Ahojte,
mate niekto vlastné skúsenosti s AERO bike-ami? S-Works Venge Vias, Trek Madone, Cannondale SystemSix a pod....?

Su uz v sucasnosti vhodne aj na obcasne jazdenie 200km denne, alebo je to este sado-maso?

V porovnani s "beznym cestnym bicyklom za cca 1500-2000 EUR" myslite, ze to ma vyznam pre cloveka, ktory najazdi max 2000-3000 km rocne a nechodi na ziadne sutaze?

Je znatelny rozdiel medzi takymito AERO bikami a beznymi cestnymi bicyklami?

Asi nie je v BA nejaky obchod, kde by sa za nejaky poplatok dal pozicat takyto bike napr. na 1 den?

Tieto bicykle vyzeraju super, ale beruc do uvahy tie vysoke ceny je otazne, ci je rozdiel taky hmatatelny. Cital som, ze v minulosti tieto AERO bike neboli vhodne na dlhsie trasy a ze su tazsie ako "ultralight" cestne bicykle a menej pohodlne ako "endurance" cestne bicykle. Ako to vyzera teraz?

Bolo by blbe zistenie, keby clovek po kupe drahsieho bicykla zistil, ze po 100km mi ide odumriet zadok a "prislusenstvo" :)

Aky je vas nazor na AERO bike-y?

Dakujem
14.01.2019 - 21:57:10
00
Hosť napísal:
V porovnani s "beznym cestnym bicyklom za cca 1500-2000 EUR" myslite, ze to ma vyznam pre cloveka, ktory najazdi max 2000-3000 km rocne a nechodi na ziadne sutaze?

Nemá význam, lebo za 2 tis. E už dostaneš slušný bicykel s dobrou výbavou

Hosť napísal:
Je znatelny rozdiel medzi takymito AERO bikami a beznymi cestnymi bicyklami?

Ano, je medzi nimi rozdiel - a nielen v cene. Napríklad budeš neuveriteľný frajer na hrádzi... Ale musíš si ešte kúpiť oblečenie majstra sveta, alebo aspoň teamu Bora. A baby budú vlhnúť...
15.01.2019 - 21:49:40
01
no neviem, pre baby je podla mna bicykel ako bicykel. Auta este rozlisia, ale bicykle nie. Takze pocitovo na aero bicykloch nie je nejaky vyraznejsi rozdiel, co? (teda okrem ceny..)

K tym babam .... este mozno pokial by mal clovek super kondicku ...... ale to by si v tej rychlosti nestihli vsimnut, ze vedla nich niekto presiel, resp. nestihli by ho zastavit :)
15.01.2019 - 23:22:06
00
V tom, že musíš točiť nožičkami, nie je žiadny rozdiel... Akurát, že drahší ide o niečo lepšie a máš na ňom pocit, že letí. Avšak po čase (hodine-dvoch) zistíš, že je hodne tvrdý a pre teba nepohodlný.

Je v nich asi taký rozdiel, ako medzi bežným autom používaným v cestnej premávke a súťažným autom používaným na preteky. V súťažnom aute je fajn robiť frajera na ceste, ale ak autom potrebuješ ísť 1-2x do týždňa 15-20 km do nákupného centra a 1-2 krát do roka na dovolenku, tak ti je súťažné zbytočné.

A keď si dáš dopredu compact drive a dozadu 34 zubovú kazetu, tak na aere budeš vzbudzovať úsmevy. Na tom obyčajnom si to nikto ani nevšimne.
15.01.2019 - 23:40:01
01
Ja to poviem strucne... S 3000km rocne ti to je na uplne ho*no :D
16.01.2019 - 11:19:27
02
dellax Mozno s aero najazdi viac. :-)
16.01.2019 - 11:22:28
01
A pri zaprdenej rychlosti 28km/h bude rozdiel v rychlosti presne 0.0 km/h

Radsej usetri peniaze, lebo za 2k mas slusny bicykel a za zvysne chechtaky si kupis kvalitne tretry, dres, sedlo a podobne...
16.01.2019 - 11:23:56
00
podla gcn pri 300w aero vs light na 10minutach spravi 110m vzdialenosti co podla bike calculatoru vravi ze ti to usetri zhruba 10sekund resp pojdes o zhruba 0.4km/h rychlejsie... na hodinovom segmente pri 300w by to spravilo +- minutu...

ci to tebe za to stoji musis vediet sam.

https://www.youtube.com/watch?v=mlz52XW6CMM

mimochodom na haute route co je cisto vrcharska zalezitost bolo relativne dost aero bikov s polovysokymi rafmi.


