nemyslim,ze bude vyssia ako ten Lapierre,Trance(aj Reigny) 2008 narozdiel od 2007 presli odtucnovackou a konkretne tento ma vidlicu na 120mm,co si myslim,ze nieje vobec zle aj na maratony...
haha,je mi smiesne ked si napisal "da sa odjazdit" - chystam sa s mojim Reignom(okolo 15kg) na Krejzi
jasne nehdam sa ako 130mm sa este da ale nie tam uz je komfort troska na ukor akceleracie ale nieje to strasne potom by som este volil nieco ako zesty od LP ale to uz je 140 mm a neviem ako funuguje to nove zavesenie zadneho kolesa .. po minule roky mali tie modely 130 mm zdvih a tiez FPS2 ... zopar ludi ho tu j jazdi myslim
no vsetko aj tak zalezi od roxorka este sa nevyjadril
a nech sa dari 15 kg je uz na maraton dost ale samozrejme ze sa da ale keby si mal nieco okolo 11-12 ta by to slo asi lahsie .. nech sa hlaven dari
NO,TERAZ SOM PRIATELIA MOJI V POMYKOVE,POVOLANI ODBORNICI VO VELOSPRINTE MI DALI JASNE NA JAVO,ZE 120 CM ZDVIH VIDLICE JE NA MARATONIK UPLNA ZBYTOCNOST,IDEAL 100 CM,TAKZE PRAVDA JE RELATIVNA,ALEBO NIEKDE VO HVIEZDACH AKO V AKTOCH X
v dnesnej dobe inteligentneho pruzenia a podobnych vymylov 120 cm rozhodne nieje vela je to taka podla mna horna hranica na maraton (niekto da aj 140mm)... zatze vo velosprinte ponukalkju iny bike ..chapes chcu predat ... ide o to ze aj ja by som rad bral do predu foxu 120 mm ale mam 100 mm a nic nenarobim ale tej 120 mm vidyl by som sa nebal
jasne nehdam sa ako 130mm sa este da ale nie tam uz je komfort troska na ukor akceleracie ale nieje to strasne potom by som este volil nieco ako zesty od LP ale to uz je 140 mm a neviem ako funuguje to nove zavesenie zadneho kolesa ..
vyborne
NO,TERAZ SOM PRIATELIA MOJI V POMYKOVE,POVOLANI ODBORNICI VO VELOSPRINTE MI DALI JASNE NA JAVO,ZE 120 CM ZDVIH VIDLICE JE NA MARATONIK UPLNA ZBYTOCNOST,IDEAL 100 CM,TAKZE PRAVDA JE RELATIVNA,ALEBO NIEKDE VO HVIEZDACH AKO V AKTOCH X
vec osobnych preferencii.
maraton odjazdis aj na 80 aj na 100 aj na 120. s troskou "uprav" odjazdis aj na 140. vid bike v linku
co ti pri tych 120mm uberie na akceleracii prida na pohodli pri jazdeni na nerovnostiach a to nielen pri zjazdoch a technickych sekciach,budes prechadzat rychlejsie,nerovnosti,ktore bude druhy so 100mm citit ty citit nemusis(pri predpoklade kvalitneho pruzenia...).A myslim,ze ten rozdiel v akceleracii nebude az taky markantny
kazdy predajca keca tak aby predaval .. my by sme mali byt neutralny a sudit na zaklade skusenosti ..nehovorim ze predajcovai nemaju pravdu ale nie vzdy
samozrejme aj tam je nejake to blokovanie tahom retaze
Ťah reťaze sposobuje blokáciu pruženia? A ja som si vždy myslel, že preto sa vymýšlajú iné systémy ako jednočap a dávajú sa na tlmiče "inteligentné systémy" aby zabránili pohupovaniu pri šlapaní. Čo je logickejšie?
Závislosť od zadnej brzdy je už zase iná vec, tú sem nebudem ťahať.
ale to zas zavisi ako vysoko je polozeny stred otacania zadnej stavby
ak nemas ambicie na tych maratonoch vyhravat(alebo sa umiestnovat na poprednych prieckach), kludne mozes ist do zdvihov 120-130
nielen ze sa to da odjazdit, ale je to podla mna aj pohodlnejsie
no a niektore maratony(slansky ) by kludne zvladli aj viac zdvihu-
pamatam, ako som bol v jednom zjazde ku koncu taky rozbity, ze som sa modlil, aby to uz islo konecne do kopca, vtedy som chcel sediet radsej na reign-e, ako na trance-i
Aby sme si objasnili pojmy z dojmami o prepákovaniach ...
