madbugie, plne súhlasím.
Len
IMHO na ceste robí zle bod 5 písmeno g (citáciu zákona vložil
loser) - ten koniec "to neplatí...." - väčšina tých jednoduchších si zafixuje
túto výnimku na všetko, a potom vznikajú krízové situácie.
Toho 1,5 m by mal defaultne obsahovať bod 3 ako minimum a PaCH by to mali strikne kontrolovať s pokutami 100 € +, veď to je v podstate úmyselné ohrozenie. Takmer nikto neberie do úvahy fyziku - turbulenciu vzduchu za autom a silu ktorou pôsobí na toho cyklistu (aj chodca samozrejme).
Tiež považujem za hlúposť bod 5 písm. F - podľa toho istého zákona je
bicykel aj malý motocykel
vozidlo, teda má k jazde používať
vozovku. Krajnica je časť cesty mimo vozovku (oddelená vodiacou čiarou), ktorá sa má použiť napr. v prípade núdzového odstavenia vozidla.
Osobne obchádzam cyklistov tak, že pravé
kolesá osobného auta mám ±na stredovej čiare - pri jednom -dvoch dospelých často tesne v "mojom" jazdnom pruhu, pokiaľ sú
deti tak plne v protismere (ako písal
Izzy68:
instruktor mi na jazde hovori: "vidis cyklistu?" hovorim vidim. On mi nato: "tak si predstav, ze je to kamion. predbiehaj cez druhy pruh a vsetky manevre, ako keby to bolo auto." Dost dobre to mam zafixovane doteraz." - to by mali každému namlátiť palicou do hlavy v tej autoškole, teda aspoň tým pár kusom čo ju absolvujú.).
Sorry za dlhší príspevok. A áno som lenivý, nechceli sa mi dohľadávať ďalšie §§§ zákona na podloženie mojich tvrdení.