Niektorí diskutéri by sa možno mali zamyslieť nad tým, že zodpovednosť a vina nie sú úplne identické pojmy. Takmer každá nehoda sa skladá z viacerých faktorov (pozri aj
swiss cheese model), a až analýza všetkých súvislostí môže viesť k tomu, aby sa dalo hovoriť o tom, kto a v akej miere nesie zodpovednosť.
Ak teda hovoríme napr. o tej nehode na Orave, kde chlapík nesprávne predbiehal a čelne sa zrazil s iným autom, pričom zomrelo to dieťa, je veľmi pravdepodobné, že najväčší podiel zodpovednosť nesie práve ten, kto predbiehal, zrejme ho aj označíme za vinníka nehody. Ak by sa hypoteticky preukázalo, že
dieťa bolo nepripútané, alebo došlo k inému opomenutiu zo strany toho druhého vodiča, môžeme hovoriť a nejakom podiele na smrti dieťaťa. Koľko je to percentuálne, to sa mi nechce špekulovať, ale ľudia by mali konečne pochopiť, že svet nie je čiernobiely a ani zodpovednosť sa obvykle nedá prisudzovať absolútne.
Tak je to aj pri nedaní prednosti v jazde. Keď sa zabil J. Langoš, nedal mu prednosť chlapík, čo viezol štrk na Multicare, ale napokon to tuším vyhodnotili tak, že na vine bol Langoš, lebo išiel ako blázon a obmedzenia rýchlosti sú najchúlostivejšie práve v tom ohľade, že umožňujú bezpečne vyjsť na hlavnú z vedľajšej (preto je na toľkých križovatkách znížená rýchlosť a plné čiary). Ani experti nemajú ľahkú úlohu stanoviť, ako zodpovednosť podeliť, tak je trochu zábavné a smutné zároveň čítať toľko zúrivých odsudzujúcich reakcií od ľudí, ktorí sú vlastne úplní laici...