žial nieje to z mojej hlavy, ale od priatela znalého v oblasti pruženia a tlmenia či už po technickej stránke, alebo jazdnej (nieje to Milan!)
Toto je odpoved na moju dávnejšiu otázku, ked som hladal typ rámu na moje použitie a predkladám to kompletné, lebo verím žeby to mohlo pomôcť viacerím v rozhodovaní.
"Systémy jsou poměrně jednoduchý, rychle vysvětlim.
Spectral je horst link (případně se tomu dá říkat i FSR). Horstlin/FSR se pozná hrozně snadno, čep, který je u zadního náboje musí být na trubce spojující zadní náboj a šlapací střed. tedy na stejné trubce, kde je i hlavní čep. Pokud tam není a je na trubce od zadního náboje směrem k sedlu, tak je to přepákovaný jednočep (vizuálně se to tedy může zdát hodně podobné, když ty čepy jsou vlastně jen o kousek posunuté, ale rozhodující je, že jsou na jiné trubce).
FSR je patent myslim Specialized, který má pár firem koupený (jako třeba Norco). Tyhle patenty jsou ale podstatné pouze pro US. V Evropě pak nezávisle na Specialized byl vyráběn horstlink (první kdo s tim začal byl nějakej Horst). FSR a horstlink je tedy vlastně jen různý název pro stejný systém, proto někdy píšu rovnou FSR/horstlink (a někdy třeba jen jedno z toho).
FSR/horstlink, jednočepy i přepákované jednočepy se otáčí podle hlavního čepu. VPP pak díky dvoum čepům na té trubce od náboje ke středu (stejně jako FSR/horstlink), které jsou ale oba těsně u sebe u šlapacího středu, tak díky tomu je hlavní bod otáčení virtuální (mění se zdvihem svojí pozici). Proto se to jmenuje vpp (virtual pivot point). Ono vpp je ale vlastně jen do extrému posunutý čep na FSR/horstlinku.
No a kromě těhle základních systémů je pár specialit co nejsou ani jedno z toho do kterých se řadí právě např. idrive.
Ale pouze ze systému se nedá říct přesně jak se bude kolo chovat, hodně záleží i na konkrétním přepákování. Tady je dobrým příkladem Giant NRS. Je to sice horstlink, ale díky extra nízko umístěnému čepu u zadního náboje má hodně specifické vlastnosti (zamykání při šlapání, nosag systém, jede to tedy jak raketa, ale je to velmi málo aktivní), které jsou velmi odlišné od ostatních horstlinků, kde je čep téměř na spojnici střed náboje, střed šlapání (nebo jen pár mm pod ní).
No a zkusím trošku obecně chování jednotlivých systémů (ale jak jsem psal, hodně dělá konkrétní provedení):
- jednočep nepřepákovaný: tady to zcela závisí od umístění hlavního čepu, čím je blíže ke středu šlapání, tím je systém aktivnajší a lépe žehlí ale současně tím více se pohupuje při šlapání
- přepákovaný jendočep, tady se čep umisťuje téměř výhradně blízko šlapacího středu a záleží na konkrétním přepákování; chování může být podobné horstlinku/FSR až na pár nevýhod (a výhody žádné). Pod brzdou se to více zamyká (to i jednočep nepřepákovaný). Při šlapání se také více zamyká než FSR/horstlink.
- FSR/horstlink: podle mě nejlepší poměr aktivita zadní stavby, pohupování při jízdě, minimální zamykání pod brzdou (nepatrně se ale zamyká úplně každý systém, je jen otázka kolik) a při šlapání (pokud to není extrém jako NRS), rozdíly mezi jednotlivými FSR/horstlinky (dané rozdílným přepákovaním) bývá hlavně v progresivitě a z toho plynoucích důsledků
- vpp: tady hodně záleží na konrétním provedení, kde určitě mezi ty vynikající patří Santa Cruz, Giant, Lappiere, oproti horstlinku bych viděl největší rozdíl v tom, že se o něco více zamyká při šlapání (tzn. při šlapání to více jde za pedálem, je to o malinko svižnější kolo, ale zase to při šlapání o malinko hůře žehlí), což někomu sedí více někomu méně. Mě osobně sedí aktivnější FSR/horstlinky (jezdím většinou s otevřeným tlumičem a když chci aby to šlo více za pedálem, tak to můžu pořešit přepnutím na propedal, to u vpp takhle si vybrat nemůžu). Ale opět záleží na konkrétním provedení, určitě se to bude trošku překrývat (tzn. ty nejaktivnější vpp budou aktivnější než málo aktivní FSR/horstlinky).
