aj to je vyhra Ten xcaliber je krasny bajk. Za tie peniaze nie je co riesit. Tiez som nad tym uvazoval ze ho obujem do 29 semifat, ale ked som si to zratal ze co by stala teleskopka, jedno prevodnik a nove kolesa tak som skoncil na cene teste pod 29 plus
Jeden xcaliber šiel frajerke a je veľmi spokojná. Úžasny bike a asi si jeden tiež kúpim ? tie treky majú Kľuky race face. Prevodník od RF stojí cca 25 eur - direct mount. Stačí zhodiť cinch pavúka a nahodiť direct mount... Ale to uz nepatri do tejto témy...
najma ma neskutocne siroke miesto v rame na kolesa, takze 29 2,6 by sa tam kludne zmestili, len by to chcelo aj sirsie rafiky. Celkovo ten zraloci ram je velmi podareny a za tu sumu nie je co riesit.
VladimSK: zalezi podla toho co jazdis. Ja som svoj 29 rigid od kony obul do https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/29/schwalbe-marathon-gt-29x2-00-mtb-plast-drot--e50.html a neskutocna spokojnost. Urcite sa tu najde niekto kto bude namietat ze je to zbytone siroke ale mne to prave naopak neskutocne vyhovuje, lebo idem na pohodlie. Tieto plaste si pochvaluje aj frajerocka. Vzor je ale na cesty a mozno trocha sotoliny, v lese by si s tym zomrel. Spravil som to lebo som prerobil moj SS MTB na cestny hybrid. Uvazoval som aj nad baranmi, ale tam sa bojim pohodlia s mojimi krizami. Ale toto je bajk cisto na cestu, do lesa mam plusko.
misung: ten canondale slate som videl aj vo vypredajoch. Na teste mi to neprislo nieco uchvatne, lebo podla mna potencial toho bajku zabili 650B kolesami. Ake pre nizkych ludi preco nieco, ale pre nas vysokych to bola znova iba BMX a pocitovo oproti 29" mtb kolesam s drapami mi to ani neprislo rychlejsie. ked ide slecne o pohodlie a nie gramy, skus ju nasmerovat smerom na CRMO ram s 29" kolesami a obut si ich moze podla preferencie rychlost alebo pohodlie. Ram krasne prepruzi a velke kolesa podla mna spravia na sotoline so spravnym tlakom lepsiu sluzbu ako predrazena vidlica s 3cm zdvihom. Ja by som uvazloval nad tymto a ten tipek robi aj skusacky, takze slecna si to moze aj testnut: https://flowcycles.cz/pipedream-cycles-alice/
Tie marathony plaste by som bol opatrný doporucovat. Musia vazit s ocelovou patkou hadam 1kg. Naco? To je plast tak na trek do ciny alebo na bajk do pozicovne. Sweetspot na vsetko je okolo 35mm az 42mm. To nestraca na ceste oproti cestnym 28mm a zaroven to je aj na nejake polne cesty a s trochou opatrnosti aj lesne singltracky. A vaha do 400gr. Maxxis rambler, schwalbe g-one, panaracer gravelking sk, wtb nano, wtb riddler,... To je ako mi raz jeden tvrdil ze do Karpat na turu treba riadne vybramy lebo obcas tam je kde tu skala
Treba si uvedomiť o com je toto fórum. Gravel bajky. Vznika po nich dopyt, lebo ludi uz unavuju velke tazke istoty menom trekovy bajk a zistuju ze im na to co jazdia uplne postaci lahky cestak so sirsimi gumami a pohodlnym posedom.
A tiez nieje pravda ze barany sa rovna nepohodlie. To zalezi od geometrie konkretneho modelu. Praveze barany su viac ergo a umoznuju 3 polohy uchytu co je super na dlhe jazdy.
Ano môžem potvrdiť že schwalbe marathon je NEZNIČITELNY plášť a vydrží snáď 20 tisíc km, a hlavne, fakt nevieš čo je defekt. Žiadny som ešte nedostal za cca 10 tisíc km čo som na nič najazdil doteraz. Je pravda že vždy je niečo za niečo. Cenou za to je vysoká hmotnosť. Ja mám ich mám v rozmere 28mm a majú hmotnosť 550g kus. v rozmere 40-42mm musia vážiť blízko kila. NA pretekanie to nieje. Ale na trek do číny ano. Ak by som išiel napr cyklotúru po europe na pár mesiacov, tak by som si vybral tieto plášte.
