scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net scontent-amt2-1.xx.fbcdn.netKvalita je shit mobil, ale čo-to je tam vidno. Budem si nabudúce musieť zobrať zrkadlo so sebou, lebo som našiel perfektné miesta keď som bol zabehávať nové platničky. Bike od minula má nový Kore predstavec, nové rajdy Force(keďže 50€ aerozine vážia len o pár gramov menej, tak za to fakt nestoja, 15€ aj s poštovným Force sa mi osvedčili, pokiaľ to nie je oceľ, tak váha nie je zlá - tieto vážia vraj 360g pri 740mm, ja by som tomu veril, na pošte to odvážili na 550g zabalené), do vidle som dal novú negatívnu pružinu na moju váhu(konečne som našiel obchod, ktorý by mi predal pružinu, strašne ťažko sa zháňajú pružiny priemyselných špecifikácií - normálne majú obchody vždy len buď auto/tlmičové pružiny, ktoré sú príliš silné alebo nábytkové, ktoré sú veľmi slabé - ak človek nenakupuje vo veľkom, ale v
Modřicách pri Brne je človek, ktorý vyrába a predáva pružiny aj online, ja som kúpil 10 pružín rôznych veľkostí a vyšlo ma to na 120kč, nakoniec som na svoju váhu 97kg dal pružinu 2.8mm drát, 50mm dlhú, 20mm vonkajší rozmer, takže som nemusel ani meniť podložky, aj keď som bol pripravený na najhoršie a kupi som v železiarstve kopec kovových podložiek, ktoré som plánoval dopracovať malou ručnou brúskou), vymenil som
olej v tlmiacej patróne, nová zadná brzda aj s rotorom(keďže originál bol na Včka, tak dozadu som dal navárku, ktorú som kúpil - you guessed it - z Číny
ktorá inicializovala celý upgrade bicygľa - našiel som ju pri náhodnom prezeraní gearbestu, ktorú som tam zatiaľ prilepil cyanofixom, v budúcnosti sa chystám zobrať k známemu ju skutočne privariť, samotné držiaky na hadiťku som vytvaroval z držiakov na lanko samo domo karbobrúska
dá sa to a je to pohodlnejšie, lacnejšie, krajšie a spoľahlivejšie, ako kupovať prilepovacie držiaky alebo našrobovávacie), zadný
prehadzovač Slx,
kazeta Sunrace 10sp s červeným aluminiovým unášačom, radenie XT 10sp, kľuky Aerozine Sl(mimochodom, to upevnenie pedálov na nich nie je dobré, stále sa mi uvoľnujú pedále, budem musieť kúpiť Loctite a namazať ním závity, lebo sa uvoľňujú každých 5-10km), sedlovka z Číny za 10€,
sedlo Vertu za 3€(prekvapivo dobrá kvalita, udrží ma aj keď mám skoro metrák a je veľmi ľahké).
Tak isto som nahodil sintre z Číny, za 10€ 4 páry, po zabehnutí môžem povedať, že nevidím rozdiel medzi Koolstop a týmto(okrem toho, že koolstop stojí cez 10€ jeden pár), uvidíme, koľko vydržia, ale dosť dlho sa zabehávali, pred tým strašne kvílili, potom som ich vzal na poriadny zjazd, kde som ich poriadne prepiekol a vyzerá to tak, že sa vypiekla(doslovne) povrchová vrstva, ktorá bola z nejakého dôvodu veľmi odolná, ale potom začli poriadne brzdiť. Ale ako tá cena mi príde primeraná, keď sintre na performance prasa na auto človek kúpi za 50-100€/pár na jednu brzdu, a tie na auto majú plošné rozmery každý asi 10x väčší(čiže 100x väčšia plocha) a sú asi 5x hrubšie(ale chápem, aj výroba niečo stojí, ale celkovo som presvedčený, že človek platí kopec za značku, kde sú oveľa väčšie náklady na reklamu, kontrolu kvality, výzkum a vývoj, ktorý majú Číňanci zadarmo, keď niečo okopčia...)...
Zároveň som prestriekal odreniny na ráme, dal mu nové, biele
bowdeny s červenými koncovkami, červené alu kladky do prehadzovača. Mimochodom, tie môžem odporúčiť, kúpil som ich z Číny za 1€/kus, mám doma 4, jednu som jazdil cez 1000km a to ložisko v nej má lepší chod, ako originál Shimano. Stačí vždy po nejakých tých 50-100km strieknuť do neho teflónového oleja a chodí ako nové, ani sa nešpiní.
Mimochodom, ten XLC kotúč vzadu
brzdí dobre, je síce trochu krútivejší, ako Avid HSX, ale nie je to blato, ako Shimano SMRT 50 a som spokojný.
A áno, tá hadica zadnej brzdy je dlhá, plánujem skrátiť, v lokálnom bikeshope mali kopec roboty, tak to budem robiť sám a čakám na vybavenie(kúpil som lievik a
nôž z Ebaya, tak to trochu trvá).