Ono hlavně je to asi žádoucí u vyšších zdvihů, kde už pohupování u FSR/horstlinku může být s otevřeným tlumičem až přehnané (taky záleží hodně na kvalitě šlapání do kruhu). Proto je třeba tak oblíbený Nomad s vpp (ale to už je 165mm zdvihu).
No a pár konkrétních příkladů pro jednotlivé systémy:
- FSR/horstlink: Spešl, Cube, Ghost, Canyon a i spousta dalších neznámých výrobců (v Evropě to dělá kde kdo). Ovšem zkazit horstlink/FSR není tak těkžé, stačí posunout čep o pár cm a už se bude chovat výrazně jinak.
- jednočep: třeba RB, Cannondaly: nepřepákované jednočepy už moc značek nevyrábí, takže mi teď z hlavy ani nic dalšího nenapadá
- přepákovaný jednočep: Kona, Merida, ...
- vpp: Giant s Maestro (Trance, Reign,...), některé Lapierry, SC"
ono toho bolo podstatne viac .... ale toto je k tejto problematike to podstatné. Zadné pruženie mi vtedy nič nehovorilo a "trochu" som sa dostal do obrazu.
teda konecne poriadny uceleny clanok o systemoch co mi to trochu objasnil z hladiska system-chovanie v praxi,diky Roman
mimochodom previezol som sa minulu nedelu na Nomadovi a oproti Reignovi to bol obrovsky rozdiel uz pri nasadnuti na bike...ale to uz sme zrejme OT
Aby sme si objasnili pojmy z dojmami o prepákovaniach ...
žial nieje to z mojej hlavy, ale od priatela znalého v oblasti pruženia a tlmenia či už po technickej stránke, alebo jazdnej (nieje to Milan!)
Toto atd... [/size]
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
http://www.teamsport.cz/kolo-giant-tran ... model-2008
haha,je mi smiesne ked si napisal "da sa odjazdit" - chystam sa s mojim Reignom(okolo 15kg) na Krejzi
no vsetko aj tak zalezi od roxorka este sa nevyjadril
a nech sa dari 15 kg je uz na maraton dost
vyborne
vec osobnych preferencii.
maraton odjazdis aj na 80 aj na 100 aj na 120. s troskou "uprav" odjazdis aj na 140. vid bike v linku
Ťah reťaze sposobuje blokáciu pruženia? A ja som si vždy myslel, že preto sa vymýšlajú iné systémy ako jednočap a dávajú sa na tlmiče "inteligentné systémy" aby zabránili pohupovaniu pri šlapaní. Čo je logickejšie?
Závislosť od zadnej brzdy je už zase iná vec, tú sem nebudem ťahať.
Miešaš jednočapy s iné systémy dokopy.
nielen ze sa to da odjazdit, ale je to podla mna aj pohodlnejsie
no a niektore maratony(slansky
pamatam, ako som bol v jednom zjazde ku koncu taky rozbity, ze som sa modlil, aby to uz islo konecne do kopca, vtedy som chcel sediet radsej na reign-e, ako na trance-i
žial nieje to z mojej hlavy, ale od priatela znalého v oblasti pruženia a tlmenia či už po technickej stránke, alebo jazdnej (nieje to Milan!)
Toto je odpoved na moju dávnejšiu otázku, ked som hladal typ rámu na moje použitie a predkladám to kompletné, lebo verím žeby to mohlo pomôcť viacerím v rozhodovaní.
"Systémy jsou poměrně jednoduchý, rychle vysvětlim.
Spectral je horst link (případně se tomu dá říkat i FSR). Horstlin/FSR se pozná hrozně snadno, čep, který je u zadního náboje musí být na trubce spojující zadní náboj a šlapací střed. tedy na stejné trubce, kde je i hlavní čep. Pokud tam není a je na trubce od zadního náboje směrem k sedlu, tak je to přepákovaný jednočep (vizuálně se to tedy může zdát hodně podobné, když ty čepy jsou vlastně jen o kousek posunuté, ale rozhodující je, že jsou na jiné trubce).
FSR je patent myslim Specialized, který má pár firem koupený (jako třeba Norco). Tyhle patenty jsou ale podstatné pouze pro US. V Evropě pak nezávisle na Specialized byl vyráběn horstlink (první kdo s tim začal byl nějakej Horst). FSR a horstlink je tedy vlastně jen různý název pro stejný systém, proto někdy píšu rovnou FSR/horstlink (a někdy třeba jen jedno z toho).
