carbon a zima (nemaju sa radi??)
24.10.2013 - 22:05:41
00
mam carbon vidlu na cestnom bike a ako to je do teplot do -1 je to horsie
24.10.2013 - 22:06:32
00
vraj by to malo byt ok, ziadny problem. ide skor o to, ze v zime byva lad a kazdy pad tvojho milovaneho karbonoveho bajku ci vidle boli o to viac.
24.10.2013 - 22:15:07
01
Nizke teploty ake su u nas v zime nemaju na pevnost karbonovych komponentov vplyv - muselo by viac prituhnut, aby sa zacala menit struktura vlakna (-100 a viac). Uhlikovy kompozit sa pouziva aj pri vyrobe lietadiel a je tam pocas letu x-krat viac namahany ako na biku a vydrzi to vo vyske 10 km pri teplote -70 °C. I ked porovnavat lacnejsi karbonovy ram a napriklad sucastou kridla na lietadle je rozdiel ako medzi ciernou a bielou farbou.

Karbon pri teplote -65 °C: http://www.youtube.com/watch?v=e9_mdlVMpjk
24.10.2013 - 23:04:47
02
nic sa tomu nestane, akurat nechat si ostrelovat nejaky pekny drahy karbonovy ram kamienkami z cestneho posypu ... :)
25.10.2013 - 09:24:56
00
Stara tema ale vyuzijem ju.Mam otazku opacnu.Co plusove teploty?Mam na mysli karbonovy bike zavrety v aute kde je teplota aj 60/70° Ten epoxid to vydrzi?Resp.bude pevnost stale rovnaka?
30.12.2018 - 08:29:03
00
Mám nový Lapierre sensium 500 a poviem pravdu tiež sa mi nechce vytiahnuť ho do tej cestárskej soli KAMENOV ešte že mám starý...
31.12.2018 - 16:14:21
00
A co vlepena hlinikova vlozka , kde sa sroubuje stred. Karbon asi nemeni roztaznost, alebo uplne minimalne, hlinik sa zmrsti viac a ten lepeny spoj moze mat problem? Ale asi az s vacsimi mrazmi, ako u nas bezne byvaju...
31.12.2018 - 16:23:14
00
Kým nejazdíš niekde kde je nad 120^C tak si v pohode :)
... bicykle sa robia väčšinou z prepregu, ktorý polymerizuje pri 140-160 stupňoch a zrovna taká, resp. mierne nižšia je tepelná odolnosť.
Pri bežných pozemských teplotách je karbónový rám "v cajchu".
31.12.2018 - 16:44:39
03
Ved to ze v aute v lete je aj 70,preto som sa pytal.Ale ked je to 170° tak by nemal byt problem.
31.12.2018 - 19:59:14
00
Pri 70stupnoch v aute by som sa bal nie o karbon, ale ci nestrelia pneumatiky, nepopraska sedlo, neuvaria sa gripy a hlavne ci nevyvrie olej z vidlice a tlmica. Fuj, nechavat bajk v zavretom aute v lete na slnku :x Aj lak ti zlezie :D .. ale da sa to potom kompenzovat tym,ze bude bajk v zime na balkone /*joke*/ .. stredny priemer bude ok :D
31.12.2018 - 20:04:42
00
Ja som nechal raz...bezdušáky pustili, tmel zaschol (caffe latex) a gripy sa roztiekli na poťahy :)
31.12.2018 - 20:34:06
01
lto napísal:
Pri 70stupnoch v aute by som sa bal nie o karbon, ale ci nestrelia pneumatiky, nepopraska sedlo, neuvaria sa gripy a hlavne ci nevyvrie olej z vidlice a tlmica. Fuj, nechavat bajk v zavretom aute v lete na slnku :x Aj lak ti zlezie :D .. ale da sa to potom kompenzovat tym,ze bude bajk v zime na balkone /*joke*/ .. stredny priemer bude ok :D

Nuz,rano idem do prace a poobede na bike,takze musi preckat v aute.Ale mohol by som mu nechat zapnutu klimu tych 8hodin ? ?
31.12.2018 - 22:21:11
00
Chapem, niekedy si clovek holt nevyberie. A s pneumatikami si nemal problem ?
01.01.2019 - 09:11:21
00
Doteraz som mal obyc.biky s dusami.Nebol problem.Teraz budu bezduse+tmel.Ale ide o enduro bike.
01.01.2019 - 09:44:13
00
keyboard_arrow_up