miso2012 Tuhsiu pruzinu ako vybrat? Chcem zachovat dlzku aj priemery (vonkajsi,vnutorny).
No ja som kúpil 10 pružín a skúšal pokus-omyl. Mám vidlu na 120mm, ale pri správnom tlaku mám teraz 105mm, čiže pružina je asi príliš silná, ale to mi nevadí, silnejšia negatívka len zjemní chod v dolnej časti zdvihu a osobne som ju mal na väčšom zdvihu len kvôli tomu, aby som využil 100mm zdvih pri tej slabšej pružine(fúkal som zámerne na prehnaný sag a nízky tlak, inak keby si kúpil Epicona z TT, tak on to robí tak, že aby pri trochu silnejšej pružinke využil chcený zdvih, navŕta nové dierky na zarážku pružiny). Ale teda pokiaľ chceš extra jemnosť v spodnej časti zdvihu, tak budeš musieť vyklepať tú závlačku a posunúť podložku vyššie(vyklepávač závlačiek sa veľmi ťažko zháňa, ja som narazil pred pár rokmi v PB vo všetko za 1€ na námestí na taký lacný čínsky mini šrobovák s vymeniteľnými bitmi, medzi ktorými boli aj kruhové bez akýchkoľvek drážok). Vyberal som pružinu tak, aby bola čo najbližšie rozmerom pôvodnej, iba s hrubším drátom, jediný problém bol, že tie pružiny majú fixnutý vnútorný priemer a vonkajší sa mení so zmenou drátu, normálne predávajú pružiny s fixnutým vonkajším priemerom. Pôvodné pružiny majú vnútorný priemer 15mm, jedna drát 3mm, druhá 2.2mm(teda vonkajíš jedna 22 druhá 19.4). Dĺžka slabšej je 53mm, silnejšej 50mm. Jedna by mala mať koeficient pruženia 20.6N/mm, druhá 5.85N/mm. Ja som vymenil tú slabšiu za silnejšiu, tá, čo tam mám teraz má mať koeficient niečo okolo 19N/mm, ale teda ja som dosť ťažký... Nakúpil som pružiny o dĺžkach 50 a 60mm, pričom som zistil, že 60mm je už príliš veľa a 50mm stačí aj napriek o 3mm kratšej pružine.
Mimochodom, tiež som zabudol napísať - ak si robíte opravu farby sami, tak akýkoľvek škrabanec na nej výnimočne bolí u srdca, odporúčam kúpiť u Deichmanna multivosk na
topánky za 3€. On má takú veľmi dobrú vlastnosť, že je veľmi univerzálny, keďže obsahuje hlavné zložky včelí
vosk a karnarubský, ktorý je hlavným komponentom organických voskov na autá, čiže dokáže veľmi dobre ochrániť farbu a zahľadiť akékoľvek menšie škrabančeky v laku.