no, bavil som sa s odbornikom na tieto motory a dozvedel sa, ze tieto motory fakt mali vyrazne problemy v prvych rocnikoch 2008, 2009, do 7/2010. proste skolacke chyby ako poddimenzovane loziska, ich ulozenie v bloku, dokonca slabe klukove hriadele. neskor ze je to viacmenej o poctivosti pri opatere, sposobe jazdy, kvalitnom palive. o tom ako kto ignoruje, alebo neignoruje, ze dpf filter v aute ma a ci o tom vobec vie. lebo ak niekto si kupi diesel, len preto, ze je skrob a navyse chodi len po pochybnych pumpach, kde maju najlacnejsie palivo, auto mu zle startuje a neriesi to, auto mu dymi, slabo taha a neriesi to, auto zacne vydavat nove zvuky a neriesi to, tak to je proste necitlivy pristup. tam pramenia problemy s DPF, vstrekmi, turbom, karbonizaciou, vsetko to spolu suvisi. diesel sa jazdi za studena pianko a horuci sa nevypina hned, ale sa necha trosku na volnobehu vychladnut. kto to nerobi, zaraba si na problem. a koli karbonizacii sa meni
olej radsej castejsie a ignoruju sa longlife marketingove kecy. my sme mali doteraz v rodine dieslov vseliakych dost vela na to, aby som vedel, co presne diesel potrebuje. a co som sa docital na forach, drviva vacsina problemov, ktore sa tam opisovali sa tykali aut bud skorsich rocnikov tohto diesla, alebo/aj to boli auta z 2., 3., x-tej ruky, podovazane, o ktorych sa nevedelo, co maju vlastne skutocne za sebou a asi boli aj velmi "vyhodne" kupene. ked sa to objavilo u novsich rocnikov, tak tam uz boli menene casti motora, alebo cele a podobne. ak som to dobre pochopil tak, to robili tak, ze niekto vybral motor z novsieho rocnika, dal do neho stary motor a novy motor dal do stareho auta, ktore kupil lacno s pokazenym motorom. stary motor predal nejakemu zufalcovi ako aj zvysok noveho auta a znizil si tak svoje utrpenie. zjednodusene povedane, hoci je to komplikovane dost. takze ano, problemy tieto motory v prvych 2,5rokoch vyroby vraj skutocne mali a pokazili si tym povest az dodnes. ja som sa to dozvedel dnes. stale sa ale nikomu nepodarilo presvedcit ma, ze subaru diesel, kupeny ako novy, rv. od druhej polovice 2010 a novsi, po prvom majitelovi, ktory sa staral, by mal mat nejaky nestandartny predvcasny problem. a uz vobec nie pri aute, ktore jazdilo bud okresky cca 25km vzdialenosti do 100km/h, alebo dialnicne useky dlhe 150km rychlostou do 140km/h tachometrovych. a este si zadefinujme pojem "problemy s DPF". Niektori tym myslia existenciu DPF vo vyfukovom potrubi ako taku (a jeho logicku a nevyhnutnu nutnost ho po uplynuti servisneho intervalu vypalit). Ano je to problem pre motor, dusi ho to, je to nieco, co vo vyfuku nema co robit, ale uz peknych par rokov to je v kazdom vyfuku kazdeho diesla, lebo take su predpisy. Nutnost dat vypalit dpf filter, ked na to pride cas nie je problem, ale ocakavana investicia, kazdy
servisny zasah ma svoj interval, to ako keby sme sa teraz bavili o hociakom aute s rozvodovym remenom, ze jezis, to je hrozne auto, ze potrebuje po 100-150tisicoch/10 rokoch vymenit rozvody. Ked sa niekto po 150tisic km spamata, alebo dokonca dozvie, ze ma nejaky dpf filter v aute, o com mozno ani netusil a nechapal princip jeho fungovania a ani funkciu, tak to potom aj tak vyzera so vsetkym inym, za to auto nemoze. este horsi sok zaziva niekto, kto kupi auto, ktore ma zhruba taketo kilometre, teda cca 150 a dpf sa mu ozve hned. Takito potom vypisuju po internetoch vacsinu toho odstrasujuceho balastu. mam kamarata, ktory mal dlho stareho golfa diesla, kupeneho noveho v SR, bol jeho prvy majitel a ma teda dobru skusenost s dieslom od VW. Na tom zaklade si ide kupit novy VW, opat diesel, ze vraj lebo ma normu euro6 a moze s nim ist do velkych miest na zapade. neuvedomuje si vsak, tri veci: 1. ten motor, co mal v starom golfe bol ten isty, co v oktavke SDI, 2. ten motor nemal DPF, a nebol to ani common rail, 3. to, ze ho s tym novym autom za 40litrov pustia do centra Pariza bude pravda tak rok-dva, max. tri a potom ho uz aj tak nepustia, lebo nepustia ziaden diesel, ktory nebude mat najnovsiu normu. Mam taky pocit, ze kym si ludia zvyknu na DPF v diesloch, kym pochopia, ze common rail lepsie ide, ale menej vydrzi ako SDI v starej octavke, tak sa diesle prestanu vyrabat a polka aut bude elektrickych. ALe stale je a bude dopyt po diesloch kvoli spotrebe. Pretoze kym 2,0TD ma spotrebu pod 7L, benzin o tom istom objeme tej istej znacky ma o 3-4L vyssiu. Potreboval som to zo seba dostat, dost mi to pomohlo.