Treba si uvedomit, ze Schwalbe Marathon nie je iba jediny, ale je to rad plastov, ktory obsahuje siroku paletu modelov, s roznym zameranim, odolnostou a hmotnostou. Kazdy z tych modelov vsak ponuka velku odolnost proti defektom.
chalan sa pytal na plaste na HT, tak som mu odporucil co sadlo mne. Asi su tazke, to uznavam, ale vzhladom na to ze som hranicu 100 kg pokoril pekne davno a s vybavou to bude este viac, ci plast vaci 600g alebo 1kg asi naozaj nehra rozdiel (a este aj pri mojom CRMO rame). Barany som skusal ale zatial som nesedel na obaranovanom bajku ktory by som si vedel predstavit sedlat dlhodobo. Gravel mozes jazdit aj na rovnych rajdach, rozne pozicie riesim baranami napr od sqlab.
Specialized s future shock pruzenim nerobi len cestne Roubaix, ale aj gravel a fitnes bicykle. Napr. tento damsky gravel https://www.specialized.com/sk/cs/womens-diverge-comp/p/129202?color=239516-129202
Na moj vkus su tie Specialized Diverge bicykle za tu cenu prilis tazke. Minuly rok som si pozical testovaci Roubaix z Kaktusu https://www.kaktusbike.sk/sluzby/test-program/, povedali mi, ze z troch moznych tvrdosti pruziny, je tam ta najtvrdsia a aj ta im pripadala makka, mne to pruzilo nedostatocne.
1089 Eur za Fox vidlu, ktora vazi 1417 g, cize je tazka, je prilis vela. Keby vazila do 1 kg, dalo by sa zacat o nej uvazovat.
Pruziaci predstavec je zaujimave riesenie, nevedel som o nom. Keby som mal na mojom fitnes bicykli samostatny predstavec, mozno by som o nom uvazoval. Su na nom elegantne karbonove riaditka integrovane s predstavcom, skoda by ich bola menit.
Pevná os na zadnom kolese nemá moc opodstatnte , kedže zadná stavba sama o sebe je dosť tuhá , tuhšia ako vidlica. (je to len marketingový ťah) . Ten kto trochu vidí do problematiky rámov to vie. Úplne stačí pevná os na prednom kolese, na Graveli. Na cestnom bicykli pevná os je hovadina zvyšujúca hmotnosť. . (to nieje zjazďák že budeš robiť skoky a poletíš dole kopcom cez korene stromov a pod. )
Ja mam na bike klasické rychloupinaky a vždy kde dám dole koleso, tak musím stelovat brzdu lebo sa kotúč ducha o brzdu ... To sa u pevnej osi nemôže stať
Ta vy tu dávate múdra ... jedno lepšie ako druhé . “ pevná os na zadnom kolese nemá opodstatnenie “ , “ je jedno či 600 či 1000 gramov hmotnosti na plášť “
Ja mam na bike klasické rychloupinaky a vždy kde dám dole koleso, tak musím stelovat brzdu lebo sa kotúč ducha o brzdu ... To sa u pevnej osi nemôže stať
presne tak, hlavným dôvodom zavedenia pevných osí (nielen) na cesťáky bolo presné založenie kolesa s brzdovým kotúčom, a to, samozrejme, aj vzadu.
RAmon to kukáš čo? hehe. Ale chápem, plášť čo má 600gr alebo 1100gr je obrovský rozdiel, lebo ide o súčasť kolesa a to je ROTUJÚCA HMOTNOSŤ, tá je ovela podstatnejšia a citelnejšia ako statická hmotnosť rámu napr, ale ten rozdiel je na "nič" takému čo nechodí na preteky a nemá potrebu ísť na doraz a rýchlo akcelerovať a rýchlo brzdiť, ale jazdí skôr "pijánko" pre radosť.
Ja taký problém s kotúč. brzdami nemám a tiež mám na RONINOVI klasické QR rychloupináky. Záleží aké máš brzdy a ako ich nastavuješ. (do hydrauliky by som nešiel ani zadarmo, tak isto ako by som nešiel do elektronického radenia) . Dokonca keď som nahodil druhý pár kolies (lebo je to môj jediný bike momentálne, takže výmenou kolies z neho spravím cesťák keď potrebujem) , predné bolo v poho, zadné sa takmer nebadane šúchalo ale po pár zabrzdeniach sa to "nastavilo" samo.
Frajerka má Kellys SOOT 50 s pevnými osami vpredu aj vzadu ale jej som ešte kolesá dole z bicykla nedával, ani defekt nemala, takže neviem porovnať.
Na cesťákoch sa mi viac ale páčia klasické brzdy,nie kotučovky, človek potom môže mať predný výplet radiálny a to je parádička.
