Tak prvy commute tohto roku na novej ziletke a hned som ju pokrstil...
Krizovatka ako kazda druha, bez semafora s jasnou hlavnou cestou. Len dnes ju riadili policajti. Predomnou stal stary golf s mladym soferom a pred nim dodavka. Na policajtove volno sme sa pohli, samozrejme tuningovany golf s brutalnym rachotom a ciernym dymom. Akonahale odbocil vodic dodavky a vodic golfa zbadal policajta buchol na brzdu. Ja som lavou rukou ukazoval odbocenie, pravou akurat radil, takze som to nedobrzdil a rozcapil sa mu na skle. Nic sa vlastne nestalo, ale ked sa policajt otocil ku nam a chcel vykrocit tak typek sliapol na plyn a zdrhol. Taky cierny dym siel z vyfuku, ze som ani ja ani policajt nevideli SPZ. Holt, tym to asi haslo a kedze sa nic vlastne nestalo ta sa to dalej neriesi
Je mi jasne, ze chyba je moja. Neubrzdis, neukecas. Aj ked on zastavil na zelenu. Ale ujst zasa nemusel nie?
Nie, ruku nedrzim cely cas. Len ked sa zaradzujem do prislusneho pruhu a potom tesne pred odbocenim (ako aj teraz) ked je jeden pruh pre viacero smerov, nech je vodicovi za mnou jasne, kam idem. Radenie sa do toho priplietlo len nahodou. Zle som si zaradil, tak som musel podradit. Na cestaku som mal prsty v takej blbej pozicii, ze som uz packu nestihol prechytit
inac, velmi by ma zaujimalo, ako reaguju policajti na takych "zadymovacov", ktori zanechavaju za sebou ciernu hmlu?! Beru im technicky a nariadia emisnu, alebo si ich nevsimaju?
V tomto pripade sa len otocil par krat zakaslal a neriesil
To dymenie je chceny tuning (neviem preco, nechapem naco to je dobre) robi sa to tak, ze vyberies vahu vzduchu a do konektora privedies svoj signal. Dedinsky tuzing to zvladne aj s odporom medzi polmi konektora. Tym padom dava vaha zle udaje. Pred EK odpoji odpor, pripoji nazad vahu vzduchu a neriesi
Ak je vozidlo technicky nesposobile, zadrziava sa technicky aj priamo na ceste, casto aj s ECV tabulami (je to na rozhodnuti policajta).
V principe moze policajt kontrolovat vsetko to, co sa kontroluje aj na technickej. Emisna sa bezne skontrolovat neda, ale tuningdeti spravidla maju auta upravene tak, ze sa vzdy najde xy dovodov, preco im tie papiere zobrat. Najcastejsie maju napr. obute gumy, ktore nemaju zapisane v tp. Je to na iniciativnosti toho ktoreho policajta.
Obutie v rozpore s papiermi zo skusenosti jazdi snad polovica slovenska. Je to taky narodny sport. A STK su na nich kratke. Pred kontrolou prehodia kolesa a po kontrole zase nazad.
V rannych dobach TDi tuningu bolo to dymenie sekundarny efekt - lokalny chiptuner predlzil konstantu na dlzku vstreku nafty = do valca islo viac nafty ako bolo treba, horela pomaly este na lopatkach turba to sposobovalo vacsi objem vyfukovych plynov a vyssi tlak pred turbom, cim sa dosiahol kyzeny efekt - vacsi tlak za turbom, teda aj (trochu) vyssi vykon
Toto vedel urobit aj Venca z prasecaku, takze to bolo lacne a oblubene...
Dobre nacipovany diesel (realne zmeny map idealne odladene na brzde) nema dovod spravat sa ako dymovnica. Teda ano, ale to uz sme zase niekde inde dosiahnutym vykonom, vid motory s 300 a viac konmi z 1.9 TD, popripade velke americke pickupy s 1000+ PS, ktore sa pri akceleracii stracaju v oblaku.
P.S. islo mi o technicky pohlad, nie legalnost. Drzim sa hlasky "Nafta patri do kamen" a za diesel s vybratym DPF by som bral nielen technicak, ale aj slobodu vodica...
fokel nie celkom spravne hovoris. Prve TDI sa fukali cez turbo. Zvysil sa plniaci tlak. Davky sa menili vymenou vstrekov alebo osranim cidla teploty a vahy vzduchu.
Obutie v rozpore s papiermi zo skusenosti jazdi snad polovica slovenska. Je to taky narodny sport. A STK su na nich kratke. Pred kontrolou prehodia kolesa a po kontrole zase nazad.
Polovica urcite nie, az tolko sedlakov na cestach nie je. A v pripade poistnej udalosti a krateni / zamietnuti poistneho plnenia mozno pochopia, preco to nie je dobry napad.