FSR/horstlink, jednočepy i přepákované jednočepy se otáčí podle hlavního čepu. VPP pak díky dvoum čepům na té trubce od náboje ke středu (stejně jako FSR/horstlink), které jsou ale oba těsně u sebe u šlapacího středu, tak díky tomu je hlavní bod otáčení virtuální (mění se zdvihem svojí pozici). Proto se to jmenuje vpp (virtual pivot point). Ono vpp je ale vlastně jen do extrému posunutý čep na FSR/horstlinku.
No a kromě těhle základních systémů je pár specialit co nejsou ani jedno z toho do kterých se řadí právě např. idrive.
Ale pouze ze systému se nedá říct přesně jak se bude kolo chovat, hodně záleží i na konkrétním přepákování. Tady je dobrým příkladem Giant NRS. Je to sice horstlink, ale díky extra nízko umístěnému čepu u zadního náboje má hodně specifické vlastnosti (zamykání při šlapání, nosag systém, jede to tedy jak raketa, ale je to velmi málo aktivní), které jsou velmi odlišné od ostatních horstlinků, kde je čep téměř na spojnici střed náboje, střed šlapání (nebo jen pár mm pod ní).
No a zkusím trošku obecně chování jednotlivých systémů (ale jak jsem psal, hodně dělá konkrétní provedení):
- jednočep nepřepákovaný: tady to zcela závisí od umístění hlavního čepu, čím je blíže ke středu šlapání, tím je systém aktivnajší a lépe žehlí ale současně tím více se pohupuje při šlapání
- přepákovaný jendočep, tady se čep umisťuje téměř výhradně blízko šlapacího středu a záleží na konkrétním přepákování; chování může být podobné horstlinku/FSR až na pár nevýhod (a výhody žádné). Pod brzdou se to více zamyká (to i jednočep nepřepákovaný). Při šlapání se také více zamyká než FSR/horstlink.
- FSR/horstlink: podle mě nejlepší poměr aktivita zadní stavby, pohupování při jízdě, minimální zamykání pod brzdou (nepatrně se ale zamyká úplně každý systém, je jen otázka kolik) a při šlapání (pokud to není extrém jako NRS), rozdíly mezi jednotlivými FSR/horstlinky (dané rozdílným přepákovaním) bývá hlavně v progresivitě a z toho plynoucích důsledků
- vpp: tady hodně záleží na konrétním provedení, kde určitě mezi ty vynikající patří Santa Cruz, Giant, Lappiere, oproti horstlinku bych viděl největší rozdíl v tom, že se o něco více zamyká při šlapání (tzn. při šlapání to více jde za pedálem, je to o malinko svižnější kolo, ale zase to při šlapání o malinko hůře žehlí), což někomu sedí více někomu méně. Mě osobně sedí aktivnější FSR/horstlinky (jezdím většinou s otevřeným tlumičem a když chci aby to šlo více za pedálem, tak to můžu pořešit přepnutím na propedal, to u vpp takhle si vybrat nemůžu). Ale opět záleží na konkrétním provedení, určitě se to bude trošku překrývat (tzn. ty nejaktivnější vpp budou aktivnější než málo aktivní FSR/horstlinky).
Ono hlavně je to asi žádoucí u vyšších zdvihů, kde už pohupování u FSR/horstlinku může být s otevřeným tlumičem až přehnané (taky záleží hodně na kvalitě šlapání do kruhu). Proto je třeba tak oblíbený Nomad s vpp (ale to už je 165mm zdvihu).
No a pár konkrétních příkladů pro jednotlivé systémy:
- FSR/horstlink: Spešl, Cube, Ghost, Canyon a i spousta dalších neznámých výrobců (v Evropě to dělá kde kdo). Ovšem zkazit horstlink/FSR není tak těkžé, stačí posunout čep o pár cm a už se bude chovat výrazně jinak.
- jednočep: třeba RB, Cannondaly: nepřepákované jednočepy už moc značek nevyrábí, takže mi teď z hlavy ani nic dalšího nenapadá
- přepákovaný jednočep: Kona, Merida, ...
- vpp: Giant s Maestro (Trance, Reign,...), některé Lapierry, SC"
mimochodom previezol som sa minulu nedelu na Nomadovi a oproti Reignovi to bol obrovsky rozdiel uz pri nasadnuti na bike...ale to uz sme zrejme OT
žial nieje to z mojej hlavy, ale od priatela znalého v oblasti pruženia a tlmenia či už po technickej stránke, alebo jazdnej (nieje to Milan!)
Toto atd... [/size]
To vyzera na Mloka:)
kto iný má takéto vedomosti ?
jediná jeho nevýhoda že ho neviem donútiť aby zobal vercajch, otvoril vidlu aby sme mohli riešiť aj v inej rovine.