Naposledy upravil stax dňa 16.01.2019 - 12:54:47, celkovo upravené 1 krát.

16.01.2019 - 12:44:02
00
Hosť napísal:
podla gcn pri 300w aero vs light na 10minutach spravi 110m vzdialenosti co podla bike calculatoru vravi ze ti to usetri zhruba 10sekund resp pojdes o zhruba 0.4km/h rychlejsie... na hodinovom segmente pri 300w by to spravilo +- minutu...

ci to tebe za to stoji musis vediet sam.

https://www.youtube.com/watch?v=mlz52XW6CMM


Rozdiel cca 0,4 kmh je teda dost maly rozdiel. Beruc do uvahy, ze su tieto AERO bike-y pri dlhsich etapách udajne aj dost nepohodlne....
16.01.2019 - 12:54:18
00
a to je pri 300w :)

sorry - nestihol som edit - ak HR zvladli na aero bikoch tak to pohodlie zas az tak kriticky zle nebude. povedzme si uprimne ze ani cisto vrcharske stroje nie su etalon pohodlia...
16.01.2019 - 12:56:41
01
Vsak hovorim ze pri 28km/h co je pod 200W to spravi presne 0.0 :D este ti to pohorsi ked sa do teba opre bocny vietor.
16.01.2019 - 14:10:41
00
Nie je pravda že aero sú tvrdé a nepohodlné. Alebo lepšie povedané, nepatria všetky do jedného vreca. Ja som prešiel z pohodlného a mäkkého Roubaix na Venge a nebanujem. Pre mňa krok vpred. Možno rýchlosť cca rovnaká ale lepší posed, ovládanie a prenos sily.
16.01.2019 - 14:27:11
02
kukni si aj toto video pomoze ti sa rozhodnut
https://youtu.be/8yEqr7uCVn0
17.01.2019 - 12:43:04
00
Neviem, prečo tu padá nejaká suma 2 k€. Lapierre Aircode SL 700 stojí 4200, Lapierre Xelius Sl 700 stojí 4000/4100 podľa verzie - rozdiel jedna-dve stovky. Oba sú na Ultegre Di2, akurát v kolesách je rozdiel (Aircode má Cosmicy, Xelius nejaké DT Swissy), rozdiel v hmotnosti cca. 400 g ide hlavne na úkor tých Cosmicov.
Prečo som ja dal prednosť Xeliusu je dané tým, že Aircode (zatiaľ) nemá DB verziu (ortodoxi skáču do stropu - o tak 2 roky už nič iné asi nekúpia, takže môžeme očakávať reťaz pekných japonských tradičných rituálov menom seppuku) a tiež môže byť hlavne vzadu problém s macatejšími pneumatikami (taktiež blasfémia voči ortodoxii) kvôli profilácii sedlovej trubky.
Čo sa týka nejakého akože pruženia, tak síce marketing hovorí u Xeliusu o nejakej vertical compliance, ale zabudnite - všetko sú to tuhé rámy. Ak chcete nejaké žehlenie, potom sú tu na to iné systémy (ako lapierrácky SAT napríklad). Takisto nie je problém u aero rámov novších ako (doplňte podľa výrobcu) s bočným vetrom - v prípade Xeliusu bola horná rámová trubka pár iterácií dozadu priamo prevzatá z Aircode, ako naň už medzičasom stihla väčšina relevantných výrobcov zoptimalizovať aj vysoké ráfy (tie cítiť oveľa viac, obzvlášť predný).
17.01.2019 - 13:48:32
01
keyboard_arrow_up