img.photobucket.com
img.photobucket.com
img.photobucket.com
img.photobucket.com
www.observedtrials.net
17.03.2008 - 23:42:03
00
Ten kotúč, ale aj strmeň brzdy, to musela vymyslieť veľká hlava... Skladám klobúk.
Ale inak - bicykel na poskakovanie - čosi otrasné. Patrí sem!
17.03.2008 - 23:50:37
00
čože? :oops:
ako to myslíš?

Preopakuj si fyziku, možno na to prídeš...
17.03.2008 - 23:52:59
00
Teoreticky to vyzerá pekne, prakticky však nejazditeľné... Po pár otáčkach kľukami si začnú zavadzať nohy. Všimnite si, že šajby na jednej reťazi nemajú rovnaký počet zubov...
A vzhľadom k tomu, že zuby nie sú pridávané postupne, tak najviac sa namaká ten prvý, ten posledný točí už naprázdno, nepridáva žiadne kilowatty...

ťažko ti rozumieť.
ja tam vidím všetko ok. nie je tam žiaden problém.
tak daj mi lekciu z fyziky :oops:
19.03.2008 - 08:18:00
00
Je to zaujímavé, veľký brzdný účinok, len by ma zaujímalo čo spraví ak chutí osmu na koleso :-D Môže si rovno kúpiť nový "kotúč".
19.03.2008 - 19:32:37
00
sa pozri aky ma hruby raf na tom zadnom kolese :D tam tak lahko osmu nechyti :D
19.03.2008 - 20:18:23
00
ťažko ti rozumieť.
ja tam vidím všetko ok. nie je tam žiaden problém.
tak daj mi lekciu z fyziky :oops:

Problém č. 1
Ak nie je na dvoch ozubených kolesách rovnaký počet zubov, tak sa otáčajú rôznou rýchlosťou. Pri tandeme to znamená, že ak na začiatku sú dve kľuky v rovnakej polohe, tak po pár otáčkach sú v opozícii a opäť až po pár otáčkach sa dostanú do rovnakej polohy. Takže sa môže stať, že predný jazdec má pri vodorovnom postavení kľúk pravú nohu vzadu a zadný vpredu a môžu sa navzájom buchnúť pätou a špičkou. No a predstav si to pri piatich jazdcoch... Okrem toho v niektorých momentoch každý zaberá inou nohou, niektorí majú nohy v hornej-dolnej úvrati a nezaberajú. Vieš aké je to namáhanie rámu? A predpokladám, že aj udržiavanie rovnováhy je problematickejšie ako keď všetci zaberajú rovnako.

Problém č. 2
Všetky tandemy sú postavené tak, že prvá reťaz (medzi jazdcami) sa otáča na šajbách s menším počtom zubov a druhá reťaz (medzi druhým jazdcom a kolesom) má na šajbe väčší počet zubov a samozrejme koleso ide do rýchla - pastorok má malý počet zubov. Fyzikálne to zdôvodniť neviem, ale na všetkých tandemoch je to riešené takto, takže to určite nejaký dôvod má. Napríklad postupné zvyšovanie výkonu - výkon jazdcov sa sčítava.

Je tu ešte problém č. 3 - tandemy sú zvyčajne riešené tak, že prvá reťaz je na ľavej strane a druhá klasicky na pravej, čiže druhý jazdec má dve kľuky so šajbami. Dôvodom je bočné ohýbanie reťaze, ktoré sa takto dá eliminovať najjednoduchšie - reťaz ide na zuby rovno, nevznikajú zbytočné straty výkonu a aj opotrebovanie materiálu je menšie. Pri piatich jazdcoch by mala byť reťaze umiestnené na striedačku, raz vpravo, ďalšia vľavo atď.
Pri tandeme (dvoch jazdcoch) sa bočné neohýbanie reťaze dá zabezpečiť aj keď sú všetky šajby na pravej strane - rieši sa to šírkami osiek tak, aby prvá aj druhá reťaz nemala bočné namáhanie - ohýbanie. Pri piatich jazdcoch to takto nie je riešiteľné, osky s takou šírkou ako by potreboval prvý jazdec sa určite nevyrábajú.
19.03.2008 - 21:46:35
00
da sa povedat ze tie rafiky su neznicitelne....
su to neskutocne pevne rafiky a zaroven aj pomerne lahke.
19.03.2008 - 21:57:52
00
sa pozri aky ma hruby raf na tom zadnom kolese :D tam tak lahko osmu nechyti :D
To hej, ale pri triale môžeš čakať všeličo.. Hlavne dropy.
19.03.2008 - 21:57:55
00
aj ja mam nieco... no nic zas tak vynimocne, ale kuk sa na to da :lol:

Svajc

Prílohy:

Komentár súboru: bike
bike.JPG
bike.JPG 92.58 KiB thumb_up0thumb_down

19.03.2008 - 22:24:49
00
to JoKo:
jeden postarsi tandem vlastnim a retaz je na jednej strane a asi ma zabijes ale aj ozubene kolesa maju rovnaky pocet zubov :lol: /teda az na tom co je na kolese.../ takze radsej by som to formuloval tak ze vsetky okrem toho môjho to tak maju... :lol:
20.03.2008 - 11:28:32
00
inak ten bike co tu dal billes mi az moc pripomina ten bike toho bikera striptera 8) vcera v crepinach * :wink: len enmal ten big kotuuc
20.03.2008 - 11:33:55
00
to JoKo:
jeden postarsi tandem vlastnim a retaz je na jednej strane a asi ma zabijes ale aj ozubene kolesa maju rovnaky pocet zubov :lol: /teda az na tom co je na kolese.../ takze radsej by som to formuloval tak ze vsetky okrem toho môjho to tak maju... :lol:

Asi to tak bude...

Prílohy:

tandem2.jpg
tandem2.jpg 88.96 KiB thumb_up0thumb_down

21.03.2008 - 21:35:47
00
.

Prílohy:

touring_tandem.jpg
touring_tandem.jpg 154.3 KiB thumb_up0thumb_down

21.03.2008 - 21:36:34
00
.

Prílohy:

tandem.jpg
tandem.jpg 79.5 KiB thumb_up0thumb_down

21.03.2008 - 21:37:38
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle)
keyboard_arrow_up