Neviem kde jazdis, ale teraz som prebikepackoval cast europy, a napr tie hydraulicke kotuce su vec na nezaplatenie. Jednoducho to stale ide a nemusis sa toho ani dotknut, jedine vymenit platnicky.
Sa tu riesia veci veru
Suhlasim s tym ze pevna oska je dost o marketingu a o tlakoch pri napredovani techniky , a ma aj ine vyhody ako pevnosť, zjednoti sa standard s MTB, je to presnejšie a celkovo vymakanejsie.
Ohladom pevnosti, stavim sa o cukrík, ze v blind teste ani na cestaku a ani na graveli po singltracku by ste rozdiel nepoznali, dokonca ani na prednom kolesi, toboz na zadnom.
Treba si uvedomit ze klucove to je pri odpruzenej vydle. Pri odpruzenej su obe nohy vydle "navolno", tj. Koleso lateralne dost uteka. Pevna oska to pekne vystuzi, SRAM ma dokonca taky upgrade na pevne osky menom Torque Caps, zväčšujú plochu spoja a tym padom sa to este menej ohyba.
Ja taký problém s kotúč. brzdami nemám a tiež mám na RONINOVI klasické QR rychloupináky. Záleží aké máš brzdy a ako ich nastavuješ. (do hydrauliky by som nešiel ani zadarmo, tak isto ako by som nešiel do elektronického radenia) . Dokonca keď som nahodil druhý pár kolies (lebo je to môj jediný bike momentálne, takže výmenou kolies z neho spravím cesťák keď potrebujem) , predné bolo v poho, zadné sa takmer nebadane šúchalo ale po pár zabrzdeniach sa to "nastavilo" samo.
Frajerka má Kellys SOOT 50 s pevnými osami vpredu aj vzadu ale jej som ešte kolesá dole z bicykla nedával, ani defekt nemala, takže neviem porovnať.
Na cesťákoch sa mi viac ale páčia klasické brzdy,nie kotučovky, človek potom môže mať predný výplet radiálny a to je parádička.
Ja bych tu cykloelektroniku zakazala. Věra Pohlova, 70 let
Ja by som prave Di2 radenie bral hned, len he to drazoba. Radit ako na playstatione
Krasne vymakany je Pinnacle Arkose LTD. Ma mismas radenie. Vzadu XT Di2, vpredu 1x a radi to cez nalepene gombiky na hydrobrzdach TRP Hylex.
Ja mám 38, ale mám pocit že som stará škola. Ako teenager som ešte zažil dobu Favoritov. Z dnešného hľadiska, nechápem ako som ten bicykel mohol tak "žrať" ale vtedy to bol najlepší bicykel na svete. Takú radosť ako Favorit keď som mal 15, (a žral som vtedajšie hviezdy ako Panntani, Jalabert, Indurain) by mi teraz nedokázal urobiť ani hyper moderný najnovšími technológiami nabitý Pinarello Dogma F10 Di2 na Dura-Ace. Tak to proste je. To ale dnešní teenageri asi ťažko pochopia.
To máš ako napr športová BMW "M" rada. Tie dnešné stoja za hovno. Nedokážeš ich v podstate ani dostať do šmyku pomaly, toľko senzorov, elektroniky, a všelijakých najnovších systémom je tam napchatých. Kde sú tie časy 30 rokov dozadu, keď "M" rada mala krásne dvojité karburátory "Weber" , ŹIADNU ELEKTRONIKU, žiadne vstrekovanie, žiadne obmedzovače, iba čistý výkon motora vpredu a náhon na zadné kolesá. Tomu vravím športové auto.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
misung: ten canondale slate som videl aj vo vypredajoch. Na teste mi to neprislo nieco uchvatne, lebo podla mna potencial toho bajku zabili 650B kolesami. Ake pre nizkych ludi preco nieco, ale pre nas vysokych to bola znova iba BMX a pocitovo oproti 29" mtb kolesam s drapami mi to ani neprislo rychlejsie. ked ide slecne o pohodlie a nie gramy, skus ju nasmerovat smerom na CRMO ram s 29" kolesami a obut si ich moze podla preferencie rychlost alebo pohodlie. Ram krasne prepruzi a velke kolesa podla mna spravia na sotoline so spravnym tlakom lepsiu sluzbu ako predrazena vidlica s 3cm zdvihom. Ja by som uvazloval nad tymto a ten tipek robi aj skusacky, takze slecna si to moze aj testnut: https://flowcycles.cz/pipedream-cycles-alice/
Tie marathony plaste by som bol opatrný doporucovat. Musia vazit s ocelovou patkou hadam 1kg. Naco? To je plast tak na trek do ciny alebo na bajk do pozicovne. Sweetspot na vsetko je okolo 35mm az 42mm. To nestraca na ceste oproti cestnym 28mm a zaroven to je aj na nejake polne cesty a s trochou opatrnosti aj lesne singltracky. A vaha do 400gr. Maxxis rambler, schwalbe g-one, panaracer gravelking sk, wtb nano, wtb riddler,... To je ako mi raz jeden tvrdil ze do Karpat na turu treba riadne vybramy lebo obcas tam je kde tu skala
Treba si uvedomiť o com je toto fórum. Gravel bajky. Vznika po nich dopyt, lebo ludi uz unavuju velke tazke istoty menom trekovy bajk a zistuju ze im na to co jazdia uplne postaci lahky cestak so sirsimi gumami a pohodlnym posedom.
