhladom na to, ze ho tam ide par ml., je vhodne kupit Sh. original. Cca. 80 Sk deci - odleju v dobrych bike shopoch.
Btw. piestiky idu v pohode vybrat z tela brzdy. Niekde v manualoch sice spominali, ze by sa to nemalo robit, ale mne uz jeden piestik vypadal ked som menil olej a nedopatrenim som postlacal paku. Zasunul som ho naspat + naplnil/odzdusnil a ziadny problem.
Takze ich mozes skusit vybrat - trosku okupat v mineralnom oleji a zasunut naspat. Experimentalne ich mozes zrkadlovo vymenit a uvidis
Miernu nesymetriu v chode piestikov mam aj ja, ale neskrta to.
tak toto som vazne nepochopil. pomoze mi niekto?
Malo tam byt, ze sa vracaju na miesto, povodne miesto, resp. do vychodzej polohy, takze tam mas stale len tolko kvapaliny, kolko sa tam da naliat a nic viac.
David Gilmour: ak by som teraz bral brzdy, tak asi Formula Oro Puro. Celkom sa mi pozdavali na prezentacke
No tie brzdy o ktorych sa bavime su stare XTcka - BR755 rocnik tusim 2001/2002. Je to vlastne brzda Grimeca System 8, Shimano ich len (oficialne) skopcilo a pritom vymenilo brzdovku za mineralny olej
Paradoxne Grimeca ich priamo robila aj pod znackov SRAM. (SRAM 9.0).
Ja som s nimi velmi spokojny. Skuste pozriet hodnotenia na http://www.mtbr.com/reviews/disc_brake_ ... ting.shtml
Jasne, ze vyvoj ide dopredu, ale 755 maju stale co povedat. Ja by som nemenil.
Inak ludia celkom chvalia aj brzdy Sh. Saint resp. Hone. Zrejme sa Shimano uz naucilo vyrabat vlastne funkcna modely
No tie brzdy o ktorych sa bavime su stare XTcka - BR755 rocnik tusim 2001/2002. Je to vlastne brzda Grimeca System 8, Shimano ich len (oficialne) skopcilo a pritom vymenilo brzdovku za mineralny olej
Paradoxne Grimeca ich priamo robila aj pod znackov SRAM. (SRAM 9.0).
Hone ma vcelku tiez zaujal, ale neviem, neviem...
Ja som s nimi velmi spokojny. Skuste pozriet hodnotenia na http://www.mtbr.com/reviews/disc_brake_ ... ting.shtml
Jasne, ze vyvoj ide dopredu, ale 755 maju stale co povedat. Ja by som nemenil.
Inak ludia celkom chvalia aj brzdy Sh. Saint resp. Hone. Zrejme sa Shimano uz naucilo vyrabat vlastne funkcna modely
Ako uz bolo pisane dolu, tento model o ktorom tu je rec nemams aktualnym model XT kotucoviek spolocne vobec nic, takze by som ich moc nezatracoval.
A nepremyslal si o avid juicy? neviem sice v akych su cenovych relaciach...a inak som ani nevidel ze by ich niekto pouzival....totizto ich nikto nespomina.Kazdy len o mechanikach od avidu.