angel1 napisal:
"Raz mi znamy pozical svoj shitovy bike, lebo som roztrhol plast a siel som do najblizsej predajne nieco kupit......tahalo sa na tom 5x tazsie ako na mojom, valivy odpor kolies bol enormny, kluky sli tazko...no proste des! Potom som mu hovoril, ze na mojom spotrebujem 4x menej energie ako na jeho.....on na to: "A naco chodis bicyklovat? Aby si oddychoval? Ja nie, ja chodim na to, aby som si udrzoval kondiciu a cim vacsia drina, tym vacsia kondicia!!"
paci sa mi ten napis na rame: KROSS MTB COLLECTION"
----------
Ten nazor pocuvam casto od ludi jazdiacich na hrdzavych libertach respektive autach co maju libertu 15 rokov v garazi a nikdy nesedeli na novom karbone s 25kami 28" . Alebo sedeli par metrov na starom podhustenom favorite s vytahanou spinavou retazou len s baranmi bez moznosti drzat sa vzpriamene a zvyknuti drzat ruky siroko od seba. Alebo zavideli, ci im bolo luto kupovat novy bicykel, ked uz jeden maju.
Ono sa da udrzovat kondiciu a drinu aj na cestnom 7kg aj na na novom full mtb. Minulu nedelu som spravil 4 x 5km a celu cestu som slapal nad 40km/h. Az ked som prisiel do mesta tak to bolo cca 25km/h. Ak je spravna geometria a loziska, tak v 60ke nieje citit vibracie pokial je hladka cesta. Dole kopcom sa da aj 85km/h.
A tiez vela ludi hovori kros akemukolvek horskemu a trekovemu biku. U nich je len zavodny favorit, cestna liberta a vsetko ostatne horske ak to ma hrubsi dezen. E-bike ani nerozoznaju ze je to ebike a nevedia ze existuje viac druhov ventilov a na pumpe nedokazu nafukat galusku lebo tam je autoventil. Nevedia nic o komponentoch. Preto maju taky nazor.
Tak isto ako chceli aby som pozical moju prilbu 3 rocnemu dietatu. Proste pre nich je kazdy
bicykel rovnaky. Ci saganov s-works, ci favorit, ci ukrajina, ci liberta, ci horsky. Proste bicykel.
---------
Nedavno kamarat kupil Kross level 3 a hned sa mu zasekla retaz medzi 2 pastorky a nevedel si to opravit. Hmotnostou nieje tazky ale na to ze je bez full vybavy je tazky dost. retaz CNHG40 sa skoro vytaha hlavne pri ludoch co preraduju pod zatazou a volia nespravny prevod, uz som videl jazdca co jazdil s retazou do kriza maly vpredu, maly vzadu a stazoval sa ze to nejako hapruje aby som sa mu na to podival. Vidla lacna, zdvyh len 100mm. Plast s defektom sa mi zdal na hmat ako na tych smejdoch z tesca. aj ked schwalbe sa mi nezda zly plast. pouzivam ho na cestaku, ale je iny na hmat. Kevlar asi nemal. Ake zlozenie materialu pouziju a kolko kaucuku daju do duse. Snazia sa vyrabat nadoraz a zaroven aby to dlho nevydrzalo. Posledne roky kadzu chvilu defekt na tom istom bicykli ako pred 20 rokmi,mal som radsej lepit ako menit dusu. Na tenkych galuskach nechcem zaplatu.
Ale za tie peniaze, (teraz 429€) sa to oplati. Nedavno bol za 649, tolko by som zan nedal ako on. Hlavne kvoli hmotnosti 13,8kg (level 3) sa na rekreacnu jazdu mestom a po polnej ceste oplati, a k tomu aj do prace. A tiez ze ma hydraulicke brzdy. Osobne by som vsak pri kupe
biku trosku priplatil a vzal nieco lepsie. Pripadne z bazaru, ale tam by som pozeral dosledne na kazdy
komponent a dopredu si zistil jeho cenu. Lebo kross nieje vela muziky za malo penazi. Ale malo muziky za malo penazi, aj ked je to super bik jeden z najlepsich, ak chcem vymenit staru hrdzavu libertu za novy lacny bik na rekreacnene vozenie. V tescu som chytil do ruky cestny polodestsky olpran a tazky ako tank a koleso sa mi zvrtlo ako zavazie, plus nechutna
omotavka a koleso sa tocilo tazko s vibraciami. Ale na prvy pohlad vyzeral ako moj
cestak s karbon vidlou. Pre neznaleho je bik ako bik. Asi preto ze som zvyknuty na vyssiu kategoriu. A osobne niesom zastancom kompromisov trekovych. U mna bud casovkovy cestak, alebo full s 2,35 plastami a zdvyhom 145-150mm a pomer prevodu 22/32