A tiez nieje pravda ze barany sa rovna nepohodlie. To zalezi od geometrie konkretneho modelu. Praveze barany su viac ergo a umoznuju 3 polohy uchytu co je super na dlhe jazdy.
Weldtite konverzný kit na bezdušové plášte ESSENTIAL TUBELESS MTB CONVERSION KIT
34,99 €
MOC 35,99 €Na moj vkus su tie Specialized Diverge bicykle za tu cenu prilis tazke. Minuly rok som si pozical testovaci Roubaix z Kaktusu https://www.kaktusbike.sk/sluzby/test-program/, povedali mi, ze z troch moznych tvrdosti pruziny, je tam ta najtvrdsia a aj ta im pripadala makka, mne to pruzilo nedostatocne.
1089 Eur za Fox vidlu, ktora vazi 1417 g, cize je tazka, je prilis vela. Keby vazila do 1 kg, dalo by sa zacat o nej uvazovat.
Pruziaci predstavec je zaujimave riesenie, nevedel som o nom. Keby som mal na mojom fitnes bicykli samostatny predstavec, mozno by som o nom uvazoval. Su na nom elegantne karbonove riaditka integrovane s predstavcom, skoda by ich bola menit.
presne tak, hlavným dôvodom zavedenia pevných osí (nielen) na cesťáky bolo presné založenie kolesa s brzdovým kotúčom, a to, samozrejme, aj vzadu.
Frajerka má Kellys SOOT 50 s pevnými osami vpredu aj vzadu ale jej som ešte kolesá dole z bicykla nedával, ani defekt nemala, takže neviem porovnať.
Na cesťákoch sa mi viac ale páčia klasické brzdy,nie kotučovky, človek potom môže mať predný výplet radiálny a to je parádička.
Suhlasim s tym ze pevna oska je dost o marketingu a o tlakoch pri napredovani techniky
Ohladom pevnosti, stavim sa o cukrík, ze v blind teste ani na cestaku a ani na graveli po singltracku by ste rozdiel nepoznali, dokonca ani na prednom kolesi, toboz na zadnom.
Treba si uvedomit ze klucove to je pri odpruzenej vydle. Pri odpruzenej su obe nohy vydle "navolno", tj. Koleso lateralne dost uteka. Pevna oska to pekne vystuzi, SRAM ma dokonca taky upgrade na pevne osky menom Torque Caps, zväčšujú plochu spoja a tym padom sa to este menej ohyba.
Frajerka má Kellys SOOT 50 s pevnými osami vpredu aj vzadu ale jej som ešte kolesá dole z bicykla nedával, ani defekt nemala, takže neviem porovnať.
Na cesťákoch sa mi viac ale páčia klasické brzdy,nie kotučovky, človek potom môže mať predný výplet radiálny a to je parádička.
Ja bych tu cykloelektroniku zakazala. Věra Pohlova, 70 let
Ja by som prave Di2 radenie bral hned, len he to drazoba. Radit ako na playstatione
Krasne vymakany je Pinnacle Arkose LTD. Ma mismas radenie. Vzadu XT Di2, vpredu 1x a radi to cez nalepene gombiky na hydrobrzdach TRP Hylex.
To máš ako napr športová BMW "M" rada. Tie dnešné stoja za hovno. Nedokážeš ich v podstate ani dostať do šmyku pomaly, toľko senzorov, elektroniky, a všelijakých najnovších systémom je tam napchatých. Kde sú tie časy 30 rokov dozadu, keď "M" rada mala krásne dvojité karburátory "Weber" , ŹIADNU ELEKTRONIKU, žiadne vstrekovanie, žiadne obmedzovače, iba čistý výkon motora vpredu a náhon na zadné kolesá. Tomu vravím športové auto.