Obutie v rozpore s papiermi zo skusenosti jazdi snad polovica slovenska. Je to taky narodny sport. A STK su na nich kratke. Pred kontrolou prehodia kolesa a po kontrole zase nazad.
to treba pred kontrolou prezut na zapisany rozmer ?
Rozmery kolies .... ale preco napr platit za rychlostny index ked aj tak dodrzujes maximalne povolene rychlosti? a zo skusenosti skodovka zapise do tp hadam vsetky mozne rozmery a ja mam len jeden presny rozmer a typ ako zisiel z linky
Rychlostny index je dany konstrukciou pneu a je navrhnuty pre dane vozidlo pri zohladneni vsetkych podmienok bezpecnosti. Nejedna sa ani tak o rychlost aku vozidlo dosiahne ale o brzdenie z maximalnej konstrukcnej rychlosti s max zatazou. Aby neprislo k zlyhaniu pneu. V praxi sa ale do takych extremov nedostanes, cize ak pouzijes nizsi rychlostny index tak je to tvoja vec. Teoreticky tym vsak vedome porusujes predpisy.
Inak pri indexoch (zataz a rychlost) su rozdiely v cenach naozaj minimalne - v centoch, a vyber vyssieho indexu nie je na skodu. Zvysujucim indexom sa totiz zvysuje aj celkova odolnost.
Rozdiel je v eurach, zhruba 10 pre moj rozmer co uz zase nie je marginalne 40 euro rozdiel. Ale ako zodpovedny obcan som samozrejme kupil presne to co mam v tp
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Krizovatka ako kazda druha, bez semafora s jasnou hlavnou cestou. Len dnes ju riadili policajti. Predomnou stal stary golf s mladym soferom a pred nim dodavka. Na policajtove volno sme sa pohli, samozrejme tuningovany golf s brutalnym rachotom a ciernym dymom. Akonahale odbocil vodic dodavky a vodic golfa zbadal policajta buchol na brzdu. Ja som lavou rukou ukazoval odbocenie, pravou akurat radil, takze som to nedobrzdil a rozcapil sa mu na skle. Nic sa vlastne nestalo, ale ked sa policajt otocil ku nam a chcel vykrocit tak typek sliapol na plyn a zdrhol. Taky cierny dym siel z vyfuku, ze som ani ja ani policajt nevideli SPZ. Holt, tym to asi haslo a kedze sa nic vlastne nestalo ta sa to dalej neriesi
Nie, ruku nedrzim cely cas. Len ked sa zaradzujem do prislusneho pruhu a potom tesne pred odbocenim (ako aj teraz) ked je jeden pruh pre viacero smerov, nech je vodicovi za mnou jasne, kam idem. Radenie sa do toho priplietlo len nahodou. Zle som si zaradil, tak som musel podradit. Na cestaku som mal prsty v takej blbej pozicii, ze som uz packu nestihol prechytit
To dymenie je chceny tuning (neviem preco, nechapem naco to je dobre) robi sa to tak, ze vyberies vahu vzduchu a do konektora privedies svoj signal. Dedinsky tuzing to zvladne aj s odporom medzi polmi konektora. Tym padom dava vaha zle udaje. Pred EK odpoji odpor, pripoji nazad vahu vzduchu a neriesi
V principe moze policajt kontrolovat vsetko to, co sa kontroluje aj na technickej. Emisna sa bezne skontrolovat neda, ale tuningdeti spravidla maju auta upravene tak, ze sa vzdy najde xy dovodov, preco im tie papiere zobrat. Najcastejsie maju napr. obute gumy, ktore nemaju zapisane v tp. Je to na iniciativnosti toho ktoreho policajta.
Toto vedel urobit aj Venca z prasecaku, takze to bolo lacne a oblubene...
Dobre nacipovany diesel (realne zmeny map idealne odladene na brzde) nema dovod spravat sa ako dymovnica. Teda ano, ale to uz sme zase niekde inde dosiahnutym vykonom, vid motory s 300 a viac konmi z 1.9 TD, popripade velke americke pickupy s 1000+ PS, ktore sa pri akceleracii stracaju v oblaku.
P.S. islo mi o technicky pohlad, nie legalnost. Drzim sa hlasky "Nafta patri do kamen"
Polovica urcite nie, az tolko sedlakov na cestach nie je. A v pripade poistnej udalosti a krateni / zamietnuti poistneho plnenia mozno pochopia, preco to nie je dobry napad.
to treba pred kontrolou prezut na zapisany rozmer ?
stacia aj LED v parkovackach, ked tam nemaju byt a uz je problem. Akakolvek technicka vychytavka
Inak pri indexoch (zataz a rychlost) su rozdiely v cenach naozaj minimalne - v centoch, a vyber vyssieho indexu nie je na skodu. Zvysujucim indexom sa totiz zvysuje aj celkova odolnost.